لیزر موهای زائد صورت

فرقی نمی کند شما خانم باشید یا آقا، داشتن موهای زائد روی صورت برای همه آزار دهنده است و همه افراد به دنبال راه رهایی دائم از موهای زائد صورت خود هستند.با بند انداختن، اصلاح با ماشین، وکس، کرم های موبر و... می توان به طور موقت این موهای زائد را از بین برد، اما اگر قصد خلاص شدن دائمی از موهای زائد صورتتان را دارید می بایست از بهترین روش این کار یعنی لیزر موهای زائد استفاده نمایید.


لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

هنگامی که پرتوهای نور با استفاده از این دستگاه به سطح پوست برخورد می نماید ، ملانین یا همان عامل ایجاد رنگ پوست آن را جذب و این عمل سبب از بین رفتن فولیکول مو می شود.با از بین رفتن فولیکول مو ضعیف و طی چند جلسه به طور کامل تخریب می شود و دیگر مویی در آن ناحیه رشد نخواهد کرد.برای از بین بردن موهای زائد صورت به طور معمول بین 3 الی 7 جلسه لیزر برای صورت کافی است اما این امر بسته به رنگ پوست و جنس موهای فرد متغیر است.


یکی از نکاتی که درباره پوست صورت وجود دارد ، حساس بودن آن نسبت به سایر مناطق بدن است.به همین دلیل ممکن است درد لیزر موهای زائد در این قسمت کمی بیشتر از سایر نقاط باشد.برای کاهش درد در صورت به درخواست خود فرد 45 دقیقه پیش از انجام لیزر، از کرم بی حسی موضعی می توان استفاده کرد.

لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد صورت برای چه مناطقی از صورت مناسب است؟

از این روش درمانی برای قسمت هایی همچون اطراف ابروها و یا بین آن ها ، لیزر موهای زائد بالای لب ، گردن و چانه ، نواحی پشت سر و گردن و در آقایان هم برای ایجاد خط ریش منظم و... می توان استفاده کرد.علاوه بر این آقایانی که ریش های آن ها به داخل پوست رفته و رشد می کند که این موضوع سبب ایجاد التهاب پوستی به ویژه در مناطق گردن آن ها می شود ، می توان از این روش استفاده کرد و اقدام به حذف این موها نمود.


چه کسانی می توانند اقدام به لیزر موهای زائد صورت نمایند؟

مهم ترین شرایط برای انجام این روش پوست روشتن ووجود موهای زائد با ضخامت بالا می باشد.این موها معمولا رنگ به نسبت تیره تری نسبتا به موهای کرکی داشته و خود را بیشتر نشان می دهند.هرچه رنگ مو کم رنگ تر و بور تر باشد تاثیر لیزر موهای زاود کمتر خواهد بود.علاوه بر این در صورت رنگ پوست تیره و یا برنزه کردن سبب تاثیر کمتر این روش درمانی می شود.بنابراین پیش از انجام لیزر موهای زائد صورت می بایست توسط پزشک متخصص معاینات لازم پوستی انجام شود.


لیزر موهای زائد صورت عوارض دارد؟

شاید بتوان گفت تنها عارضه ی انجام این روش ایجاد درد مختصر و زود گذر می باشد. ایجاد قرمزی ، پوست پوست شدن صورت از دیگر عوارضی هستند که در برخی از افراد به وجود می آید اما بعد از چند روز رفع می شود. تاول یا ایجاد اسکار روی سطح پوست از دیگر عوارض نادر لیزر موهای زائد صورت است که در صورت عدم انجام صحیح و اصولی آن و یا استفاده از دستگاه های نا معتبر ممکن است اتفاق بیفتد.

لیزر موهای زائد صورت


نکات مهم در ارتباط با لیزر موهای صورت

• قبل از انجام لیزر، پوست باید عاری از هر گونه لوسیون ، مواد آرایشی یا کرم بوده و کاملا تمیز باشد.

• عدم استفاده از موم یا بند انداختن و... از یک ماه پیش از انجام لیزر موهای زائد

• شیو کردن مناطقی که قصد انجام لیزر دارید در روز انجام این روش

• پزشک خود را در صورت وجود هرگونه بیماری قبل از انجام لیزر مطلع سازید.اگر از دارویی خاص استفاده می نمایید می بایست آن را به پزشک خود اطلاع دهید.

• اگر قصد انجام لیزر در زمان بارداری را داشته باشید ، بهتر از پیش از انجام این کار این موضوع را با پزشک متخصص خود مطح نمایید.

• عدم قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید به مدت 7 روز پس از انجام لیزر موهای زائد صورت(در صورت لزوم انجام این کار حتما از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید)


جلسات لیزر موهای زائد صورت

تعداد جلسات این روش بسته به محل مورد نیاز لیزر ، میزان موهای زائد ، نوع موها و... در هر فرد متفاوت می باشد و برای تخمین آن نیاز به جلسه مشاوره و بررسی سما می باشد. به طور کلی تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت چیزی در حدود 3 تا 7 جلسه می باشد که بسته به شرایط فرد هر ماه یکبار یا هر یک ماه و نیم یکبار انجام خواهد شد.


در پایان چنانچه قصد انجام لیزر موهای زائد صورت و یا سایر مناطق بدن خود را داشته باشید ، می توانید با انتخاب مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس) و بهره گیری از آخرین امکانات و پیشرفته ترین دستگاه ها در کنار پزشکان متخصص ، این روش زیبایی را تجربه نمایید.