10 نکته مفید درباره کاشت مو

با توجه به مزایای کاشت مو ، امروزه انجام این روش در بین افراد بسیار پرطرفدار شده است و بسیاری از افراد قصد انجام این روش درمانی را دارند. این موضوع سبب می شود که افراد زیادی نیاز به اطلاعات کاملی درباره این روش نیاز داشته باشند تا پیش از اقدام به کاشت مو درباره مهم ترین نکات آن اطلاعات کافی داشته باشند. در این مقاله ما سعی داریم به بررسی 10 نکته و مطلب مفید درباره پیوند مو بپردازیم تا در صورت نیاز به انجام این روش با آگاهی کامل تری اقدام نمایید.پس با ما همراه باشید.


بهترین سن برای کاشت مو

عمل کاشت مو جهت نتیجه مطلوب نیاز به سن مناسب دارد. افرادی که سن آن ها کمتر از 25 سال است به دلیل اینکه هنوز موهای آن ها ممکن است رشد نماید ، نمی توانند از این روش استفاده کنند. این بدین معنی است که در صورت انجام این کار برای چنین افرادی امکان رویش و ایجاد ظاهر بد موها و در نتیجه ریزش موهای کاشته شده وجود دارد. با توجه به این نکات ، بهترین سن برای کاشت مو از 27 سال به بالا تا 60 سال می باشد.


کاشت مو برای خانم ها امکان پذیر است.

اغلب افراد بر این تصورند که کاشت مو تنها مناسب آقایان می باشد. در صورتی که چنین چیزی صحیح نمی باشد. مردان و زنان می توانند همگی اقدام به کاشت مو با استفاده متد های مختلف نمایند. دلیل این باور غلط شاید به عدم شایع بودن کچلی و یا ریزش شدید موها در بانوان بر گردد. اما بانوان هم به دلیل افزایش سن ، مشکلات ژنتیکی ، بیماری ها و... نیز دچار ریزش مو می شوند که جهت افزایش تراکم می توان اقدام به کاشت مو نمایند. نکته ای که بسیاری از بانوان را از انجام این روش منصرف می کند نیاز به تراشیدن مو ها جهت انجام پروسه برداشت و کاشت مو است که سبب ایجاد تغییرات ظاهری زود گذر می شوند. چنانچه دلیل اصلی عدم انجام کاشت مو در بانوان این مسئله و یا سایر مسائل باشد می توانند از روش ترمیم مو HRT بهره ببرند.

کاشت مو


بهترین روش کاشت مو

با توجه به پیشرفت علم در زمینه پزشکی ، شاهد انواع روش های کاشت مو هستیم که روز به روز متد های جدید و بهتری معرفی می شوند. در حال حاضر در بیشتر کشور های جهان از کاشت مو به روش SUT به دلیل مزایای بی شمارش استفاده می شود. مجری انحصاری این روش پیوند مو در ایران کلینیک سینا (رنسانس) می باشد. با استفاده از این روش می توان بیشترین ترکم را در کوتاه ترین زمان ممکن برای مناطق بی مو و یا کم پشت ایجاد نمود.


نتایج کاشت مو دائمی است.

اگر فردی با استفاده از متد های جدید و در کلینیک های مجهز و تحت درمان پزشک متخصص اقدام به کاشت مو نمایند ، شاهد نتایج دائمی آن خواهد بود.البته این موضوع به مراقبت های بعد از کاشت مو نیز بستگی دارد و می بایست به دقت نکات مورد نظر را انجام دهد تا نتیجه نهایی کاشت مو مطلوب باشد. عموما برای به ثمر نشستن نتیجه نهایی می بایست در حدود 1 تا 1 سال و 3 ماه صبر نمایید.


ریزش مو پس از کاشت مو

ریزش مو بعد از کاشت مو امری کاملا طبیعی بوده و به نوعی اثر بخش بودن و اجرای صحیح این روش را نشان می دهد. بنابراین جای هیچ نگرانی نداشته زیرا فولیکول مو پس از ریزش مجددا شروع به رشد کرده و شاهد رشد مجدد موها در چنین افرادی خواهیم بود.


تراشیدن مو پیش از انجام کاشت مو

به منظور انجام فرآیند برداشت و کاشت مو در نواحی مورد نظر ، و همچنین افزایش دقت در کاشت و اندازه گیری تراکم مو نیاز به تراشیدن موها می باشد. بنابراین پیش از انجام کاشت مو می بایست موهای خود را از ته تراشیده باشد.


عدم نیاز به بی هوشی برای انجام کاشت مو

یکی از مسائلی که امروزه به طور کامل در روش های جدید کاشت مو حذف شده است بی هوشی می باشد. در جدید ترین روش های کاشت مو همچون کاشت مو به روش SUT یا کاشت مو به روش FUE نیازی به بی هوشی نبوده و تنها با استفاده از بی حسی موضعی بدون هرگونه احساس درد می توان اقدام به کاشت مو نمود.

نکات کاشت مو


هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو بر اساس فاکتورهای مختلفی بعد از جلسه مشاوره تعیین خواهد شد. میزان وسعت ریزش و نیاز به کاشت مو ، نوع و روش کاشت مو ، کلینیک معتبر و بهره گیری از پزشکان متخصص و... همگی فاکتورهای اصلی برای تعیین هزینه کاشت مو می باشند. البته این نکته را باید در نظر گرفت که افرادی که اقدام به کاشت مو می نمایند به طور کلی هزینه کمتری نسبت به افرادی دارند که به طور روزانه از انواع و اقسام داروها و یا سایر روش ها جهت بهبود موهای خود استفاده می نمایند.


انتخاب کلینیک کاشت مو

شاید اولین و مهم ترین نکته درباره انجام این روش درمانی ، انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو باشد.کلینیک های معتبر دارای استاندارد های مورد نیاز از وزارت بهداشت می باشند و از جدید ترین و بهترین متد ها و امکانات روز دنیا بهره می برند. علاوه بر این پزشکان متخصصی در این کلینیک ها مشغول به کار می باشند که خیال افراد را برای انجام روش های درمانی مو راحت می سازند.رضایت متقاضیان قبلی یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب کلینیک محسوب می شود.


انجام روش های تقویت مو بعد از کاشت مو

افراد بعد از انجام کاشت مو جهت رسیدن به بالاترین و ایده آل ترین نتایج می توانند از روش های تقویت مو همچون پی آر پی مو . یا مزوتراپی مو استفاده نمایند تا موهای کاشته شده خود را تقویت نمایند.