ترمیم موهای آسیب دیده

عدم رطوبت کافی در سطح سر باعث خشک و شکننده شدن موها می شود که معمولا این آبرسانی ناکافی در اثر مواردی مانند: بیماری، تغذیه و عوامل فیزیکی یا آسیب رسانی های خود فرد در فرآیند هایی همچون رنگ کردن موها ، اتو کشیدن و سشوار و... ایجاد می شود. خشکی دائمی در سطح سر و موها علاوه بر شکننده و کدر کردن مو، باعث ریزش، شوره سر و موخوره می شود .جهت تقویت موها در اثر موارد ذکر شده موارد زیر می تواند راهکارهای مناسبی باشد.


توصیه های اولیه برای ترمیم موهای آسیب دیده

✔ رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و از رژیم های غنی ازکلسیم، آهن، اسیدفولیک، انواع ویتامین ها و املاح معدنی استفاده نمایید.

✔ موها به کمک محصولات، داروها، پروتئین ها ، ویتامین ها و نرم کننده ها هموارتر می گردد.

✔ اگر موهای کم حجمتان از جنس چرب است ، از شامپو های مناسب برای کنترل چربی سر استفاده کنید تا موهای شما بیش از این کم حجم تر به نظر نرسد و هرگز از نرم کننده استفاده نکنید.

✔ موهایتان را تقویت کنید و از شامپوها، ماسک ها و سرم های مغذی مو استفاده نمایید تا کوتیکول مو تقویت شده و تار موها از آسیب رسانی بیشتر حفظ شود.


درمان موهای آسیب دیده با استفاده از روغن های تقویتی

روغن های تقویتی، طبیعی و گیاهی حاوی مواد مغذی، اسیدهای چرب و ... هستند و می توانند بخشی از نیازهای اصلی موهای شما را برطرف کنند. برای استفاده صحیح روغن ها را کف دست ریخته و برای گرم کردن روغن کف دست ها را به هم بمالید و موها را با دستان خودشروع به مالش دهید یا چند قطره از روغن ها را در شامپو و یا نرم کننده موی خود بریزید و از فواید آنها بهره مند شوید.استفاده از روغن های تقویتی، گیاهی و مواد طبیعی علاوه بر ترمیم مو های آسیب دیده در زیبا کردن موها نیز تاثیر بسزائی دارد. برخی از روغن های ذکر شده عبارتند از:

• روغن بادام: پوست سر را نرم و مرطوب می کند.

• روغن چوب سدر: پوست سر را تحریک کرده و باعث رشد مو می شود.

• روغن مریم گلی: باعث افزایش رشد موها می شود و پوست سر را تحریک می کند..

• روغن جوجوبا: موها را مرطوب می کند و مواد معدنی لازم را تامین و پوست سر را تحریک می کند.

• روغن اسطوخودوس: موها را از ریشه نرم و براق نگه می دارد و شوره سر را کنترل می کند.

• روغن رزماری: ریشه های مو را تحریک و سرعت رشد مو را زیاد می کند و گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد.

• روغن چوب صندل: برای بهبود بخشیدن موهای آسیب دیده و همچنین خوشبو کردن مو اثر بخش است.

• روغن بابونه: به موها لطافت و درخشش اضافه می کند و پوست سر را نرم می کند.

• روغن نارگیل: موها را نرم می کند و به درخشش آن ها می افزاید.


ترمیم موهای آسیب دیده با روش های خانگی

تخم مرغ:برای كمک به تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده مخصوصا پیاز مو به موهایتان تخم مرغ بزنید، به این صورت که دو عدد تخم مرغ را در یك كاسه مخلوط كنید و سپس بعد از شستن موها با شامپو از این تركیب بعنوان حالت دهنده استفاده كنید و اجازه دهید كه مدت یک تا دو دقیقه قبل از آب كشی کامل این تركیب جذب موها می شود.


روغن نارگیل:روغن نارگیل باعث مرطوب و براق شدن موها می شود.روغن نارگیل را در مایکروویو آب کنید و اجازه دهید تا اندکی سرد شود. روغن نارگیل ولرم بدست آمده را بر کل موهایتان بزنید .


مایونز:این چاشنی به نرم شدن رشته های خشک و زبر موها كمك می كند. یک فنجان مایونز را وقتی موهایتان خشک است به طور کامل در تمام سر و موها بمالید و روی پوست سرتان ماساژ دهید. پس از حدود 15 دقیقه می توانید موهایتان را آبكشی كنید.


موز:پتاسیم موجود در این میوه به بهبودی موهای خشک و آسیب دیده كمک می كند. مقداری موز را كوبیده و آن را نرم آماده كنید و موهای خود را با این تركیب ماساژ دهید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سطح سرتان بماند سپس آبكشی كنید.


مراقبت و ترمیم مو به روش های فیزیکی

• بلافاصله پس از دوش گرفتن از وسایلی مانند سشوار و اتوی مو استفاده نکنید. البته این وسایل پس از خشک شدن طبیعی مو نیز آسیب رسان هستند.

• در هنگام سشوار کشیدن، با استفاده از موس های حجم دهنده زیبایی موهایتان را افزایش دهید.

• از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید.

