مراحل کلی کاشت مو

وقتی شخصی دچار ریزش مو می شود احتمال ایجاد افسردگی به دلیل ظاهر نه چندان مناسب در او زیاد می شود اما نباید نگران بود چون امروزه راه های دائمی برای ترمیم مو و رشد مجدد موها وجود دارد که کمی هزینه بر است اما با توجه به هزینه هایی که صرف برطرف کردن این مشکل می شود، این روش درمانی دائمی یعنی کاشت مو به صرفه تر می باشد.


مردان و زنان بسیاری از زمان های قدیم با مشکل ریزش مو روبرو بوده اند اما تا سال 1950 میلادی هیچ کسی در پی یافتن راهی برای درمان ریزش مو و یا درمان نازک شدگی موها نبوده است.اما امروزه می توان با استفاده از متد های درمانی جدید اقدام به رفع این معضل نمود.اگر شما با مشکل ریزش مو مواجه هستید و خواهان انجام کاشت مو می باشید بهتر است در ابتدا در خصوص مراحل کاشت مو اطلاعاتی از مراکز معتبر و پزشکان متخصص دریافت کنید ، سپس در خصوص کاشت مو تصمیم نهایی را بگیرید.


کاشت مو چیست؟

بسیاری از آقایان و خانم ها برای طاسی سر و یا کم پشتی موهای خود ، کاشت مو را انتخاب می کنند. کارشناسان و دانشمندان بر این باورند که کاشت مو یکی از بهترین راه حل ها برای رفع آلوپسی آندروژنیک می باشد. در گذشته افراد که دوره جوانی را می گذراندند و به میانسالگی می رسیدند دچار ریزش مو و طاسی سر می شدند اما امروزه به دلیل تغذیه نا مناسب ، مسایل ژنتیک، استرس و اضطراب و ... ریزش مو از سنین پایین تری شروع شده و با تکنیک های جدید می توان برای افرادی که حتی در سنین پایین دچار ریزش مو می شوند می توان روش کاشت مو را انجام داد . در ادامه مطلب به توضیحات بیشتر راجب کاشت مو و مراحل کاشت مو می پردازیم . لطفا با ما همراه باشید .


کاشت مو به طور چشمگیری در طی 15 سال گذشته دچار تحول شده است و امروز شاهد این هستیم که مو به یک روش هنری برداشت گرافت ها از واحدهای فولیکولی تبدیل شده است. این تحول نتیجه خواست افراد متقاضی کاشت و خود پزشکان متخصصان مو برای طبیعی جلوه دادن موهای کاشت شده است.


از اوایل دهه 1950 تا 1980، تنها روش کاشت موجود، روش گرفت برداری استاندارد بود که در آن روش یک تکه بزرگ از پوست برداشته می شد و هر گرفت شامل 20 تا 30 مو بود. در این روش در یک جلسه تنها 50 تا 100 گرفت استفاده می شد. مشکل اساسی این روش این بود که به ناحیه دهنده بسیار آسیب زده می شد و خط زخمی در ناحیه دهنده بجا می ماند. از دیگر معایب کاشت مو این بود که این کار در چند جلسه می بایست انجام می شد.این روش جزو روش های منسوخ محسوب می شود و دیگر استفاده نمی شود.


کاشت مو از روش های درمانی دائمی است که با پیشرفت های امروز، نتیج چشمگیری را حاصل می کند. در کاشت مو بخشی از تارهای مو از ناحیه دهنده برداشته می شود و در محل مورد نظر کاشته می شود. از آنجاییکه موی دهنده متعلق به خود فرد است در نتیجه بیشترین انطباق و سازگاری را با بدن فرد دارد. بنابراین یکی از مطمئن ترین راه های درمانی کاشت مو است. حال با گذاشتن مطالب بیشتر در این مقاله به توضیحات بیشتر این روش و مراحل کاشت مو می پردازیم تا آشنایی بیشتری با آن داشته باشیم .


روند کاشت مو:

اولین کاری که تیم پزشکی متخصص در هنگام کاشت مو پس از پاک سازی موی سر فرد متقاضی انجام می دهد ، برداشتن بخشی از موهای ناحیه دهنده با سرعت و دقت بالا است. سپس موهای برداشت شده را در ناحیه از پیش تعیین شده جای می دهند. فرایند کاشت مو در چند ساعت انجام می شود و در روش های جدید تنها در یک جلسه کل مراحل کاشت مو قابل انجام می باشد.از آنجا که موهای هر شخص متفاوت است، گرافت های مورد نیاز برای هر شخص با توجه به میزان ریزش مو متفاوت است. هزینه کاشت مو نیز با توجه به سطحی که دچار ریزش شده است توسط تیم پزشکی تعیین می گردد. شایان ذکر است هیچ بیمه درمانی هزینه های کاشت مو را به دلیل اینکه این درمان جز روش های زیبایی محسوب می شود ، تقبل نمی کند.


پس از کاشت مو؛ طی چند هفته موهای کاشت شده دچار شوک شده و می ریزد و پس از چند ماه شروع به جوانه زدن مجدد می کند.ریزش مو منحصر به سر نمی شود و ممکن است در ابرو و ریش نیز ریزش مو رخ دهد که امروزه کاشت ابرو و ریش نیز همراستا با کاشت موی سر، قابل انجام است. از سوی دیگر در برخی موارد به پیشنهاد تیم پزشکی به جای کاشت مو، از روش های تقویتی مو می توان استفاده کرد .کاشت مو نیز مانند هر روش دیگری سلسله مراتبی دارد که با انجام دادن دقیق هر مرحله به صورت اصولی ، نتیجه ای عالی و قابل رویت حاصل می شود. مراحل کاشت مو به شرح زیر می باشد .


