آموزش کاشت مو

تا چند سال پیش امکان کاشت مو فقط توسط پزشکان و جراحان زیبایی وجود داشت. شاید برخی از افراد به صورت غیر قانونی و فقط با یادگیری مراحل کاشت مو به صورت تئوری اقدام به کاشت مو با روش های مختلف برای افراد می کردند. امروزه دوره های کاشت مو برگزار می شوند که مدارک معتبری را به کلینیک ها و افراد در زمینه انجام کاشت مو و همچنین توضیح و آموزش روش های کاشت مو اعطا می کنند. در ادامه در خصوص آموزش کاشت مو و جزئیات بیشتر این موضوع توضیح خواهیم داد. 

دوره آموزش کاشت مو

به علت آن که امروزه توجه افراد و به خصوص آقایان نسبت به ظاهر و موهایشان بیشتر شده است، کاشت مو طرفداران بیشتری هم پیدا کرده است. به دلیل این افزایش محبوبیت، دوره های کاشت و تبدیل به یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین دوره های آموزشی در زمینه پزشکی و درمان شده اند. دوره آموزش کاشت مو در مراکز مختلفی برگزار می شود که هر کدام از آن ها دارای یک تعرفه مشخص هستند و مسلما مرکزی که در کنار کیفیت دوره خوب، قیمت پایین تری را نیز ارائه کند از طرفداران بیشتری برخوردار است. 

ویژگی های آموزش دوره کاشت مو 

اگر شما به دنبال یادگیری آموزش کاشت مو هستید بهتر است دوره ای را انتخاب کنید که در هر مورد دارای بهترین کیفیت باشد. در ادامه برخی از مولفه های مهم که در دوره کاشت مو باید به آن ها توجه کنید را توضیح داده ایم. 

1-نوع دوره

نوع دوره می تواند حضوری یا مجازی باشد. برخی از موسسات مختلف، دانشگاه ها و...در شرایط سخت کنونی اقدام به برگزاری دوره های خود به صورت مجازی می کنند. برخی از موسسات نیز دوره های آموزش کاشت مو را به صورت مجازی برگزار می کنند، اما ناگفته نماند که فقط می توانند دوروس تئوری را به شکل مجازی آموزش دهند. در حالت عادی و به صورت کلی این دوره ها به شکل حضوری انجام می شود. 

2-سطح دوره

سطح برگزاری دوره می تواند در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته باشد.  برخی از موسسات این دوره ها را به صورت پشت سر هم و قبولی در یک دوره را مجوزی برای ورود به دوره دیگر برگزار می کنند اما برخی از موسسات نیز حاضر به قبول مدرک شما از موسسه دیگر برای ثبت نام در دوره بعدی هستند. سعی کنید تمام مدارک مرتبط با دوره آموزش کاشت مو را دریافت کنید تا بتوانید بهترین خدمات را به مشتریان و مراجعین خود ارائه کنید. 

3-مدت دوره

مدت زمانی که دوره ها طول می کشد تا به اتمام برسد معمولا یکسان هستند اما ممکن است فاصله بین جلسات کم و زیاد شود. غالبا حداقل فاصله بین جلسات 4 روز و حداکثر فاصله بین جلسات 7 روز است؛ اما متوسط زمان 5 روز است. 

4-زبان آموزش دوره

معمولا دوره های مختلفی در تهران برگزار می شوند. برخی از این دوره ها به زبان بین المللی یعنی انگلیسی تدریس می شوند، پس مسلم است که مدرک بین المللی نیز اعطا کنند. اما غالب دوره های آموزش کاشت مو به زبان فارسی تدریس می شوند که این موضوع باعث راحتی هرچه بیشتر مخاطبان و کارآموزان می شود. 

مباحث آموزشی در دوره آموزش کاشت مو

در دوره آموزش کاشت مو و کاشت ابرو  مباحث به صورت کلی به دو قسمت تئوری و عملی تقسیم می شوند. 

قسمت تئوری دروس

در قسمت تئوری کاشت مو در مورد روش های کاشت مو، عوارض کاشت مو، اعمال مهمی که قبل و بعد از کاشت مو باید انجام دهید، نکات مشاوره ای که به بیماران بایستی بدهید، انتخاب مدل کاشت مو برای بیماران به افراد توضیح داده می شود. 

قسمت عملی دروس

در قسمت عملی دروس، 4 جلسه آموزش برگزار می شود که در هر جلسه یک موضوع مشخص را آموزش می دهند. در جلسه اول طریقه فلاپ برداشتن، سچور زدن و تزریق داروی بی حسی؛ در جلسه دوم کات کردن، جداسازی تارهای مو و کار با مولاژ؛ در جلسه سوم شیوه کار با دستگاه میکروموتور و جداسازی فولیکول های مو و در جلسه چهارم شیوه کاشت مو روی سر بیمار را آموزش می دهند. 

سخن پایانی

به طور کلی امروزه افراد زیادی هستند که به دنبال گرفتن مدرک دوره کاشت مو می باشند. اما لازم به ذکر است که این دوره به صورت عمومی برگزار نمی شود، یعنی افرادی که دارای مدارک پزشکی نیستند نمی توانند از این مدرک استفاده کنند. پزشکان، پیراپزشکان و همچنین پرستاران می توانند برای دریافت این مدرک اقدام کنند.