کاشت مو و انواع روشهای آن

کاشت مو به تکنیکی گفتته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده یا همان بانک مو، به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند. بعلاوه از این روش برای بازسازی ابرو، مژه، محاسن، موهای سینه و ناحیه تناسلی و پوشاندن محل زخمهای ناشی از تصادف و یا جراحی مانند کشیدن پوست و کاشت موهای قبلی استفاده می‌شود. کاشت مو  با پیوند پوست متفاوت است.
در هر پیاز مو ۱ تا ۴ رشته مو رشد می‌کند. امروزه در پیشرفته ترین روشهای کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می‌دهند. نتیجه این کار ظاهر طبیعی تر موهای کاشته شده‌است. این روش کاشت Follicular Unit Transplantation و یا بصورت کوتاه شده FUT نامیده می‌شود. موهای اهدایی به دو روش کاملاً متفاوت جمع آوری می‌شوند.

روشهای کاشت مو:

روش FUE

 Follicular Unit Extraction یا FUE در واژه به معنای جداسازی به بخش‌های فولیکولی می‌باشد که در واقع تمامی روش‌های موجود مانند: FIT, FUT , FUG , FUM, SUT, BUT و... را شامل می‌شود. یعنی برداشتن مو از ناحیه‌ای از بدن شخص و انتقال یا پیوند آن موها به نواحی دیگر بدن در همان شخص، این انتقال معمولاً به ناحیه کم مو یا طاس سر، ابرو، ریش و... می‌تواند صورت گیرد. شایان ذکر است کاشت مو با تکنیک FUE به نوعی مکمل کاشت مو به روش SUT می باشد و تنها در مرکز موی رنسانس انجام می شود

روش FIT

 Follicular Isolation Techniqueیا FIT  در واژه به معنای تکنیک جداسازی فولیکول‌ها. در این متد بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می‌شود، فولیکول‌ها برداشت شده و در ناحیه‌ای که نیاز به کاشت مو احساس می‌شود، مجدداً بوسیله پانچ و یا SLIT این فولیکول‌ها کاشت یا پیوند داده می‌شوند.

روش BHT

BHT  یا Body Hair Transplant در روش کاشت مو به روشی گفته می‌شود که بجای برداشت مو از ناحیه پشت سر از موهای بدن مانند سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و یا هرجای بدن که بتوان از آنجا مو برداشت کرد به روش پانچ مو را برداشت می‌کنند و در قسمت مورد نیاز موی برداشت شده را کاشت می‌کنند.

روش FUT

  Follicular Unit Transplant FUT به در واژه به معنای عملی بر اساس قسمت‌های فولیکولی می باشد و به نوعی دیگر نخستین روش کاشت مو محسوب می شود و در این روش نواری را از نزدیکی گوش سمت راست تا نزدیکی گوش سمت چپ برداشت کرده و گرفت ها را از آن ناحیه جدا می کنند.
امروزه با توجه به معایب های متعددی که کاشت مو با تکنیک FUT مانند جراحی، درد، خونریزی، بیهوشی، عوارض های جانبی و ... داشت در سطح دنیا منسوخ شده و روش های جدیدی جایگزین روش فوق شده است.

روش FUG

پیوند واحد فولیکولی (FUG)  یک روش جراحی برای درمان ریزش مو است که بیشتر جهت روش مکمل برای انجام کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در این روش به نوع ، اصول و قوانین کاشت مو بیش از پیش توجه شده است.

روش SUT (بهترین تکنیک کاشت مو)

تنها روش کاشت مو که بدون جراحی می باشد و به هیچ عنوان جراحی ندارد کاشت مو به روش SUT است ، کاشت مو به روش SUT با دستگاه اتوماتیک انجام می شود یعنی برداشت گرفت ها از پشت سر توسط دستگاه اتومایک انجام می شود دلیل این موضوع این است که در برداشت توسط تکنسین ممکن است خطای انسانی رخ دهد که نتیجه این موضوع پرت شدن و از بین رفتن بانک موی فرد می باشد در این متد تا 14000 تار موی واقعی را در یک جلسه می توان برداشت کرد و کاشت و اینکه برداشت در این روش با دستگاه انجام می شود که بدون جراحی ، بدون درد ، بدون بیهوشی بوده و همچنین دوران نقاهت و عوارض ندارند . یکی از رکورد هایی که کاشت مو به روش sut به جا گذاشته است کاشت 60 تار مو در 1 سانتی متر مربع است که این رکورد به خودی خود منحصر به فرد می باشد 

مرکز موی رنسانس تنها مجری و همچنین بنیانگذار کاشت مو با تکنیک موفق و نوین SUT در ایران می باشد که با 15 سال تجربه درخشان در این امر توانسته است رضایت کامل مراجعین به مرکز خود را کسب کرده و با کیفیت ترین خدمات را ارائه دهد شما دوستان عزیز می توانید جهت مشاوره تکمیلی با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال فرمایید.

...جهت دیدن نمونه کارهای کلینیک رنسانس روی لینک زیر کلیک کنید

گالری تصاویر