تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس

معمولا مشاورین برای افرادی که بانک موی مناسبی نداشته یا افرادی که دارای بیماری خاصی هستند که نمی توانند کاشت مو انجام دهند ترمیم مو را توصیه می کنند اما فرد متقاضی بر این باور است که ترمیم مو همان کلاه گیس بوده و یا شبیه به آن می باشد در اینجا سعی بر آن داریم که تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس را برای شما عزیزان بیان کنیم. اما پیش از هر چیز به معرفی هریک از این روش ها خواهیم پرداخت.


ترمیم مو به روش HRT

تنها روش استاندارد ترمیم مو در ایران ترمیم مو به روش HRT می باشد که در این روش دیگر نیازی به بانک موی شخص نبوده و فرد می تواند با هر تراکمی که مد نظر می باشد موهای خود را ترمیم کند. موها در این تکنیک صد در صد طبیعی بوده و تمام آن توسط مرکز تخصصی موی رنسانس تهیه می شود. توجه داشته باشید که در جلسه مشاوره موها هم رنگ، هم جنس هم حالت و ... متناسب با موی فرد انتخاب شده و این موها روی یک شبکه ی نانو شبیه سازی شده از پوست سر انسان سوار می شود که به دو روش روی پوست سر فیکس می شود : روش اول بافت می باشد و روش دوم استفاده از کراتین های گیاهی و یا سرجری تیپ .
در ترمیم مو به روش HRT خط رویش و خط فرق کاملا طبیعی می باشد که این مورد بیش از پیش مورد توجه فرد متقاضی ترمیم و یا اطرافیان وی قرار می گیرد. از دیگر مزایای ترمیم مو به روش HRT انجام آن در یک جلسه است که تمامی مراحا انجام کار ترمیم در یک جلسه انجام می شود.


شایان ذکر است که این روش برای خانم ها هم قابل انجام می باشد و یا افرادی که به هر دلیلی نمی توانند کاشت مو انجام دهند به عنوان مثال کسانی که دچار مشکلات قلبی هستند، افرادی که از بیماری های آلوپسی، سوختگی، لیکن پلان، پسوریازیس و ... رنج می برد بهترین و یا تنها راه حل برای این افراد ترمیم مو به روش HRT می باشد .


کلاه گیس چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی آسان برای کلاه گیس بیان کنیم می توان گفت به پارچه ای که دور آن کش بوده و موهای مصنوعی روی آن دوخته شده است و از آن برای مهمانی و مجالس استفاده می شود ، کلاه گیس می گویند. با توجه به موارد اشاره شده می توان گفت افرادی که قصد انجام ترمیم مو با کلاه گیس را دارند توجه داشته باشند چنین چیزی وجود نداشته و بهترین راه حل برایشان استفاده ار ترمیم مو به روش استاندارد HRT می باشد که فقط در مرکز تخصصی موی رنسانس انجام می شود.


موهای فرآوری شده چیست؟

در کشورهایی که تعداد جمعیت آن ها زیاد می باشد مانند هند و چین افراد پس از مراجعه به سالن های آرایشی و کوتاه کردن موهای خود ، این موها توسط شرکت های کلاه گیس سازی جمع آوری می گردد و در کارخانه با استفاده از رندر یا غربال گری (شانه های مخصوص ) که این قابلیت را داشته که موها را بر اساس اندازه جداسازی می نمایند سپس موهای تقسیم بندی شده از لحاظ رنگ را مانند تارهای فرش رنگ ریزی می کنند .در این رنگ ریزی فشرده ، فولیکول موها از بین می روند که در این صورت خشکی و کدر شدن موها یک امر طبیعی می باشد و نمی توان دوباره آن ها را رنگ کرد چرا که دیگر تار موها رنگ را نمی پذیرند .


تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس

ترمیم مو و کلاه گیس دو مقوله متفاوت هستند و با هم کاملا تفاوت دارند. این دو روش در دو گروه مختلف با کاربرد متفاوت تقسیم می شوند. تفاوت های مهم ترمیم مو و کلاه گیس عبارتند از :

1.موهایی که در ترمیم مو استفاده می شود کاملا طبیعی بوده و موی انسان می باشد اما تمامی موهایی که در کلاه گیس استفاده می شود تماما الیاف بوده و از مواد شیمیایی و پلاستیک می باشد.

2. در ترمیم مو ، موها به شکل تار به تار و به شکل سینوسی روی شبکه شبیه سازی شده بافته می شوند در صورتی که موهایی که در کلاه گیس بافته می شوند به شکل نواری و خطی بوده که حالت عروسکی و مصنوعی را دارد.

3.موهای ترمیم شده قابلیت رنگ ، ژل ، تافت ، سشوار و ... را داشته و همچنین افراد پس از ترمیم مو می توانند همانند گذشته به فعالیت های روزانه خود نظیر استحمام، فعالیت های ورزشی، سونا، استخر و ... بپردازند.

4. عمر کلاه گیس معمولا بین 2 الی 4 ماه می باشد اما عمر مفید ترمیم مو حدود 2 سال است که فرد می تواند از آن به شکل مفید استفاده کند، در صورتیکه فرد آموزش های داده شده را رعایت کند قطعا بیش از 2 سال خواهد بود.

5.همانطور که قبلا گفته شد ترمیم مو متشکل از شبکه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان می باشد و این مزیت باعث شده که فرد به شکل 24 ساعته از ترمیم مو استفاده کند اما طراحی کلاه گیس به نحوی است که فرد می تواند نهایتا 4 الی 6 ساعت از آن استفاده کند زیرا موها در کلاه گیس روی پارچه ای فیکس می شوند که به علت نرسیدن آب و هوا به سطح پوست احتمال وجود میکروب ها، عفونت ، قارچ ها و ... از بیش از پیش افزایش خواهد داد.

6.یکی دیگر از مزیت های ترمیم مو نسبت به کلاه گیس خط رویش بسیار طبیعی و استفاده از تکنیک خاص و منحصر به فرد بلیچینگ می باشد که به طور مثال اگر فردی رو به روی شما باشد تصور می کند که موهای ترمیم شده از زیر پوست سر شما رویش پیدا کرده اند.

7.در ترمیم مو خط رویش و خط فرق هر فرد متناسب با اندازه سر و شرایط وی طراحی شده است به شکلی که فرد می تواند هر مدلی که می خواهد موهای خود را حالت دهد.

8.مهم ترین تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس این است که در ترمیم مو برای آقایان از بانک موی آقا و برای خانم ها از بانک موی خانم استفاده می کنند اما در کلاه گیس به هیچ وجه ممکن چنین چیزی ممکن نیست.

9. کلاه گیس برای تمام سر می باشد ولی ترمیم مو برای هر اندازه ریختگی و کم پشتی قابل استفاده است.

10. کلاه گیس قابل استفاده برای زمان محدودی است و معمولا توسط هنر پیشه های سینما و تلویزیون استفاده می شوند اما ترمیم مو همانند کاشت مو دائمی می باشد.

11. کلاه گیس به پوست سر وصل نیست ولی ترمیم مو به پوست سر کاملا وصل و محکم است و شما می توانید حتی با ان شنا کنید.