مقایسه کاشت مو و میکرو اسکالپ

یکی از عناصری که انسان در طول کامل زندگی خود به دنبال آن بوده است و خواهد بود زیبایی می باشد. زیبایی یک رکن جدا نشدنی از انسان بوده و همچنین طلب آن در انسان ذاتی و فطرتی می باشد.یکی از عواملی که زیبایی را از انسان سلب می کند ریزش مو می باشد. ریزش مو در افرادی که دچار استرس و اضطراب هستند و همچنین سابقه ریزش مو به شکل خانوادگی را دارند رخ می دهد که در هر سنی آزار دهنده بوده و اعتماد به نفس فرد را تا حد زیادی پایین می آورد.


اسکالپ سر یا میکرواسکالپ راه حلی است که به تازگی جز متد های درمانی شناخته شده است و برخی از کسانی که دچار ریزش مو شده اند به دنبال انجام این روش هستند . اما سوال اینجاست که اسکالپ چیست و برای چه کسانی مناسب می باشد؟در این مقاله به بررسی کامل این روش خواهیم پرداخت.


میکرو اسکالپ چیست؟

واژه اسکالپ به معنی کف سر و یا پوست سر است اما در واقع به منطقه ی کف سر اصطلاحا اسکالپ گفته می شود و کلمه ی میکرو که قبل از آن استفاده می شود به معنی هاشور زدن است که در کنار هم معنی هاشور زدن کف سر می باشد.


میکرواسکالپ نیز روشی شناخه شده در درمان ریزش مو ها می باشد .اجرای این روش متاسفانه در مراکز زیبایی و آرایشگاه ها انجام می شود که دارای استاندارد های مربوطه نیستند و باید از انجام این کار در چنین مراکزی اجتناب کردانجام این روش درمانی نیازمند پزشک متخصص ، دستگاه های مخصوص و... می باشد تا نتیجه مناسب داشته باشد.روند انجام میکرو اسکالپ یا هاشور سر به این صورت است که مناطق خالی از موی سر افراد را از طریق هاشور زدن پر می کنند .میکرواسکالپ با توجه رنگ اصلی موهای فرد تهیه می شود تا متناسب با موهای فرد بوده و به پر پشت نشان دادن موها کمک کند .

کاشت مو


به طور کلی میکرو اسکالپ روشی است که در آن مناطق خالی سر با استفاده از دستگاه بخصوص میکرو اسکالپ و بوسیله سوزن های پزشکی بسیار ریز توسط پیگمنت های مخصوص یا همان رنگدانه های طبیعی پر می شود. در این روش با توجه به اینکه مویی روی سر ، ابرو و ریش متقاضیان کاشته نمی شود بلکه از طریق ابزار پزشکی و مدرن رنگدانه های مخصوصی زیر پوست سر قرار می گیرند که ظاهری شبیه مو دارند و از نظر ظاهری به پر پشت نشان داده شدن و حجیم به نظر رسیدن موها کمک بسیار زیادی می کنند .


یکی از معتبر ترین کلینیک ها که به انجام میکرو اسکالپ به صورت تخصصی می پردازد و رضایت مشتریان را به همراه خود دارد ، کلینیک تخصصی مو سینا (رنسانس) می باشد . ما در این مرکز از دستگاه مخصوص میکرو اسکالپ یعنی میکروپیگمنتیش استفاده نموده که از رنگ های طبیعی برای این روش درمانی استفاده می نماییم.از نظر بهداشتی این رنگ ها قابلیت برگشت رنگ به مخزن در آن ها وجود ندارد و یکبار مصرف می باشند.


به علت وجود این عوامل ایده آل است که نتایج درمانی در کلینیک سینا ، عالی و طبیعی می باشد اما در کلینیک های دیگر به علت وجود دستگاه های غیر معتبر و درجه دو و استفاده از رنگ های غیر طبیعی و متخصصین غیر حرفه ای شاهد درمانی طبیعی نبوده و ممکن است بروز عوارض را نیز در افراد به همراه داشته باشد .


روش میکرو اسکالپ برای چه کسانی انجام می شود؟

1- افرادی که دچار کم پشتی و یا طاسی سر هستند که نمی توانند کاشت مو و یا ترمیم مو انجام دهند.

