آمپول و قرص بیوتین و بپانتین

موهای سر او می باشد که سبب افزایش زیبایی به ظاهر افراد می شود. بنابراین با ریزش مو ، اعتماد به نفس افراد نیز نزول پیدا کرده و زندگی فردی و جمعی او را تحت شعاع خود قرار می دهد . ریزش مو عوامل مختلفی از قبیل کمبود ویتامین های مختلف را شامل می شود که افراد برای درمان ریزش مو خود به دنبال درمان های مختلف موجود از جمله کاشت مو ، دارو درمانی ، ترمیم مو و... می روند.یکی که مهم ترین روش های دارو درمانی استفاده از آمپول و قرص بیوتین و بپنتن می باشد .ما در این مقاله به طور کامل درباره این داروهای صحبت می نماییم.



دانستنی های مرتبط

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

براورد هزینه کاشت ابرو با این تكنیک ها...

هزینه (قیمت) کاشت موی طبیعی و مصنوعی

کاشت مو SUT فرآیندی است که پرطرفتار تری...


آمپول و قرص بیوتین و بپانتین

آمپول و قرص بیوتین و بپانتین حاوی ویتامین های بیوتین و ویتامین های خانواده B می باشد که درمان قطعی ریزش مو و کم پشتی مو ها می باشد . همانطور که مشخص است آمپول و قرص بیوتین و بپانتین هر دو در دسترس افراد هستند و مصرف قرص آن به دلیل راحت بودن استفاده از آن رایج تر می باشد. اما در موارد خاص مانند عدم جذب قرص توسط افراد ، تزریق آمپول آن مورد استفاده قرار می گیرد .


بیوتین

بیوتین به دلیل تاثیر بالای خود در رشد و تقویت موها به ویتامین B یعنی ویتامین موها معروف است ، زیرا داشتن موهایی با طراوت و سالم از طریق بیوتین امکان پذیر است. به دلیل این که این ماده به تکثیر سلول های مو کمک کرده و تولید و تجزیه آمینه اسید را بر عهده دارد ، همچنین تنظیم قند خون و پروتئین به عهده آن می باشد ، این دارو یکی از مهم ترین داروهای تقویت مو می باشد.


بیوتین را می توان در مواد غذایی مانند تخم مرغ ، هویج ، انواع مغزی جات ، شیر ، توت ، جو ، پیاز ، آجیل ، آووکادو ، چغندر و ... که همگی برای بدن و موها ضروری می باشند یافت . کمبود بیوتین در بدن موجب ریزش موها ، خستگی ، سوزن شدن دست و پا ، شکننده بودن استخوان ها ، گرفتی عضلات ، در مواقعی سو تغدیه و کاهش وزن خواهد شد . بیوتین باید روزانه 30 میکروگرم به بدن برسد و به هر صورت اگر این ماده به بدن نرسید مصرف حتمی آمپول و قرص بیوتین و بپانتین باید انجام گیرد . مصرف بیوتین باید در روز صورت گیرد زیرا این ماده انرژی زا بوده و در صورت مصرف شبانه بی خوابی را در بر دارد و مصرف قرص آن هفته ای یکبار و آمپول آن هر شش ماه یکبار توصیه می شود .


بپانتین

اهمیت مواد غذایی در جلوگیری از ریزش مو بر هیچ کس پوشیده نیست.بپانتین یا همان ویتامین B5 ویتامین ضروری بدن برای رشد مو ها می باشد . این ویتامین کنترل متابولیزم کربوهیدرات و چربی ها و تجزیه و تولید پروتئین را عهده دار است . همان طور که می دانید مو برای رشد و تقویت نیاز به پروتئینی به نام کراتین دارد که در بپانتین وجود داشته و برای موها الزامی می باشد . همینطور باید گفت که بپانتین به غدد کلیوی نیز کمک بسیاری می کند و سبب تولید هورمون های جنسی می شود.بنابراین به نوعی سبب تولید انرژی برای بدن می کند. این مواد بدن را از استرس و عصبانیت دور ساخته و به همین دلیل به عنوان مواد ضد استرس شناخته می شوند. کمبود بپانتین در بدن علاوه بر ریزش مو ها ، خستگی ، بی خوابی ، بی قراری ، تحریک پذیری و در مواقعی افسردگی را در بر دارد. بنابراین مصرف روزانه 10 میلی گرم آن برای بدن ضروری می باشد .


ویتامین B5 را می توان در انواع گوشت ، ماهی های آزاد و سالمون ، جگر ، سیب زمینی ، تخئم مرغ ، کلم بروکلی یافت .نکته ای که وجود دارد این است افراد باید از مصرف زیاد بیوتین و بپانتین بپرهیزند زیرا مانند هر ویتامین دیگر مصرف زیادی آن موجب بروز مشکلاتی مانند افزایش قند خون ، اسهال ، کاهش سطح ویتامین سی خواهد شد پس مصرف آن باید طبق دستور پزشک صورت گیرد .

