بهترین فصل کاشت مو

شما اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل به انجام کاشت مو دارید طبیعی است که باید در ابتدا اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع کسب کنید همچنین سوالاتی در ذهن شما ایجاد می شود یکی از این سوالات بهترین فصل کاشت مو است که در کدام فصل باید کاشت مو انجام داد و کدام فصل از سال بهترین فصل کاشت مو می باشد باید عرض کنیم که چنین چیزی وجود ندارد که اگر مثلا شما در فصل بهار کاشت مو انجام دهید امکان دارد موهای شما پر پشت تر شود و یا اگر در زمستان کاشت مو انجام دهید امکان دارد موهای شما تراکم کمی را داشته باشد اصولا چیزی تحت عنوان بهترین فصل کاشت مو وجود ندارد.


با توجه به مطالب فوق می توان متوجه شد که انجام کاشت مو در فصول مختل تفاوت چندانی در نتیجه نهایی ندارد. اما نکته مهمی که می بایست در نظر گرفت این است که دوران بهبودی در فصل های مختلف سال ممکن است متفاوت باشد و زمان کمتر یا بیشتری را به خود اختصاص دهد. بنابراین در ادامه این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.


کاشت مو در فصل بهار

با تغییر سال شما هم می توانید تغییرات ظاهری خود را جشن بگیرید.کاشت مو در فصل بهار با نو شدن سال ، آب و هوای ایده آل و همچنین در دسترس بودن مواد غذایی تازه برای موها می تواند یکی از بهترین زمان ها برای کاشت مو باشد. رطوبت موجود در این فصل که به علت بارش های نسبتا زیاد حاصل می شود ، سبب حالت گیری بهتر موها می شود و عملا به دلیل وجود تعطیلات نوروزی شما در اول بهار شما زمان بیشتری برای استراحت و دوران نقاهت بعد از کاشت مو و رسیدگی بهتر به آن را خواهید داشت.بنابراین این فصل از بهترین فصول برای کاشت مو می باشد.


البته این نکته را باید در نظر گرفت که شرایط آب و هوایی همچون باد و طوفان و بارش باران ممکن است برای موهای تازه کاشته شما تهدید محسوب شود و می بایست موهای کاشته شده خود را از این مسائل دور نگه دارید.در اواخر بهار که هوا رو به گرمی می رود و تابش آفتاب شدید تر است می بایست با انجام راهکار هایی همچون استفاده از کرم ضد آفتاب و یا کلاه گذاشتن ، موهای خود را از نور مستقیم خورشید محافظت نمایید تا نتیجه نهایی کاشت مو برای شما به درستی حاصل گردد.


کاشت مو در فصل تابستان

دسترسی به انواع میوه ها که دارای مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی برای مو هستند ، یکی از ویژگی های کاشت مو در فصا تابستان به شمار می رود. با استفاده از این نوع مواد غذایی سرعت ترمیم و بهبود موهای کاشته شده افزایش یافته و مو از کیفیت لازم برخوردار می گردد.البته به علت گرمای هوا و آفتاب مستقیم می بایست مراقبت رفتن به فضای باز و زیر نور آفتاب باشید تا موها دچار صدمه نشوند.گرمای بیش از حد و آفتاب مستقیم دشمن درجه موها به خصوص بعد از کاشت مو می باشد.


نکته دیگر تعرق بیشتر در فصل تابستان به علت گرما می باشد که افراد را مجبور به حمام رفتن بیشتر می کند. حمام کردن زیاد از حر برای افرادی که به تازگی کاشت مو انجام داده اند اصلا مناسب نبوده و سبب از بین رفتن چربی های مفید پوست برای رشد مو می شود. بنابراین حتی المقدور در این فصل بعد از کاشت مو خود را از گرما و آفتاب مستقیم دور نگه دارید.


در این فصل با توجه به استقبال بیشتر مردم به شنا کردن ، افرادی که اقدام به پیوند مو نموده اند بایستی به این نکته توجه کنند که خطر ایجاد عفونت برای افرادی که اقدام به کاشت مو نموده اند و قصد استفاده ازاستخرهای عمومی را دارند تا 6 ماه بعد از پیوند مو وجود دارد. بنابراین از انجام این کار می بایست اجتناب گردد.


کاشت مو در فصل پاییز

فشارهای روزمره و کاری در فصل پاییز بیشتر از دو فصل قبل می باشد. علاوه ب راین هوا رو به سردی و خشکی می رود که می توان سبب آسیب به موهای کاشته شده شود.البته کمتر شدن دما و کاهش تابش مسقیم آفتاب سبب تعریق کمتر شده و می توان گفت در صورت رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو در عید شاهد موهای رشد کرده و مناسبی برای خود باشید.استفاده از کلاه و ضد آفتاب مناسب در فصل پاییز به دلیل متغیر بودن آب و هوا می تواند موهای کاشته شده شما را در برابر عوامل جوی مصون بدارد.


کاشت مو در فصل زمستان

یکی از مسائلی که شاید کمتر فردی شنیده باشد بهبودی راحت تر عمل های جراحی به خصوص جراحی پلاستیک در فصل زمستان است.میزان تعریق در این فصل به حداقل می رسد و این موضوع دلیل خوبی برای کاشت مو در فصل زمستان می باشد. علاوه بر این سردی هوا سبب می شود زما زیادی افراد در بیرون از خانه نباشند و شست و شو و حمام کردن کمتر از قبل خواهد شد.


البته برخی از موارد همچون خشکی زیاد هوا می توان سبب آسیب به موهای کاشته شده شود که می بایست زمان بیشتری را در محیط های داخلی باشید تا رطوبت مورد نیاز جهت رشد صحیح موهای کاشته شده وجود داشته باشد.شاید ویتامین های طبیعی که از مواد غذایی ، میوه ها و سبزیجات بدست می آید کمتر در دسترس باشند اما می توان با استفاده از مکمل ها و ویتامین های آماده آن را جبران نمود.


با توجه به نکات مطرح شده می توان به این نتیجه رسید که هر فصلی می تواند بهترین فصل برای کاشت مو محسوب شود در صورتی که مراقبت های لازم بعد از کاشت مو به درستی انجام گیرد. در پایان اگر قصد انجام کاشت مو را داشته باشید می توانید جهت مشاوره و یا هرگونه ابهام در این زمینه با کارشناسان ما در کلینیک پوست و مو رنسانس در ارتباط باشید.