2- افرادی که دچار ریزش مو و طاسی مقطعی می شوند.

3- افرادی که دارای خط اسکار، شکستگی سر و یا زخم خاصی در سر هستند و آن بخش از سرشان دچار عدم خونرسانی می باشد.

4- کسانی که از بیماری آلوپسی آره آتا نوع سکه ای رنج می برند.

5- برای کودکانی که نمی توانند کاشت مو و ترمیم مو انجام دهند.


نکته: مدت زمان لازم برای اسکالپ یا میکروپگیمنتیشن 1 الی 2 جلسه و در هر جلسه 2 تا 4 ساعت می باشد. البته این مدت زمان به وسعت ریزش و نوع پوست فرد بستگی دارد .


مراقبت های بعد از اسکالپ سر

• تا 3 روز استحمام نکردن و استفاده از شامپوهای بچه که فاقد مواد شیمیایی و فاقد چربی است .

• افراد دارای پوست چرب برای گرفتن چربی پوست سر خود باید از ضد عفونی کننده ، الکل و یا از پماد استفاده کنند. البته برای افراد با پوست سر چرب حتما در حد مجاز این مواد که پزشک به آن ها می گوید بایستی استفاده شود.

• قرار نگرفتن زیر تابش و نور مستقیم آفتاب

اسکالپ مو


قیمت دستگاه میکرو اسکالپ چگونه است ؟

دستگاه میکرو اسکالپ یا میکروپیگمنتیشن یکی از گران ترین وسایل درمانی می باشد. به همین خاطر همه کلینیک ها قادر به استفاده از این روش برای درمان نیستند و در نتیجه نتایج غیر معقولی را برای مراجعین خود به بار می آورند. اما در کلینیک سینا (رنسانس) این دستگاه برای درمان استفاده می شود و نتایج عالی را برای مراجعین به همراه دارد.


مقایسه کاشت مو و میکرو اسکالپ

در مقایسه کاشت مو و میکرو اسکالپ باید به این نکته توجه کرد که کاشت مو روش دایمی و صد در صد طبیعی می باشد که ظاهر بسیار طبیعی و منحصر به فرد را برای افراد به همراه خود دارد و در مقابل روش میکرو اسکالپ نیز یک روش خوب برای افرادی است که قادر به انجام روش کاشت مو نمی باشند مانند کودکان و افرادی که زیر سن قانونی برای انجام کاشت مو هستند و به هر علتی در انجام کاشت مو محدودیت دارند می توانند میکرو اسکالپ را جایگزین پیوند مو نمایند.


مراقبت های بعد از عمل در مقایسه کاشت مو و میکرواسکالپ

در مراقبت های بعد از عمل در مقایسه کاشت مو و میکرواسکالپ ، برای میکرواسکالپ تا سه هفته از ورزش های سنگین باید اجتناب کرد ولی در کاشت مو تا یک ماه می بایست کلیه فعالیت های سنگین را قطع نمود.در میکرواسکالپ سر برای خاراندن سر تا سه روز باید از این کار اجتناب کرد ولی در کاشت مو این مراقبت تا یک ماه به طول می انجامد.همچنین شستشوی سر با آب گرم بعد از انجام میکرواسکاپ هیچگونه محدودیتی برای اینکار وجود ندارد اما در کاشت مو انجام این کار به مدت یک ماه ممنوع می باشد. پزشک معالج تمامی موارد را در جلسه ی مشاوره برای بیماران ارائه داده و راهنمایی های لازم را به آن ها ارائه خواهد داد.


هزینه در مقایسه کاشت مو و میکرواسکالپ

هزینه این درمان با توجه به اینکه قیمت دستگاه میکرو اسکالپ بالا می باشد ، اما نسبت به سایر روش های درمان ریزش مو مانند کاشت مو یا ترمیم مو کمتر می باشد . به طور کلی نرخ مشخصی برای این روش وجود ندارد زیرا هزینه این درمان در کلینیک های مختلف متفاوت خواهد بود و به عوامل گوناگونی بستگی دارد . در کلینیک سینا (رنسانس) هزینه روش میکرو اسکالپ بر اساس نوع ریزش و مقدار درمان برای افراد می باشد و هزینه درمان برای هر یک از افراد متفاوت خواهد بود.