نکاتی درباره کاشت ابرو

امروزه درمان ها برای رفع ایرادات و زیبایی، دغدغه بیشتری از افراد شده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اغلب مردم به دنبال راه های درمانی و زیبایی هستند، که حتی اولویت آنها در زیبایی از درمان هم مهم تر تلقی می شود و ریزش ابرو یکی از موارد مهم در همین زمینه می باشد. شاید ابرو خالی داشتن و یا حتی نداشتن آن مشکلات زیادی را ایجاد نکند، اما داشتن آن در زیبایی صورت فرد بخصوص در جلوه بخشی و فرم دهی به چشمان تاثیر بسزایی دارد. چنانچه ریزش ابرو دارید، این را می دانید که ریزش ابروها به تعداد کم یک امر خیلی طبیعی است، مگر این که ریزش بیشتر شود که در اینصورت حتما باید جهت درمان به پزشک مربوطه مراجعه کرده و در صورت خالی شدن ابرو، پزشک شخص را برای انجام کاشت ابرو به جراح متخصص کاشت برای راهنمایی و درمان ارجاع می دهد.


عوامل ریزش ابرو

ریزش ابرو می تواند عوامل متعدد و زیادی داشته باشد که نسبت به نوع آن می توان جلوگیری و یا درمان کرد. در زیر به تعدادی از عوامل مهم و اصلی در اشاره شده از جمله:

• مشکلات ژنتیکی و مادرزادی.

• مشکلات پوستی و مریضی هایی مانند: لوپوس، آره آتا و ...

• عوامل فیزیکی مانند: رانندگی، سوختگی، برق گرفتگی و ...

• مراقبت های نادرست، موارد آرایشی و زیبایی.

• پیرایش بیش از حد ابروها.

کاشت ابرو چیست؟

با توجه به موارد ذکر شده در ابتدا باید کلیه عللی که باعث از دست رفتن ابروها شده مورد بررسی قرار گرفته و حد الامکان تحت درمان به صورت تقویتی انجام گیرد، زیرا در صورت پیدا نکردن علت ریزش ابرو حتی با کاشت ابرو، باز هم احتمال ریزش مجدد ابرو های کاشته شده وجود دارد. توجه کنید در موارد نادری مانند تریکوتیلومانیا (بیماری روحی روانی که فرد موهای خود را می کند)، کاشت ابرو فایده ای نداشته و بایستی ابتدا فرد به روانپزشک معرفی شود و پس از درمان اقدام به کاشت ابرو نماید.


بطور کلی به فرآیندی که طی آن گرافت های مورد نظر و شبیه به ابرو را از ناحیه بانک مو برداشت کرده و در ابروها (نواحی که خالی از مو بوده و یا کم پشت هستند) پیوند می زنند را کاشت ابرو می گویند. کاشت ابرو همانند کاشت موی سر، کاشت ریش و کاشت مژه یکی از شاخه های کاشت مو می باشد و روش های مختلفی دارد. در ادامه می خواهیم روش های کاشت ابرو را برای شما شرح دهیم.


چه کسانی می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

✔ کسانی که شکل و فرم ابروهایشان زیبا و با زاویه مناسب نیست.

✔ کسانی که ابروهای خیلی کم پشت و یا نازکی دارند

✔ کسانی که قبلا تاتوی ابرو کرده اند ولی از فرم آن خسته شده اند نیز می توانند با استفاده از تکنیک های خاص و حرفه ای روی تاتوی خود کاشت ابرو انجام دهند .

✔ کسانی که به دلیل بیماری های خاص یا موارد دیگری قسمتی از ابروی خود را از دست داده و برای پر کردن ناحیه داخل ابروهایشان می خواهند کاشت ابرو انجام دهند.

✔ کسانی که جای ناحیه سوختگی و یا محل زخم و اسکار دارند.


کاشت ابرو به روش FUE و SUT

از آنجا که کاشت ابرو نسبت به شاخه های دیگر کاشت مو از ظرافت خاصی برخوردار بوده و دارای حساسیت بالاتری است، توصیه می شود که کاشت ابرو با تکنیک های SUT و FUE انجام شود؛ چرا که در این روش ها دیگر خبری از جراحی نبوده و بدون درد و بیهوشی و خونریزی می باشد و همچنین در نهایت شاهد دوران نقاهت نیستیم. در واقع این بهترین روش کاشت ابرو در حال حاضر می باشد.


در هر بار کاشت ابرو بین 50 تا 400 گارفت نیاز است که هر گرافت شامل 1 الی 2 تار مو می باشد. اولین مرحله کاشت ابرو طراحی و زاویه سازی ابروهاست که علاوه بر چهره سازی و زاویه دهی طبیعی پزشک با تائید نهائی فرد صورت می گیرد. تار موها برای ناحیه ابرو توسط پزشک متخصص انتخاب و برداشت می شوند. عمل کاشت ابرو با برداشت فولیکول های مو از یک ناحیه اهدا کننده و جداسازی بافت ها از هم زیر میکروسکوپ توسط پزشک و در انتها کاشت و پیوند زدن تارها در ناحیه ابرو است. ریزش ابروها بعد از کاشت تا دو هفته اول بسیار طبیعی بوده و تا 9 ماه اول شروع به رشد و تا 12 ماه به طور کامل پر شده و رشد طبیعی تکمیل می شود.


شایان ذکر است کلیه مراحل کاشت ابرو برای خانم ها با تکنیک SUT و FUE در یک جلسه انجام می شود و پس از انجام آن می توانید در انتهای کاشت ابرو، نتایج کاشت را به واضح مشاهده کنید.

مزایای کاشت ابرو به روش SUT و FUE

کاشت ابرو با روش جدید SUT و FUE در یک جلسه توسط تیم مجرب با زاویه خواب طبیعی انجام می شود و این متد بدون هرگونه عوارض، بدون جراحی، بدون درد، بدون جای زخم و بدون کوتاهی موها درقسمت برداشت انجام می شود. توجه داشته باشید که در این روش موهای ابرو قابل رشد بوده و کاملا طبیعی می باشند. همچنین کسانی که قبلا ابروهای خود را تاتو کرده اند، اگر بر روی آن مدل بخواهند کاشت ابرو کنند، نیازی به پاک کردن تاتوی خود ندارند.

هزینه کاشت ابرو به روش SUT و FUE

هزینه کاشت ابرو بستگی به مقدار وسعت محل خالی بودن ابروها و تعداد گرافت های کاشته شده در ابرو، دستمزد پزشک و کلینیک و غیره دارد.توجه کنید که هزینه کاشت ابرو به خاطر جنبه بسیار بالا زیبائی و درمانی بسیار ناچیز است. معمولا به طور تقریبی هزینه کاشت ابرو بین 3 تا 4 میلیون تومان تخمین زده می شود.


ما در کلینیک کاشت مو سینا (رنسانس) کاشت ابروهای شما را با روش نوین SUT و FUE انجام می دهیم که در حال حاضر پیشرفته ترین روش در امر کاشت ابرو می باشد. از آنجا که کاشت ابرو از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، انجام این متد باید با بالاترین دقت و ظرافت انجام شود. این روش بدون جراحی، خونریزی، درد، عوارض جانبی و بدون دوران نقاهت است که با طراحی مهندسی شده خط رویش ابرو و زاویه خواب دلخواه صورت می گیرد.