ترمیم موهای رنگ شده

داشتن موهای سوخته و آسیب دیده یکی از بزرگترین معضلات برای خانم هایی است که علاقه زیادی به رنگ کردن موها و گرایش به زیباتر شدن دارند به خصوص اگر قصد داشته باشند موهای سفید خود را پنهان کنند . دکلره و رنگ کننده ها اغلب از مواد شیمیایی ساخته شده که می توانند آسیب های جدی را به موها برسانند. 

ترمیم موهای رنگ شده

ترمیم موهای رنگ شده به دلیل شکنندگی و نازک بودن موها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. بهترین راه حل برای موهای آسیب دیده، این است که موهایتان را تقویت و ترمیم کنید، در صورت که سوختگی موی شما زیاد است مقداری از آن را کوتاه کنید. برای ترمیم موهای رنگ شده باید از نرم کننده مناسب استفاده کنید که از تغییر رنگ در شست و شو جلوگیری کند تا نیازی به رنگ کردن مکرر موی آسیب دید شما نباشد و زمانی استراحت برای ترمیم موی شما ایجاد شود. در ادامه به تعدادی از موارد تاثیر گذار در ترمیم موهای رنگ شده اشاره خواهیم کرد. 


1. استفاده از نرم کننده های مناسب برای ترمیم موهای رنگ شده

سعی کنید از محصولاتی خریداری کنید که علاوه بر اینکه فاقد سولفات هستند، خود حاوی نرم کننده باشند.
سعی کنید حداقل یکبار در هفته از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید.
در صورت رنگ کردن مداوم موها استفاده از فقط از شامپو ترمیم موهای رنگ شده و مخصوص استفاده کنید.
در شست و شو صحیح موها شامپو را در ریشه و نرم کننده را در انتهای موهای خود بریزید زیرا نرم کننده ها چرب تر هستند و موها از قسمت انتها که آسیب بیشتر دیده اند خشک تر هستند،در آبکشی موها اجازه دهید شامپو توسط فشار آب شست و شو شود.


2. برنامه غذایی مفید برای موهای رنگ شده

سعی کنید در برنامه غذایی خود از گروه های غذایی مانند: پروتئین، روی، آهن، مواد معدنی و ضروری بیشتر استفاده کنید.
نوشیدن مقدار زیادی آب کمک عظیمی به سم زدایی و آبرسانی موها میکند.


3. پیرایش موهای رنگ شده

هریک ماه انتهای موها را که آسیب دیده ترین قسمت هستند را اندکی کوتاه کنید.شاید تاثیری در رشد مو نداشته باشد ولی باعث سبک و کم حجم تر شدن موها و در نتیجه افزایش اکسیژن و مواد مغذی بیشتر در سطح سر و موها میشود.


4. ماسک موهای مناسب 

چند نمونه از ترکیبات مناسب جهت استفاده به عنوان ماسک مو میتوان موارد زیر را نام برد. مانند:
ترکیب عسل و روغن زیتون
ترکیب ماست و روغن زیتون 
ترکیب روغن نارگیل و ابلیمو
ترکیب روغن دانه کتان و روغن نارگیل 


در انتها به افراد توصیه میشود . از شستن بیش‌ازحد موها نیز اجتناب كنید(شستن یك روز درمیان كافی است) چون موها هنگامی كه رطوبت دارند بیشتر آسیب‌پذیرند به‌جای رنگ‌موی شیمیائی از رنگ‌ موهای گیاهی استفاده كنید كه بدون آمونیاك و پروكسید میباشد. این نوع رنگ‌موها بسیار ملایم‌تر هستند و موجب سایش ساقه‌ موها نمی‌شوند. بهتر است از شامپو و نرم‌كننده كاندیشنر) مخصوص موهای آسیب‌دیده و شكننده استفاده كنید چون در این محصولات مواد آبرسان و تقویت‌كننده موها وجود دارد.