15 علت ریزش مو و درمان آن

ریزش مو ممکن است در هر سن و سالی در آقایان و خانم ها رخ دهد و باعث کاهش اعتماد به نفس و نقص زیبایی می شود
توجه داشته باشید ریزش مو علل مختلفی دارد که برخی از آنها عبارت است از

1-بارداری

با رداری نمونه ای از استرس جسمی است که باعث ریزش مو می شود. معمولا بعد از تولد فرزند رخ می دهد اما موقتی است.

2-ویتامین A بیش از اندازه

بر اساس تحقیقات انجام شده ویتامین A مازلد در رژیم روزانه می تواند باعث ریزش مو شود در نتیجه باید میزان ان نرمال باشد.

3-کمبود پروتئین

تحقیقات نشان می دهد، اگر شما پروتدین کافی در برنامه غذایی تان نگنجاید بعد 2 تا 3 ماه بدن به صورت ریزش مو به این کمبود پروتئین واکنش نشان می دهد. تخم مرغ و گوشت حاوی پروتئین است.

4-طاسی مدل مردانه

از هر 3 مرد 2 نفر در سن 60 سالگی این نوع طاسی را تجربه می کند که دلیلش هم عمدتا مجموعه ای از ژن ها و هورمونهای جنسی مردانه است. در این مواقع از داروی ماینوکسیدیل و یا کاشت مو استفاده می شود.

5-وراثت

ریزش موی مدل زنانه که مثل ریزش موی مدل مردانه است را طاسی ارثی می نامند. اگر در خانواده شما زنان، ریزش مو دارند احتمالا شما هم ریزش مو خواهید داشت. در این نوع ریزش مو هم از ماینوکسیدیل و کاشت مو استفاده می شود.

6-هورمونهای زنانه

تغییر هورمونهای زنانه می تواند باعث ریزش مو بخصوص بعد از یائسگی شود. در این مورد باید با پزشک متخصص حتما مشورت کنید.

7-استرس های عاطفی

استرس های عاطفی شدید مثلا در مواقع مثل طلاق گرفتن، فوت اقوام و یا هنگام مراقبت از والدین سالخورده می تواند باعث ریزش مو شود. در این موارد باید عامل استرس زا را از بین برد.

8- کم خونی

از 10 زن یک نفر در سن 20 تا 49 سالگی از کم خونی بدلیل فقر اهن رنج می برد که باعث ریزش مو می شود. پزشک از شما ازمایش خون می گیرد در این مواقع غذاهای حاوی آهن باید خورد.

9-کم کاری تیروئید

وقتی هورمونهای ضروری برای متابولیسم بدن و رشد بدن به اندازه کافی تولید نشود باعث ریزش مو می شود در این موارد سطح تیروئید با دارو تنظیم می شود. راه حلش تغیر دادن رژیم غذایی است.

10-اختلال درسیستم ایمنی بدن

با نقص سیستم ایمنی بدن، طاسی سکه ای رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه مو را به عنوان عامل خارجی می داند و به ان حمله می کند.

11-کاهش وزن ناگهانی

کاهش وزن ناگهانی باعث نازک شدن مو می شود. اگرچه کاهش وزن برای سلامت بدن شما خوب است اما گاهی موجب ریزش مو می شود و معمولا 6 ماه طول می کشد.

12-شیمی درمانی

برخی داروهای مبارزه با سرطان، ریزش مو را در پی دارد. بعد از پایان شیمی درمان ریزش مو متوقف می شود اگرچه ظاهر موها مثل قبل نخواهد بود و باید درمان شود.

13-سندرم PCOS

این نوع سندرم نوعی اختلال در هورمونهای جنسی مردانه و زنانه است.

14-خوردن برخی داروها

برخی داروها می تواند باعث افزتیش ریزش مو شود مثل داروی فشار خون و داروهای ضد التهاب. در این مورد پزشک معمولا دوز داروها را کم می کند.

15-تغییر تحولات زیاد مو

تغییرات زیاد دادن به مو(فر کردن، رنگ کردن، صاف کردن مو، سشوار زیاد زدن و...) در طول سال باعث ریزش مو می شود.

درمان ریزش مو

برای درمان ریزش مو راههای مختلفی وجود دارد از مصرف داروهای گیاهی و سنتی گرفته تا مراجعه به پزشکان پوست و مو و مصرف محلول های مختلف مانند ماینوکسیدیل و ... اما بهترین درمان ریزش مو استفاده از پکیج PRP  ، مزوتراپی، لیزرتراپی و ویتامین درمانی می باشد که در کلینیک رنسانس انجام می شود 

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال فرمایید شایان ذکر است در انتهای همین صفحه از طریق فرم زیر می توانید ثبت نام به عمل آورید