آیا کاشت مو گزینه ایمنی است؟

ما در این مقاله به بررسی ایمن بودن روش کاشت مو خواهیم پرداخت و با ارائه مطالبی درباره این روش این سوال را که ممکن است برای بسیاری از متقاضیان پیش بیاید جواب خواهیم داد.


همانطور که می دانید پیوند مو یکی از روش های رایج برای بازگشت موهای از دست رفته است.در تعریف این روش درمانی می توان این گونه گفت که کاشت مو یکی از مطمئن ترین و طبیعی ترین روش های موجود برای درمان ریزش مو و یا طاسی سر است. فرایند کاشت مو به این صورت است که پزشک مشاور پس از انجام یکسری آزمایشات لازم تصمیم می گیرد کاشت مو را با روشی معین در محل مورد نظر انجام دهد. در کاشت مو از موهای پس سر یا اطراف سر خود بیمار (اطراف گوش) استفاده می شود تا بیشترین تطبیق را با موهای سر بیمار داشته باشد. کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود که برخی از آنها منسوخ شده است و برخی دیگر مدرن تر است و نتایج مطلوب تری برای بیمار حاصل می کند.


مهم ترین مزایای کاشت مو نسبت به سایر روش ها

مهم ترین مزیت کاشت مو طبیعی بودن و استفاده از موهای خود فرد می باشد.علاوه بر این موهای کاشت شده پس از یک دوره تقریبا 9 ماهه به رشد کامل می رسند و بصورت دائمی می باشد.از سوی دیگر درمان سریع ریزش مو از دیگر محاسن کاشت مو است . همچنین باید گفت کاشت مو در مقایسه با دیگر روش های مصنوعی بازسازی مو، بسیار مقرون به صرفه است. مزیت دیگر کاشت مو این است که می توان موهای جدید را به صورت یکدست توزیع کرد.


هزینه کاشت مو:

هزینه کاشت مو اصولا به وسعت ریزش مو بستگی دارد بنابراین برای افراد مختلف متفاوت است. علاوه بر این روش های کاشت مو تاثیر مستقیمی بر هزینه کاشت مو دارد که توسط پزشک متخصص و بر اساس شرایط موی فرد انتخاب می شود. میزان تراکم مورد نیاز و استفاده از تجهیزات به روز نیز همگی در هزینه کاشت مو تاثیر داشته.بنابراین به منظور برآورد قیمت کاشت مو نیاز به بررسی مولفه های گوناگون که در هر شخص متفاوت است نیاز می باشد.


شرایط کاشت مو:

فرد متقاضی قبل از کاشت مو می بایست یکسری شرایط کلی را دارا باشد. مثلا فرد متقاضی کاشت مو نباید زیر 21 سال سن داشته باشد(بهترین سن کاشت مو از 25 سالگی به بالا می باشد). وجود بانک موی مناسب برای کاشت موی طبیعی یکی دیگر از مسائل مهم است که در صورت عدم آن فرد می تواند از روش های دیگر همچون ترمیم مو استفاده نماید.در کل می توان گفت ضرورت کاشت مو با بررسی عواملی مانند سن و سال، میزان ریزش و یکسری مسائل و بیماری های حاصل تعیین می شود. بنابراین قبل از اقدام به کاشت مو معمولا بیمار یک پرسشنامه پر می کند و می بایست در جلسه مشاوره با پزشک متخصص شرکت نماید.


امروزه ریزش مو تبدیل به یک مشکل رایج بین مردم با هر رده سنی شده است. ریزش مو دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که برخی از آن ها عبارتند از: استرس، عدم تعادل هورمونی و تغذیه ای ، بیماری ها ، وراثت و...


آیا کاشت مو گزینه ایمنی است؟

افرادی که دچار طاسی سر هستند می توانند با کاشت مو بطور دائمی از این معضل رهایی یابند. البته افرادی که دچار طاسی کامل و عدم بانک موی مناسب هستند می بایست از روش های دیگر همچون ترمیم مو استفاده نمایند.کاشت مو یکی از بهترین راه حل ها برای این است که ظاهری طبیعی داشته باشید. امروز برای کسب بهترین نتیجه ، کاشت مو را به روش SUT و یا FUE به عنوان بهترین روش های کاشت مو در جهان انجام می شود که دارای مزایای فوق العاده ای نسبت به سایر روش های رایج و منسوخ شده می باشد.این روش ها فاقد درد و خونریزی هستند و بهبود سریع، ایجاد ظاهری طبیعی، قابلیت پوشاندن موهای دیگر، بدون بیهوشی، درمان دائمی مو را دارا می باشند.


اغلب ما فکر می کنیم کاشت مو یک تکنیک گران قیمت است بنابراین از روش های غیر کاشت استفاده می کنیم اما باید توجه کنیم که کاشت مو روشی است که ریزش مو و حتی طاسی فرد را بطور دائمی درمان می کند. بنابراین در مقایسه با دیگر روش ها، کاشت مو ارزشمند تر است و ارزش هزینه کردن دارد.بنابراین بر اساس نکاتی که درباره کاشت مو گفته شده است می توان گفت این روش درمانی در صورت انجام صحیح و اصولی در کلینیک های معتبر و همچنین توسط پزشکان متخصص ایمن ترین گزینه برای رهایی از کم پشتی و ریزش مو می باشد.البته هزینه کاشت مو در افراد مختلف متفاوت است اما بطور کلی می توان گفت هزینه های کاشت مو در مقایسه با امتحان کردن روش های دیگر بسیار به صرفه تر است.


کاشت مو به روش FUE چیست؟

در چند سال اخیر از بین روش های موجود کاشت مو برخی روش ها طرفدار بیشتری پیدا کرده است. یکی از این روش ها روش FUE است که در این متد نیازی به بیهوشی نمی باشد و از جراحی خبری نخواهد بود. این روش در یک روز قابل انجام می باشد . موهای کاشته شده نیز معمولا بعد از 2 هفته می ریزد و در طول 3 ماه جوانه می زند و در نهایت بین 7 الی 9 ماه رشد می کند و به حالت عادی می رسد.


در پایان باید گفت، کاشت مو به روش SUT یا FUE یک روش کاملا ایمن برای درمان ریزش و طاسی است البته بشرطی که توسط متخصصین خبره و در کلینیک های معتبر تخصصی انجام شود.مرکز تخصصی موی رنسانس با استفاده از بهترین و مجرب ترین تیم کاشت مو و همچنین بهره گیری از روش های نوینی همچون FUE این افتخار را دارد که در طول سال ضمن خدمت به هموطنان عزیز بیش از 10000 مورد کاشت مو و ترمیم مو را در ایران انجام می دهد.


عزیزانی که از ریزش مو رنج می برند و تمایل به انجام کاشت مو و ترمیم مو در مرکز تخصصی موی رنسانس را دارند می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل با شماره های 02188909050 و 02188909051 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنند.