چه کسانی کاندیدای کاشت مو می باشند؟

استفاده از بروزترین متد ها به منظور بازگشت موهای از دست رفته برای افرادی که دچار کم پشتی و ریزش مو هستند همواره جز نکاتی است که در ذهن این افراد وجود دارد. کاشت مو بهترین راه حل قطعی و دائمی حل این معضل در چنین افرادی است. مو به دلایل مختلفی از جمله وراثت ، سن ، آسیب های فیزیکی ، بیماری ها ، عدم رسیدگی مناسب ، استفاده از داروها و عوارض درمان های گوناگون و بسیاری از دیگر موارد امکان دارد دچار ریزش و کم پشتی شود.


کاشت مو طبیعی

اگر بخواهیم کاشت مو را تعریف کنیم باید بگوییم به مجموعه فعالیت هایی که طی آن گرفت های مورد نیاز را از ناحیه بانک مو برداشت کرده و در نقاطی که نیاز به گرفت مو دارند پیوند زده می شوند را کاشت مو می گویند.


کاشت مو به روش FUT

در کاشت مو به روش FUT ابتدا یک نواری را با استفاده از جراحی از پشت سر فرد برداشت می کنند که حدود 1000 الی 2000 گرفت بوده و حاوی 4000 الی 6000 تار مو می باشد . این روش اغلب با بیهوشی همراه است که پس از آن پشت سر فرد را بخیه کرده و گرفت ها را برای انجام کاشت مو آماده می کنند . انجام کاشت مو با استفاده از روش FUT طی دو الی چند جلسه انجام می شود که هر جلسه ساعت ها زمان می برد. از معایب این روش می توان به انجام جراحی ، درد ، خونریزی ، بیهوشی و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که این روش طی چند سال اخیر منسوخ شده و از این روش در سطح دنیا استفاده نمی شود.


کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT دومین روشی بود که پس از منسوخ شدن روش FUT مطرح و اجرایی شد. در این روش با استفاده از هولدر دستی و پانچ موهای پشت سر و یا بغل گوش را انتخاب کرده و برداشت می کنند . اما به دلیل انجام کار توسط تکنسین نهایتا 1500 گرافت که حاوی 3000 تار مو می باشد را می توان برداشت کرد .این روش در یک الی دو جلسه انجام می شود. همچنین فاصله های زیاد بین موهای کاشته شده و عدم توانایی در برداشت موها باعث شده که استقبال زیادی از روش فوق صورت نگیرد .


از عوارض کاشت مو FIT می توان به دوران نقاهت ، خونریزی، درد، جلسات متعدد و ... اشاره کرد که این روش هم منسوخ شده و نتوانست خواسته متقاضیان کاشت مو را برآورده کند.


انجام پیوند طبیعی مو با استفاده از جدیدترین متد های دنیا به عنوان بهترین راه شناخته شده برای چنین افرادی است. کاشت مو به روش SUT که به صورت انحصاری در کلینیک پوست و مو سینا (رنسانس) قابل انجام است جز جدیدترین روش های کاشت مو در ایران و جهان می باشد که بر اساس روش آن می توان گفت دائمی بودن آن قطعی و از تراکم بیشتر و ظاهر طبیعی ترین نسبت به سایر روش ها برخوردار است. علاوه بر این ، این روش بدون نیاز به جراحی و بدون هرگونه درد و خونریزی و بیهوشی انجام می شود که به همین سبب می توان آن را از سایر روش های پیوند مو متمایز نمود.


شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد،به صورتی که هرچقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت .پیوند مو به روش های زیادی انجام میشود که هدف در همه این روش ها برای افزایش تراکم موها با جنبه درمانی و زیبایی صورت می گیرد. اما این روش درمانی شامل همه افراد نمی شود و به دلایل گوناگون دارای محدودیت هایی است.در ادامه این مقاله به بررسی این که چه کسانی می توانند از این روش استفاده نمایند صحبت خواهیم کرد.


کاشت مو SUT

جدیدترین و بهترین متد کاشت مو در دنیا SUT می باشد که پس از منسوخ شدن روش های قدیمی همچون FUT و FIT مطرح شده و در حال اجرا می باشد . در کاشت مو به روش SUT دیگر نیازی به بیهوشی ، جراحی ، خونریزی و ... نمی باشد ، در این روش می توان تا 14000 تار موی واقعی را کاشت کرد تمام مراحل کاشت مو به روش SUT در یک جلسه انجام می شود که از مهم ترین تفاوت آن با روش های دیگر نداشتن دوران نقاهت و همچنین عوارضی چون تورم و التهاب است به شکلی که شما پس از انجام کاشت مو می توانید فردای همان روز به سر کار رفته و همانند گذشته به فعالیت خود بپردازید.


