تاثیر دخانیت و الکل بر روی کاشت مو

ریزش مو با دلایل متعدد یک عامل طبیعی بوده که در همه افراد می تواند پیش بیاید. در بسیاری از موارد، به دلیل ریزش مو بالا و خالی شدن سطح سر تقویت مو، جوابدهی لازم را برای فرد ندارد و در نهایت شخص تصمیم به انجام کاشت مو می گیرد. امروزه کاشت مو به روش های رایج مخصوصا متد SUT از مواردی است که طرفداران زیادی در زمینه پزشکی و درمانی پیدا کرده است. معمولا در کاشت مو ابتدا گرافت (تار مو) از نواحی اهدا کننده و پ رتراکم بانک مو برداشت و سپس تار مو ها از هم جداسازی شده و در ناحیه خالی شده از مو پیوند زده می شود.


کاشت مو از آن دسته از فعالیت های زیبایی به شمار می رود که باید توصیه ها و مراقبت های بعد از کاشت مو و پس از آن توجه کرد، یکی از توصیه هایی که معمولا قبل و بعد از کاشت مو به آن تاکید می شود استفاده نکردن از سیگار، قلیان، مواد مخدر ، مصرف الکل و ... می باشد.


توجه داشته باشید که استفاده از سیگارو قلیان عوارض خطرناکی را در طولانی مدت به جای می گذارد و حتی ممکن است باعث شود انجام کاشت موی فرد به تعویق افتد و یا در شرایط حساس فرد به دلیل هموگلوبین بالا اصلا نتواند کاشت مو انجام دهد.


شایان ذکر است در صورتیکه پس از کاشت مو از سیگار و قلیان و استفاده کنید ممکن است تاثیرات منفی خود را در مرحله رویش مجدد موهای شما نشان دهد که تقریبا جبران شدنی نیست.


مصرف سیگار بعد از کاشت مو

به طور کلی مصرف سیگار بعد از کاشت مو توصیه نمی شود و افرادی که دخانیات مصرف می کنند کاشت مو را می توانند انجام دهند ، اما قطع مصرف دخانیات یک ماه قبل از کاشت مو بهتر از حتی یک هفته قبل از کاشت است.استفاده از دخانیات و الکل تاثیر بسزائی در قبل و بعد از کاشت مو دارد و بهتر است از 10 روز قبل از انجام کاشت مو از کشیدن سیگار تا 2 الی 4 هفته خودداری کرد.

مصرف سیگار بعد از کاشت مو


تاثیرات منفی سیگار و قلیان بر روی کاشت مو

1.همانطور که می دانید در تمامی روش های کاشت مو گرافت ها از بخش بانک مو برداشت می شوند. یکی از دلایل آسیب رسیدن به گرفت ها نرسیدن اکسیژن به آن ها است که عامل آن وجود نیکوتین در بدن می باشد. کشیدن سیگار بعد از کاشت مو نیز رشد موهای پیوند زده شده را مختل و کند می ‌کند.

2.پس از کاشت مو اگر فرد متقاضی از سیگار و یا قلیان استفاده کند ممکن است محل برداشت آن دیرتر از حالت استاندارد التیام پیدا کند.

3.سیگار و قلیان عروق خونی را تنگ کرده و باعث اختلال در جریان خون می شوند.

4.از دیگر تاثیر منفی سیگار و قلیان بر کاشت مو می توان به نازک شدن پوست سر در اثر استعمال آن ها اشاره کرد که در نهایت باعث عدم حصول نتیجه موفقیت آمیز کاشت مو می شود.

5.سیگار و قلیان تاثیرات منفی بر پیاز مو و خون رسانی دارد که در نتیجه باعث می شود که از کیفیت کاشت موی شما کاسته شده و رضایت بخش نباشد.


در نهایت باید عرض کنیم که به طور کلی استعمال سیگار و قلیان بسیار مضر بوده و برای سلامتی فرد زیان آور است. همچنین افرادی که تمایل به انجام کاشت مو دارند و یا کاشت مو انجام داده اند باید از مصرف سیگار و قلیان خودداری نمایند.


مصرف الکل بعد از کاشت مو

عدم مصرف الکل یکی از این مراقبت های بعد از کاشت مو به شمار می رود .مصرف بیش از حد الکل به نوبه خود سبب آسیب رساندن به موهای اصلی افراد می شود و ریزش مو را به دنبال خواهد داشت . حال موهای کاشته شده به علت حساسیت بالای فولیکول های کاشته شده ضعیف تر بوده و نسبت به مسائل واکنش شدید تری دارند و مصرف الکل ریزش مجدد موهای کاشته شده و بی اثر بودن کاشت مو را به همراه خود دارد .بنابراین مصرف الکل می بایست در چند هفته قبل و بعد از کاشت مو به طور کلی قطع گردد تا بر نتیجه اثر درمان دخالت نکرده و آن را مختل نکند .

مراقبت های بعد از کاشت مو


تاثیر مصرف الکل بعد از کاشت مو چیست ؟

مصرف الکل بعد از کاشت مو به صورت مکرر و زیاد سبب تخریب فولیکول ها خواهد شد.همچنین لخته شدن خون و پیوسته شدن پلاکت ها را در بر دارد که آسیب را به فولیکول های کاشته شده خواهند رساند .از این منظر درمان کاشت مو متوقف شده و اثر درمان کاملا بی نتیجه خواهد ماند و امکان آسیب به فولیکول موهای اصلی شخص نیز وجود داد .


بنابراین توصیه می شود پس از اجرای این روش برای ریزش موها ، حد المقدور از الکل استفاده نشود و در صورت مصرف از تکرار بیهوده و مکرر آن قطعا پرهیز شود .توجه داشته باشید که از مصرف الکل در چند هفته قبل و پس از کاشت مو خودداری فرمایند زیرا خونریزی در محل کاشت را به همراه داشته و درمان را بی اثر خواهد گذاشت.