دلمه های بعد از کاشت مو و درمان ورم صورت

وقتی فردی دچار طاسی ناحیه ای و یا کم مویی باشد با روش های کاشت مو می تواند این مورد را درمان کند. کاشت مو در اصل یک روش درمانی و دائمی است که این روش با برداشت گرافت یا تار مو از قسمت سر و بانک مو فرد انجام و سپس تارموها از هم جداسازی و در انتها، جلو سر و مناطق طاسی کاشت انجام می شود.  

مراقبت بعد از کاشت مو

علاوه بر اطلاعات کافی درباره روش های کاشت مو و همچنین پیدا کردن پزشک متخصص ، نکاتی درباره ی بعد از عمل است که نیاز به اطلاع از آن خواهیم داشت که با رعایت آن ها می توان سرعت ترمیم و بهبودی را به سرعت افزایش داد، مانند:
پس از اتمام کاشت مو، سردرد امر طبیعی است. در این صورت می توانید از داروهای مسکن از قبیل استامینوفن ساده یا کدیین دار و یا از بروفن و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی استفاده کنید.

عرق کردن سر موجب بروز عفونت های شدید، مخصوصا در ناحیه ای که از آن گرافت دریافت شده و یا ناحیه پیوند زده، می شود. بنابراین بیمار باید مراقبت زیادی را برای جلوگیری از تعریق به عمل آورید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به گرافت های مو آسیب وارد می کند. بنابراین توصیه می شود در روزهای اول از قرار گرفتن در معرض مستقیم تابش نور خورشید خودداری کنید.

به‌منظور پیشگیری از عفونت و یا نبستن دلمه های بعد از کاشت مو یك آنتی‌بیوتیک برای شما تجویز خواهد شد كه باید تا آخر مصرف شود.

شما می‌توانید هر ۶ ساعت یک‌بار یا در مواقع  نیاز ۲ قرص مسکن مصرف نمایید. در هنگام خواب هم تنها 1 قرص مصرف شود.

تا ۳ روز پس از جراحی از مصرف آسپیرین اجتناب كنید زیرا می‌تواند موجب رقیق شدن خون و خونریزی گردد.

مرحله ی عمل و کاشت مو در حدود 4 تا 8 ساعت زمان می برد.اگرچه می توان بعد از عمل و فردای روز عمل به کار های عادی خود بپردازید ولی ذر صورتی که امکان استراحت وجود دارد، حدود 3 تا 5 روز پس از عمل را استراحت کنید تا شرایط بهتری داشته باشید.
به دلیل تزریق شدن دارو های آرام بخش و مسکن نیاز است تا روز عمل کسی را با خود بیاورید تا حتما هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.

دلمه و درمان دلمه های بعد از کاشت مو

دلمه: ممکن است روز بعد از کاشت مو دلمه های کوچکی روی هر کدام از نقاط سر ایجاد شود که اکثرا زیاد جلب توجه نمی كنند و یکی از عوارض جانبی ای است که میتوانند اشخاصی که کاشت مو انجام داده اند وقتی با آن روبرو می گردند با مرطوب نگه داشتن پوست سر و مراقبت های لازم و مربوطه نسبت به رفع آن اقدام کنند .معمولا این دلمه های بعد از کاشت مو حدود 5 تا 10 روز بعد از عمل می ریزند.

درمان دلمه: از دیگر موارد تاثیر گذار در رفع دلمه ها ژل آلوئه ورا بوده که ریختن زخم را تسریع خواهد کرد. استفاده از شامپو مخصوص بسیار مهم است چون باعث جلوگیری از دلمه بستن زخم در اطراف محور مو می شود. اسپری آب یا فوم و مرطوب نگه داشتن پوست سر میتواند دلمه ها را تا یك هفته بعد بریزد. (اسپری سرم را می توانید طی شبانه روز تکرار نموده تا پاک شدن دلمه های بعد از کاشت مو  روی محل کاشت سریعتر انجام شود).


ورم و درمان ورم صورت 

ورم: ۲۴ ساعت بعد از کاشت مو تورم مسئله ای طبیعی است که از پیشانی شروع و ممکن است به اطراف چشم ها کشیده شود. بسیاری از بیماران معمولاً تورم را تجربه نمی‌کنند و در صورت وجود بسیار خفیف است. ورم خفیف در پیشانی به علت تزریق مکرر داروها در زیر پوست سر بوده که در برخی افراد رخ می دهد. 
درمان ورم صورت: به‌منظور پیشگیری و یا کاهش تورم صورت، تا ۵ روز از خم کردن سر پرهیز کنید و در صورت نیاز از کمر خم شوید. مراقب برخورد سر با سقف ماشین باشید.کمپرس یخ در 24 بر روی پیشانی و ناحیه کاشت قرار دهید.استفاده از مایعات و یا آب کرفس تاثیر بسزائی در رفع ورم صورت دارد.  می توان با تجویز کورتون به شکل قرص پردنیزولون یا تزریق آمپول دگزامتازون جلوی تورم را تاحدود زیادی گرفت.

کاشت مو  sut   

کاشت به روش sut  بهترین و جدیدترین روش است که علاوه بر نداشتن عوارضی مانند: درد، خونریزی، جای زخم،بیهوشی و... 1 جلسه انجام میشود.واز مهمترین مزیت های آن میتوان به نداشتن دوران نقاهت و ورم صورت که در روشها دیگر به علت تزریق داروهای متعدد وجود دارد را ندارد اشاره کرد که در این متد تراکم کاشت 14000 تار مو میباشد یعنی 3 برابر روشهای  یعنی 3 برابر روشهای دیگر مانند :  futوfit  است.
کلینیک کاشت مو رنسانس نماینده انحصاری و بنیان گذار روش Sut میباشد که تا به امروز بیش از 10000 نفر در این کلینیک کاشت مو انجام داده و که رضایت کامل

داشته اند .شما عزیزان برای ارتباط با مشاورین مرکز تخصصی موی رنسانس و استفاده از مشاوره رایگان تیم پزشکی این مرکز می توانید 
با شماره 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و  یا عکس خود را به شماره تلگرام 09122115442 ارسال فرمایید.