کاشت مو به روش FIT

یکی از روش های کاشت مو که رایج بوده و توسط مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، کاشت مو FIT می باشد. در ادامه می خواهیم توضیحاتی در مورد کاشت مو FIT برای شما عزیزان ارائه دهیم:


کاشت مو چیست؟

کاشت مو به تکنیک جراحی گفتته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می شود و طی آن ریشه هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می شوند. بعلاوه از این روش برای بازسازی ابرو، مژه، محاسن، موهای سینه و ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخمهای ناشی از تصادف و یا جراحی مانند کشیدن پوست و کاشت موهای قبلی استفاده می شود. کاشت مو با پیوند پوست متفاوت است.


کاشت مو به روش FIT چیست؟

همانطور که می دانید یکی از بخش های کاشت مو برداشت گرافت ها و یا استخراج آن هاست که توسط تکنسین های کاشت مو انجام می شود. در این روش گرافت ها را از پست سر بوسیله دست برداشت می کنند و مزیتی که نسبت به کاشت مو به روش FUT دارد این است که جراحی و برش نداشته و به شکل تار به تار از پشت سر برداشت می شود. در نهایت گرافت های برداشت شده را در جلوی سر و یا فضاهایی که خالی از مو می باشد کاشت می کنند.


این روش در واژه به معنای تکنیک جداسازی فولیکول ها می باشد. در این متد بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوش ها انتخاب می شود، فولیکول ها برداشت شده و در ناحیه ای که نیاز به کاشت مو احساس می شود، مجددا بوسیله پانچ و یا SLIT این فولیکول ها کاشت یا پیوند داده می شوند.


بجا ماندن حفرهای موی كاشته شده و بجا ماندن اسكار از هولدرهای دستی و در قسمت برداشت مو آسیب جدی به بانک موی شخص در جلسات مكرر وارد می نماید ، چرا كه در روش FIT نیاز به جلسات مكرر می باشد و بیشتر بانک موی شخص را در این جلسات برداشت می كنند كه متاسفانه اکثر آنها به علت تجربه نا كافی در زمینه برداشت و نگهداری طولانی مدت گرافت و انجام نادرست كاشت آن ، از بین می روند و دیگر پس از انجام آن نمی توان ترمیم مجددی بر روی موی سر شخص كاندید انجام داد.


این روش کاشت مو مانند هر روش دیگر برای درمان و اجرا نیاز بهدر مرکز تخصصی کاشت مو می باشد.برای استفاده از این روش افراد ابتدا باید در قدم اول مرکز مورد نظر خود را انتخاب نمایند که توصیه می شود در انتخاب مراکز سختگیر بوده و کلینیک های استاندارد ، تخصصی و مجهز را برای درمان خود انتخاب کنند تا نتیجه بهتری را برای خود دریافت نمایند.همانطور که گفته شد کاشت مو بهترین درمان در جهت رفع ریزش مو و امکان رشد طبیعی موها می باشد که بدون نیاز به بیهوشی و جراحی و خونریزی بهترین نتایج را در بر دارد ، اما قطعا انتخاب کلینیک عالی و متخصصی ماهر نتیجه گیری بهتری را برای افراد به عمل دارد .


شرایط کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT ، ممکن است در یک جلسه مورد درمان قرار نگیرد و تکرار جلسات در آن وجود داشته باشد . این روش مقدار 1500 الی 2500 تراکم فولیکولی را برای افراد به همراه دارد که نتیجه ی کاشت 4000 تا 8000 تار مو را به ارمغان می آورد. این روش بدون درد و جراحی انجام می گیرد و نیازی به بی هوشی برای درمان نمی باشد . نکته ای که وجود دارد مراقبت های پس از انجام کاشت مو به روش FIT است که باید درست انجام گیرد و افراد مراقبت شرایط خود خصوصا در دو هفته اول پس از کاشت مو باشند تا نتیجه ی خوبی را از درمان خود کسب نمایند .

مزایای کاشت مو FIT نسبت به کاشت مو FUT

✔ در کاشت مو fit دیگر نیازی به جراحی، بخیه و برش نمی باشد

✔ تعداد جلسات از 4 الی 5 جلسه به 2 الی 3 جلسه کاهش یافت

✔ در این روش نیازی به بیهوشی نیست

✔ خط اسکار در این روش به جا نمی ماند

✔ همچنین از دیگر تفاوت ها و مزایایی که این روش نسبت به روش FUT دارد بدون نیاز به جراحی است


معیار هایی که برای انجام کاشت مو به روش FIT نیار است چیست؟

• فقط افرادی که بانک موی خوبی دارند می توانند از این روش استفاده کنند زیرا برداشت گرفت ها در این روش کم می باشد

• میزان تراکم و پر پشتی موها در روش کاشت مو FIT کمتر از دیگر روش ها می باشد

• رنگ مو

• علت ریزش مو هم یکی از ملاک های متقاضیان کاشت مو بوده


معایب و عوارض کاشت مو FIT

• داشتن دوران نقاهت و مشکلاتی از قبیل درد، خونریزی، ورم و ...

• تورم، خارش، قرمزی پوست و ...

• ریزش موها پس از دو سال بعد از کاشت

• تراکم کم موهای کاشته شده

• خط رویش مصنوعی و مشخص

• کم تراکم شدن موهای پشت سر فرد که از آن ها برداشت شده

• تعداد جلسات بالا برای کاشت مو


هزینه کاشت مو به روش FIT

همانطور که در مطالب قبلی هم گفته شد کاشت مو به روش FIT منسوخ شده و در مراکز معتبر دنیا انجام نمی شود ، اما در ایران با توجه به اینکه کاشت مو با این روش توسط تکنسین انجام شده و از ابزار و وسایل درجه 1 استفاده نمی شود در نتیجه هزینه کمتری برده و سود بیشتری عاید این مراکز می شود که با مبالغ پایین تری حاضر به انجام کاشت مو می شوند. باید توجه داشته باشید که کاشت مو یکبار انجام می شود و مهم ترین عامل زیبایی یک فرد کاشت مو می باشد.بنابراین در انتخاب روش کاشت مو و همچنین مرکز کاشت موی خود دقت کنید.


آیا کاشت مو به روش غیر جراحی FIT بهترین راه درمان است ؟

کاشت مو به روش FIT درمان خوب و استانداری به شمار می رود و افراد این روش آن را برای درمان خود انتخاب می نمایند ، اما پیشرفت علم موجب گردید که کاشت مو تکامل را در خود ایجاد کند و روش های نوین تری را به وجود آورد .بنابراین با به وجود آمدن کاشت مو به روش SUT می توان تکمیل شدن و عالی بودن آن را به خوبی احساس کرد . در حال حاضر بهترین روش کاشت مو در دنیا کاشت مو SUT به شمار می رود که توانسته است کلیه نواقص روش های دیگر را رفع کرده و درمانی راحت و تنها در یک جلسه با نتیجه ای فوق العاده و موهای پر پشت به همراه خود داشته باشد .