ریزش مو بعد از کاشت مو

کاشت مو به عنوان یکی از بهترین راهکار های بازگشت موهای از دست رفته شناخته می شود و امروزه باعث شده که طرفداران بسیاری را علی الخصوص در بین جوانان پیدا کند. افراد در طول سنی 20 الی 35 سال به زیبایی خود بیش از پیش اهمیت می دهند و این بازه سنی درست زمانی است که بسیاری از افراد دچار ریزش مو و یا کم پشتی آن به دلایل مختلف می شوند.بنابراین چنین افرادی دوست ندارند که این نقص در زیبایی و ظاهر آن ها آسیب وارد کرده و به همین خاطر به انجام روش هایی همچون پیوند مو رو می آورند.در این مقاله قصد داریم درباره ریزش موها پس از کاشت مو صحبت نماییم.پس با ما همراه باشید.


کاشت مو به چه معناست؟

به شکل کلی و ساده کاشت مو به تکنیکی گفته می شود که در آن موی فرد (در صورت دارا بودن بانک مو) از محل مورد نظر با استفاده از متد های مختلف برداشت و در نواحی از پیش تعیین شده کاشته می شود که معمولا پس از مدت خاصی بعد از کاشت مو (حدودا 3 ماه) موهای کاشته شده جوانه می زنند و بعد از حدود 1 سال پس از انجام آن موها پر می شوند.


از کاشت مو بیشتر برای طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) استفاده می شود و علاوه بر این می توان برای کاشت موی سر ، کاشت ابرو ، کاشت ریش و سبیل ، کاشت مژه و... از این روش استفاده کرد.کاشت مو که تنها راه حل دائمی بازگشت موهای از دست رفته و یا کم پشتی آن است. در هر ریشه مو 1 تا 4 تار مو رشد می کند که ریشه هایی که 4 تایی باشند از بانک موی خوبی برخوردار می شوند.


طریقه انجام کاشت مو

کاشت مو اصولا با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و چندین روش برای کاشت مو استفاده می شود که برخی از آن ها همچون کاشت مو به روش FIT یا FUT روش های سنتی محسوب می شوند و می توان گفت منسوخ شده اند. در کاشت مو به روش FUT نوار باریکی از پوست پس سر برداشته می شود و تکه تکه می شود و گرافت هایی از آن بدست می آید. سپس گرافت ها در برش های کوچکی که در محل گیرنده ایجاد شده است کاشته می شود و سپس زخم های ایجاد شده در پس سر بخیه زده می شود. اما این روش به دلیل عوارض گوناگون خود روشی سنتی و منسوخ شده است .امروزه بهترین روش پیوند مو ، کاشت مو به روش SUT می باشد.
روش دیگری که بصورت انحصاری در مرکز تخصصی موی رنسانس نیز از این روش استفاده می شود ؛ روش FUE است. در واقع این متد روش برداشتن واحد های فولیکولی است.در این روش که در یک جلسه نیز انجام می دهیم، کل موی سر را اصلاح می کنیم و سپس با استفاده از سوزن های بسیار ظریفی گرافت ها را بصورت تک تکی از موی سر بر می داریم و سپس این گرافت ها را با دقت در گودال های ظریفی که در محل گیرنده مو توسط پزشک متخصص ایجاد شده است، خواهیم کاشت.


ریزش مو بعد از کاشت مو

معمولا اگر فرد متقاضی با روش های سنتی و رایج FUT و FIT اقدام به انجام کاشت مو نمایند پس از چند روز باید پاسمان های خود را باز کرده و پس از دو هفته نیز بخیه های خود را بکشند .ریزش مو بعد از کاشت از روز بیستم شروع می شود یعنی موهای کاشته شده از روز اول الی روز بیستم شروع به رشد کرده (رشد موها بین 1 الی 2 میلیمتر است ) و پس از آن حدودا از روز بیستم ریزش مو بعد از کاشت مو شروع شده و تا روز چهلم بین 80% الی 100% موهای کاشته شده ریزش پیدا می کنند. البته در برخی از موارد موهای ریخته شده در این مدت حدود 40% می باشد که استثنا است.


این روند ادامه پیدا می کند و بین ماه های دوم الی چهارم پس از کاشت مو موها شروع به جوانه زدن کرده و از فاز استراحت در می آیند و بعد از آن موها شروع به رشد کرده و تا ماه ششم رشد خواهند داشت. در برخی از موارد امکان دارد در همان ماه ششم کل موها رشد کرده و پر پشت شود اما به طور عادی باید وارد ماه نهم شوید تا موهایتان پر تراکم شود.


با توجه به نکات گفته شده می توان به این نتیجه رسید که ریزش مو پس از کاشت مو امری طبیعی بوده و بعد از اتمام این اتفاق موها مجددا شروع به رشد خواهند نمود.


باید توجه داشته باشید که در طول این مدت به توصیه ها ارائه شده توسط پزشک متخصص خود توجه کرده تا نتیجه خوبی را از کاشت موی خود ببینید. البته روشی که برای کاشت موی خود انتخاب کرده اید هم ملاک است. در حال حاضر بهترین روش کاشت مو در دنیا و ایران کاشت مو به روش SUT می باشد که این روش با توجه به اینکه جهت برداشت مو از دستگاه اتوماتیک بهره می برد ، عدم آسیب به فولیکول ها را به همراه دارد که در نتیجه نهایی کاشت مو تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. با استفاده از این روش می توان در یک جلسه تا 14000 تار مو را کاشت کرد که از مهم ترین مزیت های آن می توان به عدم جراحی، درد، خونریزی، دوران نقاهت و... اشاره کرد.