• بهتر است هنگام شانه کردن، موهایتان با لوسیون و یا روغن ها کمی نرم و مرطوب باشد.

• شستشوی زیاد موها باعث بد حالت و نازک شدن موها می شود ، پس بهتر است هفته ای بیش از 3 مرتبه موهایتان را شستشو نکنید.

• تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت و تقویت موها دارد ، پس مصرف امگا 3 و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

• شستشوی موها با آب داغ کاملا غلط است و به موها آسیب بسیار زیادی می زند به خصوص اگر موهایتان نازک و آسیب دیده باشد. بهتر است موها را با آب ولرم و سرد بشویید.


توجه نمائید در صورتی که شما به دنبال ترمیم موهای آسیب دیده خود هستید می توانید با روش های تقویتی رایجی همانند: مزوتراپی (محلول تزریقی که شامل انواع تقویت کننده ها و ویتامین ها ، ماینوکسیدیل ، جین سنگ و داروهایی که موجب افزایش خون در سطح سر می شوند)، لیزر تراپی (نوعی لیزر سرد کم توان با سطح انرژی و جریان کم با اثر بخشی بسیار بالا صورت میگ یرد و در این روش جراحی انجام نخواهد شد و به بافت و بازسازی ریشه مو وتقویت آن کمک می کند)، ویتامین درمانی (مجموعه ای از ویتامین و داروهای لازم برای موها است که حتما باید با توجه به تجویز پزشک مصرف شود ) و یا PRP (پلاسما غنی از پلاکت است که به جز پلاکت خون چیز دیگری وارد بدن نمی شود و فاکتور رشد تغلیظ شده در رشد مو جدید و پر پشت شدن تاثیر بسزایی دارد و یکی از راه های درمان ریزش مو است) می توانید موهای خود را با سرعت بیشتر و جواب دهی بالاتر درمان کنید .


ترمیم مو برای سوختگی

اگر مو طعمه ی آتش شود تاثیر منفی روی فرد می گذارد به گونه ای که شخص تمام فکرش بهبود وضع فعلی اش است.متاسفانه باید گفت که کاشت مو برای سوختگی ممکن نیست زیرا گرافت ها و ریشه های مو سوخته و از بین رفته اند اما مرکز تخصصی موی رنسانس با دانش نوین و پیشرفته روز دنیا توانسته این مشکل را با استفاده از ترمیم مو حل کند.تنها روش استندارد و روز دنیا در بخش ترمیم ، ترمیم مو به روش HRT است که در این روش بانک مو از خود مرکز می باشد و خط رویش و فرق آن کاملا طبیعی بوده که قابلیت رنگ ، مش ، تافت ، ژل ، سشوار و .... را داراست و بعد از انجام ترمیم مو شما طبق روال گذشته می توانید به کارهای روزمره خود از قبیل استحمام ، استخر و تمامی فعالیت های ورزشی خود برسید.


ترمیم موهای سوخته با دکلره

طبیعی است که هر دختری علاقه دارد که موهای بلند و پر پشتی داشته باشد به طور کلی هر دختری با موهای خود زندگی می کند بلندی مو ثمره سال های کودکی و نوجوانی بوده که امروز به این حالت درآمده است. حال فرض کنید که موهای فردی دچار مشکلی شده باشد و آن شادی و طراوت و یا پرپشتی خود را نداشته باشد در یک کلمه مو سوخته باشد آن وقت تمام معادلات زیبایی و حتی روحی فرد به هم ریخته و در روح و روان فرد تاثیر منفی می گذارد. دانستن علت سوختن موها خیلی ساده است. از وقتی که ما با رنگ های شیمیایی و یا ابزار حرارتی جهت حالت دادن مو آشنا شده ایم این مشکلات گریبان گیر ما شده است و در آینده هم ادامه خواهد داشت.
اگر شما به دنبال ترمیم موهای سوخته شده با دکلره هستید باید بدانید که این مشکل راه حل دارد فقط قبل از هر چیزی باید یک تصمیم جدی بگیرید و تا مدت طولانی رنگ های شیمیایی و ابزار های حرارتی حالت دهنده مو را کنار بگذارید سپس می توانید امیدوار باشید که موهای شما به حالت اولیه خود بازگشته و موهای سوخته شما ناشی از دکلره ترمیم شود.


راه های ترمیم مو سوخته با دکلره

1.مصرف انواع ویتامین های A و B

2.مصرف پروتئین ها به اندازه کافی

3.استفاده از ماسک های طبیعی و گیاهی

4.مصرف انواع قرص های تقویتی و لوسیون ها

5.نوشیدن چای سبز طی روز حتی یک بار


ممکن است دسته ای از خانم ها وجود داشته باشند که موهای آن ها به شدت سوخته شده باشد و با راه حل های فوق برطرف نشوند .بهترین راه حل و یا تنها راه حل برای این افراد ترمیم مو به روش HRT می باشد که از موهای بدون نیاز به بانک موی شخص بوده که از موهای 100% طبیعی استفاده می شود و موها از طریق یک لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان بر روی پوست قرار می گیرند .خط رویش و خط فرق در این متد کاملا طبیعی بوده و زیبایی را به چهره شما بر می گرداند.