هزینه مزوتراپی چقدر است؟

اغلب افراد روزانه به طور متوسط 50 تا 100 تار موی سر خود را به دلیل ریزش از دست می دهند، اما این میزان از ریزش مو کاملا طبیعی است و از نظر ظاهری هم به چشم نمی آید. از طرف دیگر بعضی افراد ممکن است دچار ریزش شدید موی سر شوند و لکه های طاسی یا کچلی بزرگ و ناخوشایندی روی سرشان ایجاد شود.


موی سر ممکن است در اثر پیری و افزایش سن به طور طبیعی شروع به ریزش یا کم پشت شدن نماید. اما عوامل مختلفی از جمله تغییرات هومونی، استفاده از برخی داروها و یا عوامل ژنتیکی می توانند روند ریزش موها را تسریع کرده و باعث طاسی شوند. ضعیف شدن ناگهانی بنیه موها ممکن است باعث شود که مقادیر زیادی از موی سر در زمان شستن سر یا شانه کردن موها به صورت یک جا بریزد. در صورت مشاهده علائم ریزش شدید موها، باید فورا عفونت های احتمالی پوست سر، بیماری های غده تیروئید و سایر عوارض پوستی را هم مد نظر داشت و معاینات لازم برای تشخیص آن ها را انجام داد، زیرا همه این عوامل می توانند با ریزش مو ارتباط داشته یا باعث تشدید آن شوند. .اما در بیشتر مواقع ، مو از طریق کمبود ویتامین ها و مواد معدنی با تضعیف شدن فولیکول مو شروع به ریزش می کند  که قطعا این مسئله باید تحت درمان قرار گیرد.در صورت به وجود آمدن ریزش مو به این دلایل بهترین روش برطرف سازی استفاده از مزوتراپی مو می باشد.


مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش درمانی غیر تهاجمی است که امروزه به دلیل مزیت های آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است.متد انجام این روش از طریق تزریق داروها، ویتامین ها و عناصر غذایی مورد نیاز مو به داخل پوست سر عمل می کند و به چند روش مختلف قابل اجرا است. داروهای تزریقی در روش مزوتراپی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلیمتری پوست سر (محل وجود فولیکول های مو) قرار داده می شود. این روش کاملا بدون درد است. به این ترتیب بر تأثیر پوست سر به عنوان یک مانع در برابر رشد موها غلبه می شود و مقدار کافی از داروها و مواد تقویت کننده رشد مو دقیقا در همان ننقاطی که لازم است، تامین می شود. عمل مزوتراپی در حدود 40 دقیقه زمان می برد.


مایع تزریق شده حاوی مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و آنزیم ها است که می تواند با توجه به نیاز تک تک بیماران عمل می کند.در کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده از مزوتراپی برای درمان ریزش مو بسیار رایج و نتیجه بخش است. این روش درمانی بدون درد و ایمن است بخصوص وقتی در کلینیک های تخصصی و توسط پزشکان متخصص حرفه ای انجام شود. این روش بدون عارضه خاصی قابل انجام بوده و پس از انجام آن فرد می تواند به کارهای روزمره خود رسیدگی نماید. در اصل روش مزوتراپی یک روش درمانی سرپایی محسوب می شود.


نتایج مزوتراپی مو

مزوتراپی موی سر نتایج بسیار سریع و خوبی در درمان ریزش مو حاصل می کند زیرا در این روش، دارو ها مستقیما در محل ریشه مو و دقیقا به همان مقداری که لازم هستند تزریق می شوند. در واقع مقدار دقیق مواد و عناصر مورد نیاز برای رشد موها را به وسیله هیچ روش درمانی دیگری نمی توان تامین کرد. به همین علت است که مزوتراپی برای درمان بیماری های مختلف مربوط به موها مورد استفاده قرار می گیرد.


تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام مزوتراپی

شانس نتیجه گرفتن از روش مزوتراپی 90 تا 92 درصد است و در کل مدت زمان انجام آن 10 تا 30 دقیقه است که این مدت زمان به گستردگی ناحیه ای که قرار است درمان شود، بستگی دارد.معمولا 10 جلسه برای انجام مزوتراپی و تحریک رشد موها لازم است کارشناسان پیشنهاد می دهند در 2 ماه اول، هر دو هفته یکبار مزوتراپی انجام شود و سپس تعداد جلسات را کاهش دهند. به این ترتیب نتیجه کار پس از 3 ماه مشخص می شود و برای حفظ آن هر 3 ماه یکبار تکرار می شود.


انتخاب ترکیب دارویی که در روش مزوتراپی تزریق می شود، به صورت اختصاصی برای هر بیمار به صورت جداگانه انجام می شود و این ترکیب بر اساس وضعیت سلامت عمومی بیمار و نوع عارضه هایی که باعث ریزش مو در او شده است، تعیین می شود.


هزینه مزوتراپی مو

بر اساس مطالب گفته شده هزینه مزوتراپی بسته به شرایط هر فرد و تعداد جلسات مورد نیاز او متفاوت می باشد.بنابراین جهت برآورد هزینه مزوتراپی مو می بایست بررسی های لازم توسط پزشکان متخصص روی فرد انجام گیرد تا به طور دقیق هزینه مزوتراپی برای فرد مشخص گردد. اگر قصد انجام مزوتراپی در کلینیک پوست و مو رنسانس را داشته باشید می توانید جهت اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه درمانی و دریافت مشاوره های لازم در این باره با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا جهت تعیین وقت قبلی با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل نمایید.