همه چیز درباره پروتز مو

مو هم همانند دیگر اعضای بدن نیاز به مراقبت داشته و در صورتی که سلامت مو به خطر بیوفتد ممکن است عواقب بدی را برای فرد بوجود آورده و باعث شود که در اثر ریزش مو به دلایل مختلف همانند ریزش موی ارثی ، ریزش مو ناشی از استفاده بیش از حد از وسایل و مواد آرایشی - پیرایشی ، بیماری هایی نظیر آلوپسی ، لیکن پلان ، سوختگی ، شیمی درمانی و ... ، فرد به دلیل تغییرات ظاهری چهره اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد. امروزه روش هایی همچون کاشت مو ، ترمیم مو (پروتز مو) و... وجود دارد که با استفاده از این روش ها می توان اقدام به بازگشت موهای از دست رفته نمود.


متداول ترین راه های جایگزین و درمان ریزش مو

همانطور که می دانید دلایل ریزش مو مختلف و متعدد است و نمی توان درمان واحدی را برای آن بیان کرد. اما اگر بخواهیم به درمان های معروف ریزش مو اشاره کنیم می توان از کاشت مو ، ترمیم مو ، داروهای ضد ریزش مو ، پروتز مو و ... نام ببریم. که دراینجا بین درمان های یاد شده می خواهیم اطلاعاتی در مورد پروتز مو در اختیار شما قرار دهیم.


پروتز مو چیست؟

یکی از محبوب ترین راه های جایگزین ریزش مو ، پروتز مو می باشد که برای کسانی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند بسیار مناسب بوده و به نوعی تنها راه حل می باشد در ترمیم مو شبکه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان تهیه می شود که به آن پروتز می گویند و موها روی آن سوار هستند. امروزه این روش طرفداران بسیاری پیدا کرده چرا که نقطه قوت این روش تراکم و دیزاین مو بوده که و مورد پسند جوانان می باشد.


توجه: برخی از افراد بر این باورند که سیستم پروتز مو همان کلاه گیس می باشد. باید توجه داشته باشید که کلاه گیس کاملا متفاوت با این روش درمانی می است و در ادامه تفاوت های پروتز مو و کلاه گیس را برای شما بیان می کنیم.

پروتز مو


تفاوت پروتز مو با کلاه گیس

1-در کلاه گیس از ایلف پلاستیکی استفاده می شود اما در ترمیم مو و پروتز مو تمامی موها 100% طبیعی می باشند.

2-در کلاه گیس مو ها توسط دستگاه به شکل منظم و نواری شکل هستند که حالت عروسکی شکل به خود می گیرند اما در ترمیم مو موها تماما به شکل طبیعی همانند موی سر انسان بافته می شود.

3-ترمیم مو برخلاف کلاه گیس قابلیت رنگ ، ژل ، تافت ، سشوار و ... را دارا می باشد و انجام فعالیت های ورزشی ، استخر، سونا ، حمام و ... مشکلی برای موهای ترمیمی شما بوجود نمی آورد.

4-کلاه گیس بایستی از 2 الی 3 ماه تعویض شود ، اما عمر مفید پروتز مو 2 سال بوده و در صورتی که آموزش های اولیه رعایت شود بالاتر از 2 سال عمر می کند.

5-در پروتز مو قابلیت فیکس های بلند مدت هفته ای و ماهیانه تعریف شده است که فرد می تواند به شکل دائمی از آن استفاده کند در صورتی که فیکس کلاه گیس حداکثر 5 ساعت می باشد و پس از آن برای پوست سر مشکلاتی بوجود می آید.

6-مهم ترین تفاوتی که ترمیم مو با کلاه گیس دارد در این است که در ترمیم مو برای آقایان از بانک موی آقایان و برای بانوان از بانک موی بانوان استفاده می کنند در صورتی که در کلاه گیس چنین چیزی محال می باشد.


پروتز مو برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افرادی که دچار ریزش مو و یا طاسی شده اند و فاقد بانک مو هستند می توانند از روش پروتز مو استفاده کنند.افراد مبتلا به لیکن پلان ، آلوپسی ، ریزش مو سکه ای و یا افرادی که در اثر بیماری سرطان طی شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند نیز از جمله افراد کاندید برای انجام پروتز مو هستند.


عمر پروتز مو

عمر پروتز مو به فاکتورهای متعددی مانند روشی که جهت پروتز مو از آن استفاده می کنید بستگی دارد. پروتز مو به روش HRT تنها روش استاندارد در ایران می باشد و تمامی موهایی که در آن استفاده می شود 100% طبیعی بوده و همچنین جنس شبکه شبیه سازی شده از نانو می باشد که باعث افزایش عمر پروتز مو می شود .به طور کلی عمر مفید پروتز مو میانگینی بین 2 تا 3 سال دارد و بسته به نگهداری افراد دارد.


