موهای کاشت شده چگونه رشد می کند؟

همانطور که می دانید پس از کاشت مو موهای جدید به یکباره رشد نمی کند و هر زمانی ممکن است رشد کند، سپس یک دوره استراحت کند و مجددا رشد کند. موهای چرخه رشد مخصوص بخود را دارد. موهای کاشت شده نیز یک چرخه خاص خود را دارند. 
فرایند جداسازی موهای دهنده، برش دادن آن و کاشت ان اصولا در بقیه مراحل به تارهای مو شوک می دهد به همین دلیل است که در اغلب بیماران 6 الی 8 هفته بعد از کاشت، موهای کاشت شده کاملا می ریزد در برخی افراد مصرف مینوکسیدی باعث کاهش این ریزش می شود.

در 2-3 ماه اول بعد از کاشت، موهای کاشت شده شروع به جوانه زدن زیر پوست می کند و بعد  از 4 تا 6 ماه از زیر پوست بیرون می اید. در ششمین ماه، حدود 40 تا 60 درصد از موها رشد می کند در ابتدا موهای رشد کرده ممکن است نازک و تنک باشد اما به مرور پر و ضخیم می شود. چرخه رشد موهای کاشت شده معمولا 12 ماه است مگر در برخی موارد که 18 ماه طول می کشد که این مساله در زنان رایج  است.

پس از کاشت مو چه اتفاقی رخ می دهد؟

انتظار برای رشد موها می تواند یک تجربه هیجان انگیز بشد چون رشد مجدد موها چندین ماه طول می کشد و باید صبور بود تا موها از زیر پوست بیرون بزند و بتوانی نتیجه کار را ببینی.
وقتی منتشر جوانه زدن موها هستید به یاد داشته باشید که نتایج اولیه ممکن است موفقیت کاشت را کامل نشان ندهد بنابراین باید صبور بود.
میزان رشد مجدد مو در افراد مختلف متفاوت است مثلا ممکن است در یک ناحیه موها پر پشت تر از نواحی دیگر شود اما با ادامه یافتن رشد مو، توزیع موها نیز یکدست می شود.

سیر زمانی رشد موها پس از کاشت مو

روز اول که مو کاشت می شود. 2 هفته اول بعد از کاشت بسیار بحرانی است و مراقبت از موها بسیار مهم است. در این زمان اطراف موهای کاشته شده یک لایه پوسته تشکیل می شود که ب شستشو به مرور برداشته می شود. 
بعد از ان موهای کاشت شده می ریزد و در هفته چهارم دیگر هیچ مویی روی سرتان نیست.
در ماه دوم، تارهای مو وارد فاز استراحت می شود که این دوره متغیر است و چهره شخص دقیقا مثل قبل از کاشت مو است. در ماه دوم تا چهارم، موها شروع به جوانه زدن می کند.

در ماه 5 تا نهم  بیمار مشخص می کند که بخش زیادی از موها در زیر پوست در امده است. البته این موها اغلب نازک است و به مرور ضخیم تر می شود.  بعد از 1 سال 80 درصد موهای کاشت شده رشد می کند و به مروز و با کامل شدن موها، به شکل طبیعی در می اید.
در برخی بیماران بعد از 2 سال ظاهر موهای کاشت شده با بلندتر شدن موها، تا حد ممکن شبیه به موهای قدیمی می شود.
 در پایان باید بگوییم که کاشتن مو نیاز به کسب اطلاعات زیادی دارد و نباید بدون مشورت با متخصصین مو اقدام به کاشت کرد.
کلینیک کاشت موی رنسانس با تجربه سالهای متمادی در امر کاشت و ترمیم مو این افتخار را دارد که پاسخگوی عزیزانی باشد که متقاضی کاشت مو هستند.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا جهت مشاوره آنلاین از طریق تلگرام و واتساپ با شماره 09122115442 ارتباط برقرار کنید همچنین جهت ثبت نام آنلاین میتوانید از طریق فرم زیر ثبت نام کنید