مرحله اول معاینه برای کاشت مو

در مرحله اول فرد به انتخاب کلینیک کاشت موی خود می پردازد و سعی می کند بهترین کلینیک را برای انجام کاشت مو برگزیند. سپس با مراجعه به کلینیک ، یک جلسه ی مشاوره برای فرد تدارک دیده می شود که دراین جلسه ابتدا تیم پزشکی کاشت مو یکسری آزمایشات را برای فرد متقاضی می نویسد تا درخصوص بیماری های احتمالی فرد اطلاعاتی کسب کند .


همچنین فرد متقاضی کاشت و تیم پزشکی، درخصوص داروهایی که استفاده می کند، نوع روشی که مدنظرش است، خواسته ها و انتظاراتش ، نتیجه نهایی کاشت مو که حاصل می شود و مسائل دیگری که در کاشت مو اهمیت دارد جلسه ای را برای گفتگو و مشورت برگزار می کنند.


مراحل کاشت مو با تکنیک SUT نسبت به مراحل کاشت مو با روش های رایج و سنتی بسیار متفاوت است که در این تکنیک به مواردی همچون نداشتن جراحی، بیهوشی، درد، خونریزی و ... توجه شده است که علاوه بر رضایت شخص کاندید کاشت مو از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد .همچنین در همین جلسه متخصص با معایه فرد و انتخاب روش کاشت مو بر طبق شرایط مقدار گرافت های لازم ، محل گرفت های مو و مقدار کاشت فولیکول ها و خط کاشت مو را روشن سازی می نماید.


مرحله دوم اجرای کاشت مو

در این مرحله جلسه اجرای کاشت مو می باشد به این صورت که متخصص با توجه به به بررسی های لازم در خصوص انتخاب روش مناسب ، مشخص شدن محل برداشت مو ها ، مقدار مشخص شده برداشت موها و مقدار کاشت مو درمان را انجام می دهد .مراحل کاشت مو در اجرای کاشت مو متفاوت می باشد به این صورت که درابتدا متخصص به بی حس کردن موضعی محل انتخاب شده برداشت مو می پردازد ، سپس متخصص و تیم پزشکی موهای معین شده را برداشت می کنند و یا با روش مورد نظر برداشت موها را انجام می دهند. این مرحله نیاز به دقت فراوان دارد تا هیچگونه آسیبی به فولیکول موها وارد نگردد . سپس مرحله مهم جدا سازی فولیکول می باشد. در این مرحله تیم پزشکی باید با دقت و مهارت خود فولیکول ها را از تار مو جدا سازد بدون اینکه آسیبی به فولیکول ها وارد گردد .


مرحله آخر اجرای کاشت مو

مرحله کاشت مو و کاشت فولیکول ها بر محل مشخص شده سر می باشد در این مرحله متخصص محل کاشت را بی حسی موضعی می کند تا فرد هیچگونه دردی را احساس ننماید سپس محل سر با سوزن های بسیار ریز و مخصوص بسیاز جزئی سوراخ خواهند شد و سپس فولیکول ها بر محل کاشته می شوند .بدین شکل مراحل کاشت مو پایان می یابد .


روش های عمل کاشت مو

عمل کاشت مو دارای روش های مختلفی همچون روش FUT ، روش FIT و روش SUT می باشد که روش آخر کامل ترین و پیشرفته ترین و جدید ترین روش عمل کاشت مو می باشد . کاشت مو به روش SUT دارای مزایای بی شماری می باشد و کامل ترین روش عمل کاشت مو در سر تا سر دنیا شناخته شده است و پر مخاطب ترین روش عمل پیوند مو است .
این روش قادر است علاوه بر استفاده از موهای پشت سر و یا پشت گوش ، از موهای نواحی مختلف بدن نیز برداشت کند و افرادی که دارای موهایی با با بانک موی ضعیف و یا طاس هستند ، با استفاده از این روش می توانند صاحب موهایی پر پشت و زیبا برای خود شوند .تراکم مو در این متد سه برابر روش های قبل می باشد بنابراین این روش طبیعی تر جلوه کرده و موهایی پر پشت تر به افراد هدیه می دهد . کاشت مو به روش SUT هیچ گونه خط اسکار و بخیه ای را در بر ندارد و بدون جراحی و درد می باشد که موجب افزایش مخاطبان این روش از عمل کاشت مو شده است .
کاشت مو به روش SUT تنها در یک جلسه انجام خواهد شد و نیازی به تکرار جلسات نخواهد بود که این مسئله سبب پرطرفدار بودن آن شده است .به طور کلی عمل کاشت مو SUT بدون عوارض و کاملا تضمینی و قطعی بوده و روشی معتبر در سرتاسر جهان می باشد.


روش های تقویتی مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس):

برا ی تقویت موها از روش های مختلفی در مراکز تخصصی مو استفاده می شود . تیم پزشکی مستقر در مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) امروز به تجربه دریافته است که برای بهره وری بیشتر و کسب نتیجه بهتر باید از چندین روش تقویتی استفاده کند. از این رو یک پکیج تقویتی ترکیبی به مراجعین خود ارائه می دهد که حاوی چهار روش تقویتی برتر است. که این روش ها عبارتند از بکارگیری روش PRP برای فعال سازی سلول های مرده و یا به اصطلاح به خواب رفته، لیزر تراپی؛ برای افزایش قطر موهای سر و تقویت آن، مزوتراپی که با استفاده از تزریق آمپول های ویتامین در زیر پوست سر در جهت تقویت موی سر انجام می شود و در نهایت روش ویتامین درمانی که با تجویز قرص های ویتامین انجام می شود.