ریزش مو آندروژنیک، روش های تقویتی و درمان ریزش مو آندروژنیک


  

ریزش موی آندروژنیک در ناحیه سر به طور میانگین بین 100 تا 150 تار مو در طول روز امری طبیعی است، گاهی این ریزش در فرد بیشتر از حد اعتدال و در نتیجه باعث نگرانی و اضطراب میشود. ریزش مو یکی از مشکلات رایج و عام در بین خانمها و آقایان بوده و بدون محدودیت سنی و استثناء میباشد .

ریزش موی آندروژنیک 

از جمله موارد شایع در ریزش مو موارد ارثی و طاسی آندروژنیک یا همان الگوی طاسی مردانه میباشد که بیشترین میزان ریزش مو در آقایان را این مورد ژنتیکی شامل میشود و یکی از عوامل اصلی است و این نوع ریزش مو فقط از پدر و مادر فرد به او میرسد و این ریزش مو به ‌طور معمول در مردانی که از لحاظ ژنتیکی دارای مشکلات هورمونی هستند اتفاق می‌افتد و در واقع نوعی پاسخ فیزیولوژیک بدن آنها به هورمون آندروژن یا همان هورمون‌های مردانه می‌باشد. بر خلاف اسم ریزش مو مردانه ممکن است خانمها هم به این ریزش دچار شوند.

درمان ریزش موی آندروژنیک  

1. کاشت مو (SUT ،HRT و غیره ...)
2. انواع دارو مانند محلول ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید
3. روشهای تقویتی  مانند: لیزر درمانی، مزوتراپی، ویتامین درمانی و PRP 

روشها تقویتی  برای ریزش موی آندروژنیک

همانطور که در درمان ریزش موی آندروژنیک موارد زیادی ذکر شده از موثرترین روشهای تقویت مو به شرح ذیل میباشد :
لیزر درمانی: لیزرتراپی در اصل همان لیزر کم توان سرد با انرژی نوری تولید شده و بالاترین قدرت اثر بخشی است که باعث تحریک کلاژن ها، تقویت و براق شدن مو ها مخصوصا در قسمت ریشه مو میشود.
مزوتراپی: در روش مزوتراپی با توجه به علت و میزان ریزش مو فرد پزشک محلول مناسب را که از مواد مغذی برای مو میباشد را در سطح و نواحی مختلف سر بیمار تزریق میکند که این عمل موجب افزایش گردش خون در سطح سر و رشد مجدد این فولیکولها میشود .
ویتامین درمانی: پکیج ویتامین درمانی مجموعه ای از ویتامینها و مواد مغذی مو میباشد که باعث رشد و تقویت مو ها میشود و با توجه به تشخیص پزشک با مشخصات اصلی مو و موارد کمبود  آن تجویز میشود .  
Prp : پلاسمای غنی شده از پلاکت است که برای تهیه کردن این پلاکت غنی شده باید از خون فرد مانند آزمایشات عادی گرفت و سلولهای خون از هم جداسازی میشود و در نهایت پلاکت از طریق سرنگ به سر تزریق میشود و باعث افزایش رشد و تراکم موها میشود .  

ما در کلینیک رنسانس علاوه بر خدمات کاشت مو، مفتخرهستیم که روش های تقویتی مو را با کامل ترین پکیج درمانی و با متد 2017  و رایج در جهان به همراه جدیدترین دست یافته های علم پزشکی، علل الخصوص در ضمینه کاشت مو با روش های تقویتی prp ، مزوتراپی، ویتامین درمانی و لیزر تراپی متناسب با شرایط موهای فرد (جنس و نوع ) توسط متخصصین در این امربه آنها مشاوره و تجویزمی کنیم. همچنین برای استفاده از مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن های 02188909050 و 02188909051 تماس بگیرید و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید تا مشاورین رنسانس به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی کنند.