اسکراب پوست چیست و در مورد ماسک اسکراب بدانید

پوست مهمترین و زیباترین بخش از بدن می باشد و به نوعی ویترین ظاهر انسان محسوب می شود. افراد علی الخصوص خانم ها به دنبال راههای مختلف و موثری برای زیباتر شدن پوستشان هستند علاوه بر لیزر موهای زائد یکی دیگر از این روش های زیبایی پوست اسکراب است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.


اسکراب چیست؟

اسکراب فرایندی است که طی آن به پاک سازی و اصطلاحا لایه برداری از صورت می پردازند. به طور کلی اکثرا پوست هایی که چرب هستند، در قسمت هایی از صورت، آرنج، قوزک پا و زانو دچار تجمع پوست های مرده روی هم می شوند که استفاده از اسکراب این پوسته ها را از بین برده و پوستی شفاف و لطیف حاصل خواهد شد.اسکراب خط های سطحی ایجاد شده روی پوست را نیز از بین می برد.



دانستنی های مرتبط

هایفوتراپی چیست و هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

در واقع هایفوتراپی یکی از بهترین و جدید...

کلینیک کاشت ابرو و هزینه کاشت ابرو در شیراز

کلینیک کاشت ابرو در شیراز به شکل تخصصی...

لیزر موهای زائد

کاشت مو رنسانس



اسکراب صورت

در این روش به زدودن سلول های مرده و آلودگی ها از منافذ پوست، برای ایجاد پوستی نرم و لطیف می پردازند.اسکراب باید درست و دقیق انجام شود، در غیر این صورت آسیب های جدی به پوست وارد می سازد. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود با پوست خود به آرامی و ملایمت رفتار کنید و بیش از اندازه از اسکراب استفاده نکنید.


مزایای اسکراب پوست

اسکراب باعث زیبایی، جوانی و درخشندگی پوست می شود.اسکراب سلول های مرده ای که روی پوست ایجاد شده اند را از پوست شما جدا کرده و با سلول های جدید جایگزین میکند.اسکراب کردن را لایه برداری از پوست نیز می نامند.لایه ‌برداری از پوست روشی ساده است و اگر با دقت انجام شود هیچ آسیبی به پوست وارد نمی سازد.


مراحل انجام اسکراب

دقت داشته باشید که فقط یکبار در هفته از اسکراب استفاده کنید. استفاده روزانه و افراطی از آن باعث آسیب های پوستی می شود و پوستتان را خشک و خشن خواهد کرد و اگر پوست شما حساس باشد نتایج بدتری حاصل خواهد شد.


روش انجام اسکراب

1. ابتدا پوست خود را با آب مرطوب کنید.

2. پوستتان را به اسکراب آغشته کنید و خوب ماساژ دهید.

3. کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ دهید،در هنگام انجام اینکار به آرامی ماساژ را انجام دهید زیرا پوست این نواحی از بدن بسیار حساس است.

4. حالا صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از سطح پوستتان پاک شده باشد.

5. حالا با حوله ای نرم به آرامی و با ملایمت پوست خود را خشک کنید.


بعد از انجام دادن اسکراب خواهید دید که پوستتان سبک و خنک شده و از حالت خشکی و پوسته پوسته شدن خارج شده و نرم و لطیف خواهد شد.

مراقبت هایی که باید بعد از استفاده از اسکراب ها صورت گیرد، چیست؟

پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
پرهیز از انجام آرایش های سنگین و استفاده از لوازم مراقبتی قوی
شست و شوی مناسب پوست
عدم استفاده از تونرها
پرهیز از ماساژ صورت بعد از استفاده از اسکراب ها
پرهیز از ورزش بعد از انجام این کار
عدم استفاده از دارو های ضد آکنه بعد از استفاده از این محصول
دوری از آفتاب
پرهیز از انجام لیزر و وکس

در زمان خرید اسکراب باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید اسکراب باید به آنها توجه شود، می توان موارد زیر را نام برد:
اسکراب دارای پروانه بهداشت باشد
بسته بندی مناسبی داشته باشد و بر روی آن تاریخ درج شده باشد
باید دارای منشا گیاهی طبیعی باشد
میزان مواد شیمیایی به کار گرفته شده در اسکراب باید رو به صرف باشد و در ترکیبات به حداقل برسد
همچنین اسکراب باید فاقد هر گونه اسانس و عطر شیمیایی باشد

آیا استفاده از اسکراب برای همه افراد مناسب می باشد؟

در رابطه با این موضوع باید گفته شود که استفاده از آن برای همه ضروری نیست و افرادی که دارای التهابات پوستی مانند: زگیل، آکنه و یا تبخال هستند، ممکن است که در صورت استفاده از این محصول دچار خارش و یا سوزش شوند.
به همین دلیل بهتر است که آن دسته از افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، برای استفاده از این محصول به پزشک مراجعه کنند و از پزشک مشورت بگیرند.

چه تفاوت هایی در میان لایه بردار ها و اسکراب ها وجود دارد؟

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که اسکراب ها سطح پوست را اصلاح می کنند و لایه های ضخیمی که بر اثر آسیب های ناشی از نور خورشید بر روی پوست ایجاد می شوند را از بین می برد. در رابطه با این محصول لازم به ذکر است که با استفاده از آن نمی توان جوش های چرکی و یا لکه های دیگر را کاهش داد.
اما در مقایسه با اسکراب ها، لایه بردارها به گونه ای هستند که به همه لایه های مرده پوست می رسند و به پوست کمک می کنند تا جوان تر به نظر آید. همچنین لازم به ذکر است که لایه بردار ها می توانند به صورت مستقیم در داخل حفره ها نفوذ کنند و منافذ باز پوست را بهبود بخشند که هیچ اسکرابی قادر به انجام این کار نیست.

اسکراب طبیعی برای همه نوع پوست

روش اول

: مواد لازم برای این اسکراب نمک، لیمو و شکر است. دو قاشق نمک را با آب نصف یک لیمو ترش و شکر به میزانی که مخلوط سفت شود با هم ترکیب کنید.مخلوط حاصله را روی پوست دو تا سه دقیقه ماساژ داده و سپس با آب بشویید.


روش دوم

این اسکراب مناسب برای پوست های خشک می باشد. یک زرده تخم مرغ را هم زده و با یک قاشق عسل که از قبل گرم شده همراه یک قاشق روغن زیتون در ظرفی به خوبی مخلوط کنید.مخلوط را روی پوستتان ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.


روش سوم

این روش برای پوست های چرب مناسب است. یک لیمو و یک موز له شده را به همرا یک قاشق عسل مخلوط کنید.ترکیب حاصله را روی پوستتان ماساژ داده و بعد از 20 دقیقه بشویید.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و برآورد هزینه با شماره های 02128111001 تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند