نحوه شست و شو پس از ترمیم مو

عموما افراد به وضعیت ظاهری و آراستگی خود اهمیت بسیاری می دهند و در صورت هرگونه مشکل ظاهری در صدد رفع آن هستند یکی از اصلی ترین عوامل بر هم زننده ظاهر صورت کم پشتی و یا طاسی سر است. بروز ریزش مو ممکن است در اثر عوامل گوناگونی ایجاد شود. معمولا افراد پس از عارضه ریزش مو، برای درمان آن با روش های تقویتی یا کاشت مو اقدام می نمایند.


در روش های تقویتی ، فرد تحت نظر پزشک مواد مغذی متناسب با جنس مو را که باعث بازسازی موها می شوند که از فرآورده های گوناگون تهیه شده است را شروع به مصرف می کند.ممکن است فرد علاوه بر تقویت مو تمایل به افزایش تراکم مو داشته باشد، که بهترین راه برای این کار کاشت مو می باشد.اما گاهی فرد بانک مو لازم را برای کاشت مو را ندارد و یا به خاطر جراحی آن را انجام نمی دهد.برای این افراد ، ترمیم مو بهترین روش می باشد چرا که در این روش دیگر خبری از جراحی و یا نیاز به بانک مو نیست.در ادامه به بهترین روش ترمیم مو و نحوه شست و شوی آن خواهیم پرداخت.


ترمیم مو به روشHRT

ترمیم مو به روش HRT ، به روشی می گویند که طی آن موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده یا کم پشت می شود.در ترمیم مو، موها به صورت همزاد روی شبکه نامرئی و شبیه سازی شده به پوست سر و به صورت تار به تار توسط کراتین گیاهی که کاملا بهداشتی و ضد حساسیت است ، فیکس می شوند.ظرافت شبکه و جنس موها طوری صورت گرفته که غیر قابل تشخیص با موی سر خود فرد بوده و اطرافیان شخص متوجه انجام ترمیم مو نخواهند شد.


ترمیم مو نیازی به بانک مو و تراکم مو فرد ندارد، و موها غیر قابل رشد می باشند.ترمیم مو به روش (HRT) دوران نقاهت و مراقبت خاصی ندارد و بعد از انجام آن فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود از قبیل ورزش ، لتجام امور روزانه و... بپردازد.تراکم موها در این روش کاملا بستگی به نیاز فرد دارد و این متد دارای خط رویش و خط فرق کاملا طبیعی می باشد.معمولا هر 15 روز یکبار نیاز به ترمیمابن ذوش وجود دارد و که انجام آن بسیار آسان است.به طور میانگین عمر ترمیم مو را می توان 2 الی 3 سال تخمین زد (البته عمر ترمیم مو کاملا بستگی به شرایط نگهداری فرد دارد).

شستشوی مو پس از ترمیم مو


نحوه شستشو موی سر پس از ترمیم مو

شرایط شستشوی ترمیم مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. موهای ترمیمی به اندازه ی موی سر نیاز به شست و شو ندارد، فقط زمانی آن را بشویید که احساس می کنید نیاز به شستشو دارند.


برای شست و شوی موهای ترمیمی خود در مرحله اول قبل از شامپو کردن تمام کراتین های اضافی را از موی ترمیمی به آرامی جدا کنید و همیشه از یک شامپوی ملایم برای شستشوی آن استفاده نمایید.در مرحله بعد موها را زیر آب نسبتاً گرم گرفته و به آرامی شامپوی حاوی نرم کننده( شامپوی مخصوص موهای رنگ شده) را روی آن ریخته و از بالا به پایین بشویید. ( نیازی به محکم ماساژ دادن نیست).یکی از مهم ترین شرایط شستشو ترمیم مو استفاده از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید. چند دقیقه صبر کنید تاثیر نرم کننده یا ماسک مو بیشتر شود. با زدن نرم کننده و یا ماسک مو ، موهای ترمیمی زیبایی و جلوه بیشتر پیدا خواهد کرد.


بعد از اتمام شست و شو و زمانی که موها خیس است به آرامی آن را شانه کرده تا گره هایش باز شود. (از شانه ای با دندانه های درشت استفاده کنید.)برای موهای بلند باید هنگام شانه کردن شانه کاملاً تا پایین مو بیاید و تمام طول مو شانه شود.


شامپو ترمیم مو

نکته قابل توجه این است که پس از ترمیم مو باید به آموزش های مختلف جهت نگهداری مو ها جهت افزایش طول عمر این روش توجه کرد و آن ها را انجام داد. مهم ترین بخش آموزش های یاد شده نحوه شستشوی موها پس از ترمیم مو بوده که باید با شامپوهایی که مواد قلیایی آن کمتر از بقیه شامپو ها است استفاده کرد و همچنین بهتر است برندی را انتخاب می کنید که از آن اطمینان داشته باشید. به طور معمول در مراکز ترمیم مو معتبر ، برند و نوع شامپویی که مناسب با موها و همچنین پوست سر شما می باشد را به شما معرفی می کنند.

ترمیم مو


نکاتی درباره انتخاب شامپو مخصوص موهای ترمیم شده

طبیعتا شامپویی که باید برای موهای ترمیم شده استفاده شود با شامپو های عادی متفاوت بوده زیرا موهای ترمیم شده حساس بوده و ترجیحا باید از شامپوهایی با کیفیت بالا و استاندارد استفاده شود.

1.شامپوهایی که دارای مواد قلیایی غیر استاندارد هستند عمدتا حساسیت زا بوده و باعث انواع بیماری های پوستی می شوند.

2.قبل از خرید شامپو باید به این موضوع توجه داشته باشید که شامپوی فوق مخصوص جنس موهای شما باشد (موهای خشک، موهای چرب، موهای معمولی و ...)

3.اگر سرتان شوره می زند دقت کنید که نباید از شامپوهای معمولی استفاده کنید زیرا شوره سر را تشدید می کند.

4.اگر موهای چرب دارید الزاما از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید که بتوانید چربی موهای خود را کنترل کنید

5.افراد بالای 52 سال و همچنین کودکانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند توصیه می شود از شامپو بچه استفاده کنند زیرا موهای این گروه نیازی به مواد قلیایی ندارد