قرص بیوتین


آیا مصرف آمپول و قرص بیوتین و بپانتین ضرر دارد ؟

این سوالی است که ذهن تمامی متقاضیان را به خود جلب می کند ، زیرا انسان برای شروع هر درمانی باید از سلامت و بدون ضرر بودن آن محصو مطمئن باشد . بیوتین و بپانتین جز ویتامین های ضروری بدن انسان می باشد و مورد بیگانه ای برای بدن نیستند. به همین دلیل مصرف دوز مورد نیاز آن هیچگونه آلرژی و خطری را به دنبلل نخواهند داشت .


اما عزیزان باید توجه داشته باشند که در مصرف هر موادی حتی مصرف ویتامین نیز تعامل را باید رعایت نمود بنابراین مصرف آن باید طبق نیاز بدن شخص باشد و از زیاده روی آن پرهیز نمود . حال در ادامه به مصرف این دو ویتامین در شرایط خاص می پردازیم تا سوالات عزیزان را پاسخ دهیم .


مصرف بیوتین و بپانتین در کودکان

در کودکان طبق نیاز کودک و طبق دستور پزشک باید صورت گیرد و مصرف قرص آن و عدم مصرف آمپول آن توصیه می شود .


مصرف بیوتین و بپانتین دوران بارداری

مصرف این داروها طبق نیاز بدن با توجه به تشخیص پزشک در دوران بارداری و شیردهی بی خطر خواهد بود و ممنوعیت ندارد .


مصرف بیوتین و بپانتین برای افراد دیالیزی

در این افراد مصرف بیوتین و بپانتین به دوز بیشتری نیاز دارد و مصرف برای این عزیزان باید بیشتر باشد زیرا بدن آن ها به این مواد نیاز بیشتری خواهد شد .


مصرف بیوتین و بپانتین برای افراد سیگاری

افرادی که سیگار می کشند قطعا به بیونتن و بپانتین بیشتری نیاز خواهند داشت بنابراین مصرف آن برای این افراد بیشتر توصیه می شود .


استفاده از بیوتین و بپانتین چه تاثیراتی را بر روی مو دارد؟

استفاده از بیوتین و بپانتین از جمله مهم ترین و مفید ترین روش هایی هستند که توسط متخصصین پوست و مو برای برای تقویت و ترمیم مو تجویز می شوند.تاثیر این ویتامین ها بر روی مو به گونه ای است که آن ها را به عنوان ویتامین های بر گرفته از سر واژه HAIR یعنی ویتامین H نیز می شناسند.


استفاده از ویتامین بیوتین بهتر است و یا بپاتین؟

بسیاری از افراد تمایل دارند که تنها یکی از این ویتامین های خانواده B را استفاده کنند. اما در این خصوص لازم به ذکر است که در صورتی که هر دوی آن ها با هم و در کنار هم استفاده شوند، مانند یک مکمل عمل می کنند و تاثیر بیشتری را بر روی مو ایجاد می نمایند. به همین دلیل متخصصان پوست و مو معمولا استفاده از این دو ویتامین را در کنار هم تجویز می کنند.

دارو بپانتین


ویتامین های بیوتین و بپانتین را در کدام مواد غذایی می توان یافت؟

در شرایط معمولی می توان این دو نوع ویتامین را به وسیله مواد غذایی مختلف جذب کرد. مواد غذایی که حاوی این ویتامین ها هستند، عبارتند از:

✔ جگر

✔ موز

✔ قارچ

✔ گوشت ارگانیک

✔ زرده تخم مرغ

✔ سویا و حبوبات

✔ آجیل

✔ ماهی

✔ اسفناج

✔ گل کلم


آیا استفاده از ویتامین بیوتین باعث بروز چاقی در افراد می شود؟

افراد بسیار زیادی تصور می کنند که استفاده از این ویتامین باعث چاقی در آن ها می شود، اما باید در این خصوص خدمت شما عزیزان بگوییم که استفاده از این ویتامین نه تنها باعث چاقی نمی شود، بلکه ممکن است باعث ایجاد کاهش وزن نیز بشود.مقاله مهم ترین ویتامین ها برای رشد و تقویت مو به صورت کامل درباره اهمیت آن ها صحبت نموده است.


شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از پکیج درمان ریزش مو (پی آر پی ، مزوتراپی و کربوکسی ) با شماره 02128111001 تماس حاصل فرمایید و یا در تلگرام و واتساپ با شماره 09127909003 ارتباط برقرار کنید