پروتر مو به روش HRT

تنها روش استاندارد پروتز مو در دنیا پروتز مو به روش HRT  یا همان ترمیم مو به روش HRT می باشد که در این روش دیگر نیازی به بانک موی شخص نبوده و بانک مو را خود مرکز تهیه می کند در پروتز مو به روش HRT یک لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان تهیه می شود که موها روی آن سوار بوده و با استفاده از کراتین های گیاهی روی پوست سر فیکس می شود.


یکی از مزیت های پروتز مو HRT طبیعی بودن خط رویش و خط فرق می باشد که بسیار طبیعی بوده ، همچنین در پروتز مو HRT موها 100% طبیعی بوده و قابلیت رنگ، ژل، تافت، سشوار و ... را داشته و شما پس از پروتز مو هم می توانید همانند گذشته استحمام کرده و از سونا و جکوزی استفاده کنید.


پروتز مو زنانه

معمولا بانوان تمایل به داشتن موهایی پر پشت و زیبا دارند و در صورت ریزش مو و از دست دادن موهایشان اعتماد به نفس خود را از دست داده و احساس پیری می کنند.کاشت موی طبیعی و قابل رشد به میزانی که برای آقایان قابل انجام و نتیجه بخش است، برای بانوان در سطح گسترده قابل انجام نیست. در حالی که استفاده از روش پروتز مو هیچ محدودیتی در جنسیت افراد نداشته و بانوان نیز می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.کسانی که از روش ترمیم مو بانوان استفاده می کنند می توانند به راحتی مانند موهای خود آن را به هر حالتی که می خواهند سشوار، بابلیس و شینیون کنند.قابلیت رنگ پذیری و دکلره کردن پروتز مو زنانه از دیگر مزایای بارز آن به شمار می رود.

ترمیم مو


پروتز مو به سه روش بافت، کلیپس و چسب های گیاهی انجام می گیرد و جنس چسب ها از مواد کراتین گیاهی است. باتوجه به وضعیت موهای افراد از هر یک از روش های نام برده می توان استفاده کرد. در صورت انجام پروتز مو به روش بافت، هر 2 ماه یک بار احتیاج به ترمیم آن خواهد بود و در صورت انجام آن به وسیله چسب هر 15 الی 20 روز یکبار احتیاج به ترمیم مو است که این ترمیم به افراد آموزش داده می شود و به راحتی می توانند در منزل ترمیم را ظرف مدت کوتاهی انجام دهند.شایان ذکر است که این پروتز مو هیچ آسیبی به موهای خود افراد وارد نکرده و آب و هوا به سطح سر و موهای خودشان نفوذ دارد و به همین دلیل هیچگونه مشکلی برای موی افراد به وجود نمی آورد.


هزینه پروتز مو

همانطور که گفته شد این روش با توجه به تمامی امتیازات مثبت خود و بدون محدودیت بودن و عدم نیاز به مراقبت زیاد آن ، هزینه ایی بسیار پایین تر از سایر روش ها دارد که نحوه محاسبه هزینه ترمیم مو بر اساس مقدار نواحی خالی از مو سر افراد ، دلیل ریزش موهای افراد ، جنس موی اصلی افراد در صورت وجود ، رنگ موی اصلی افراد ، اندازه پروتز ساخته شده محاسبه می گردد و باید توجه داشت که مقدار هزینه با توجه بر شرایط گفته شده در هر فردی نسبت به فرد دیگر متغیر می باشد و بر اساس شرایط خود فرد تعیین می گردد . اما آنچیز که ثابت است منصفانه بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه پروتز مو نسبت به کاشت مو و کارایی های فراوان آن می باشد .


خرید پروتز مو

برای خرید پروتز مو و انجام این روش ابتدا رجوع به جلسه مشاوره در کلینیک معتبر الزامی می باشد .متخصص پروتز مو ، با معاینه دقیق شرایط فرد همچون چگونگی ریزش مو ، مقدار خالی بودن مو ها ، اندازه گرفتن دقیق سر فرد ، بررسی جنس موهای اصلی فرد ، برلسی رنگ موها و با نظر متخصص و گریمور با توجه به چهره فرد ، مدل موی شخص نیز انتخاب خواهد شد تا بهترین نتیجه را برای چهره فرد به همراه داشته باشد .متاسفانه امروزه بسیاری از مراکز نا معتبر اقدام به فروش پروتز مو بی کیفیت می نمایند و می بایست در هنگام خرید پروتز مو به این موضوع دقت کرد که این روش تنها با مشاوره و بررسی موی سر فرد قابل انجام است و بایستی در مراکز معتبر انجام گیرد.


با افتخار اعلام می نماییم ، مرکز کاشت مو سینا (رنسانس) با در اختیار داشتن کادر و پزشکان متخصص یکی از بهترین مراکز جهت انجام کاشت مو ، پروتز مو و... می باشد.