راههای درمان ریزش مو

یکی  از مشکلاتی که اکثر مردم با آن مواجه هستند ریزش مو میباشد که در اثر عوامل گوناگونی صورت میگیرد و راهکار های درمانی زیادی برای جلوگیری از این عامل وجود دارد. ریزش مو در وحله اول ممکن است زیاد خود را نشان نداده و با ریختن چند تار مو صورت گیرد و فرد نسبت به آن بی توجه باشد اما باید نسبت به پیشگیری آن اقدام نمود و این مورد را با پزشک مربوطه در جریان  گذاشت .معمولا در بیشتر موارد پزشک با توجه به معاینات و آزمایشاتی که بر روی فرد انجام میدهد تشخیص به تجویز انواع دارو جهت جلوگیری از ریزش مو ، رفع و کاهش علائم میدهد که شیوه درمان کاملا مطابق با نوع و الگوی ریزش مو تعیین میشود.

علت ریزش مو

ریزش مو در اثرعوامل گوناگونی صورت میگیرد که بیشترین بخش این عامل را موارد ارثی ژنتیکی و یا موارد ذیل شامل میشود. همانند:  

بیماری ها

بیماریهای تیروئیدی پرکاری و یا کم کاری تیروئید. 
کم کاری غدد تیروئید( آدرنال ) و الگوی ریزش مردانه.
بیماریهای کم خونی، کمبود آهن، کمبود مس.  
کمبود ویتامین، پروتئین، رژیم های مضر و کاهش وزن ناگهانی. 
مشکلات روحی، روانی و استرس زیاد.

عوامل محیطی و تغییرات فیزیکی

طریقه نامناسبت مراقبت از موها و شانه کردن نادرست ... .
شست و شو و استحمام مداوم و نامناسب و...
استفاده از مواد شیمیایی یا رنگ کننده مانند: دکلره و اکسیدان و... .
استفاده از انواع حالت دهنده ها و وسیله های برقی مو مانند: سشوار ،اتو مو و ... . 

انواع راه های درمان ریزش مو 

1. روشهای تقویتی

ریزش مو با تراکم کم و جزئی را که فولیکولهای مو در سطح سر به طور کامل از بین نرفته اند و قابل برگشت هستند میتوان زیر نظر و مشاوره پزشک با روشهای تقویتی و بدون نیاز به کاشت مو و فقط در کمک به کیفیت کاشت مو را به صورت های گوناگون انجام داد. راههای درمان ریزش مو شامل مواردی مانند: 
ویتامین درمانی:پکیج درمانی است که شامل انواع ویتامین های مناسب برای رشد و تقویت مو است و از ریزش مو جلوگیری میکند و باید حتما طبق نظر پزشک و مصرف شود.
مزوتراپی: یک روش کمکی و بسیار سریع و پیشرفته تر از روش های دیگر است نحوه درمان به صورت تزریق در سطح سر است و با محلول تزریقی که شامل انواع تقویت کننده هاو ویتامینها ،ماینوکسیدیل ، جین سنگ ، و داروهایی که موجب افزایش خون در سطح سر میشوند(و هورمون که فقط مورد استفاده در اقایان است )و به هیچ وجه از کوتون استفاده نخواهد شد و باعث افزایش قطر مو و جریان خون در سرو در نهایت باعث تقویت مو میشود.
لیزر تراپی: یکی دیگر از راههای درمان ریزش مو و تقویت مو لیزر تراپی یا لیزر سرد است.که با سطح انرژی و جریان کم واثر بخشی بالا صورت میگیرد. در این روش جراحی انجام نخواهد شد، و به بافت و بازسازی ریشه مو وتقویت ان کمک و باعث میشود  موهای زخیم تر وبا کیفیت ساقه اضافه و بدون ریزش و براق تر خواهیم بود.
Prp: پلاسمای غنی شده از پلاکت است. این روش یکی از روشهای موثر بر تقویت مو یباشد.در این روش مو و سلول درمانی که یک فراورده خونی است و به حالت استراحت رفته است با تزریقات کوچک و محلول درمانی  دوباره باعث میشود تحریک و جوانی خود را به دست اورد.و به جز پلاست خون چیز دیگری وارد بدن نمیشود و فاکتور رشد تغلیظ شده در رشد موی جدید و پر پشت شدن ان تاثیر بسزایی دارد و یکی از راههای درمان ریزش مو است.

2. کاشت مو

گاهی موهای فرد تنها با روش تقویتی جوابدهی و افزایش تراکم دلخواه را برای فرد ندارد و فرد در این مرحله اقدام به انجام کاشت و یا ترمیم مو میکند.
 واژه کاشت مو در اصل به معنای پیوند طبیعی می باشد. شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد،به صورتی که هرچقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت

بهترین روش کاشت مو 

Sut: آخرین راههای درمان ریزش مو و یکی از بهترین متد نوین کاشت مو sut می باشد که تمام ایرادات و عوارض در تمام روشهای دیگر کاشت مو در آن به طور کامل حذف شده است. به صورتی که کاشت مو بدون هیچگونه عوارض جراحی از جمله :درد، خونریزی، تورم، جای بخیه، جای اسکار و کاملا بدون دوران نقاهت میباشد. در این روش با توجه به روش های منسوخ شده، تراکم کاشت تا 14000 تار مو می باشد، یعنی 3 برابر روشهای  futوfit  است.

ترمیم مو به روش hrt

Hrt: ترمیم موhrt) ) به فرآیندی میگویند که طی آن موی جدید و طبیعی جایگزین موهای ریخته و یا کم پشت شده میشود و این موها به جای کاشت در سطح داخلی روی شبکه نامریی و شبیه سازی شده به پوست سر به صورت تار به تار با ماده اصلی و ضد حساسیت کراتین گیاهی فیکس و یا بافت میشوند .ظرافت شبکه و جنس موها به طوری صورت گرفته شده که غیر قابل تشخیص با موی سر خود فرد است ،و اصلا دارای ظاهر عروسکی مانند و یا پرتقالی شکل نمیباشد . این ترمیم مو نیازی به بانک و تراکم مو فرد ندارد و بدون هرگونه عوارض جراحی مانند ،درد،خونریزی ،دوران نقاهت وموها در HRTغیر قابل رشد میباشد .
 ما درمرکز تخصصی موی رنسانس این افتخار را داریم که علاوه بر ارائه خدمات کاشت موبه روش انحصاری و نوین sut، پکیج ترکیبی تقویت مو را نیز برای بیمارانمان استفاده کنیم. این پکیج شامل PRP، لیزر تراپی، مزوتراپی و ویتامین درمانی است.که کامل و مغذی ترین غذای مو را برای تمامی افراد با جنس و تراکم مو های گوناگون دارا میباشد .

همچنین برای استفاده از  مشاوره رایگان این مرکز می توانید با شماره تلفن های 02188909050 و 02188909051 تماس بگیرید و یا عکس خود را از طریق تلگرام به شماره 09122115442 ارسال کنید تا مجرب ترین  مشاورین رنسانس به بهترین  نحو ممکن شما عزیزان را راهنمایی کنند.