عوارض جانبی کاشت مو به روش SUT

شاید در روش های سنتی، کاشت مو با عوارض جانبی زود گذر مثل خارش، ورم، التهاب و کبودی همراه بود اما در روشه ای جدید کاشت مو، با پیشرفت های روز علم کاشت مو، عوارض جانبی بوجود نمی آید. بطوری که در روش نوینی مثل SUT فرد حتی دوره نقاهتی را تجربه نمی کند.


مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) به عنوان بنیانگذار روش SUT در ایران، از روش SUT برای کاشت مو، ابرو و ریش استفاده می کند و به دلیل مزایایی که این روش دارد از قبیل تراکم بالای موهای کاشت شده، طبیعی بودن خط رویش، عدم به جا ماندن جای زخم و اسکار وغیره ، رضایت درصد بالایی از افرادی که در این مرکز تحت درمان با روش کاشت SUT قرار گرفته اند کسب شده است.


چه کسانی می توانند اقدام به کاشت مو نمایند؟

✔ مردانی که به علت مدل ریزش موی مردانه دچار کم پشتی مو هستند.

✔ کسانی که از بانک موی مناسبی جهت کاشت مو برخوردارند.

✔ افرادی که بالای 28 سال سن دارند و بخش قابل توجهی از موی آن ها دچار ریزش شده است.

✔ زنانی که دچار نازکی بیش از حد مو شده اند.

✔ افرادی که بر اثر جراحت یا سوختگی قسمتی از موهای خود را از دست داده اند اما دارای بانک مو هستند.

✔ اشخاصی که در بخشی از سرشان ریزش مو سکه ای یا منطقه ای دارند.

✔ اشخاصی که از روش های قدیمی کاشت مو استفاده نموده اند و از ظاهر موی کاشته شده راضی نیستند.

✔ افرادی که ریزش مو بر اثر مشکلات هورمونی ، ژنتیکی برای آنها رخ داده است ، انجام کاشت مو به آنها بسیار کمک می کند ، تا به ظاهر جذاب برسند .

✔ و...


چه افرادی نمی توانند کاشت مو انجام دهند؟

• زنانی که سراسر سرشان دچار ریزش موی بسیار وسیعی است.

• افرادی که موی کافی در ناحیه دهنده سر ندارند که برای کاشت برداشت شود.

• افرادی که موی سرشان را به واسطه مسائل پرشکی مثل شیمی درمانی از دست داده اند.

• افرادی که سن زیر 23 سال دارند (بهترین زماان انجام کاشت مو 28 سالگی به بالا می باشد)


اما در این بین افرادی هم هستند که نمی توانند از کاشت مو به عنوان روشی برای بازگشت موهای ریخته شده استفاده کنند. این افراد کسانی هستند که به علت برخی بیماری ها همچون بیماری قلبی ، فشار خون و... قادر به انجام کاشت مو نمی باشند. افرادی هم که به علت انجام شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند قادر به اینجام این روش نخواهند بود.به طور کلی افرادی که به بیماری های خاصی نظیر خود ایمنی ، اچ آی وی ، آلوپسی ، لیکن پلان و... دچار هستند نمی توانند از کاشت مو بهره ببرند.کسانی که دارای جراحت های ضخیم در سر و یا عدم بانک موی کافی و یا طاسی کامل دارند هم قادر به انجام این روش نیستند.


اما جای هیچ نگرانی برای این گونه از افراد نیست.امروزه با استفاده از دیگر روش های جایگزین کاشت مو می توان موهایی طبیعی و پر پشت داشت. هبترین روش جایگزین کاشت مو ، ترمیم مو می باشد. این روش با استفاده از لایه شبیه سازی شده از سر فرد که به صورت جدا به وسیله مواد گیاهی ساخته می شود می تواند موهای طبیعی که در بانک موی کیلینیک موجود است را بر روی آن قرار داده و ظاهری بسیار طبیعی و زیبا را برای فرد به ارمغان آورد. ترمیم مو به روش HRT بهترین متد ترمیم است که در کلینیک تخصصی پوست و مو سینا (رنسانس) به وسیله کادری مجرب برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند انجام می شود.