انواع روش های ترمیم مو

متاسفانه در کشور ایران سن ریزش مو سال به سال پایین تر می آید به طوریکه اگر در چند سال گذشته افراد در سنین 29 الی 31 سالگی موهایشان شروع به ریزش می کرد ، در حال حاضر سن ریزش مو به 24 سال هم رسیده است. توجه داشته باشید که ریزش موی عادی را با ریزش مو ارثی نمی توان یکی کرد. به طور عادی هر فردی حدود 70 تار مو خود را در روز از دست می دهد که این تعداد تار مو عادی می باشد. ولی اگر این تعداد ریزش دو یا سه برابر باشد جای نگرانی دارد . ریزش موی وراثتی بستگی به ارث بردن ژن ریزش مو از نسل گذشته و نسل سوم دارد که فرد به طور قطع تا سن میانسالگی موهایش به شکل ارثی ریزش پیدا می کند. یکی از درمان ها و راه هایی که می توان این عامل را برطرف کرد ترمیم مو می باشد.در این مقاله به بررسی ترمیم مو و انواع آن خواهیم پرداخت:


تعریف ترمیم مو :

ترمیم مو دارای تعاریف متعددی است ولی اگر بخواهیم به شکل کامل و جامع یک تعریف ساده از ترمیم مو ارائه دهیم باید بگوییم که ترمیم مو یعنی جایگزین کردن موها و ترمیم آن در فضاهایی که موها ریزش پیدا کرده اند و خالی از مو می باشد. به عبارت دیگر در ترمیم مو بر عکس روش کاشت مو دیگر نیازی به بانک موی شخص نیست و این بانک مو توسط مراکز مجری ترمیم مو تهیه شده و توسط کراتین های گیاهی روی سر فیکس می شود. ترمیم مو در یک جلسه قابل انجام است و همچنین برای تمامی افرادی که به هر دلیلی فاقد مو می باشند مناسب می باشد. این روش یک راه حل بسیار مناسب برای جایگزینی و بازگشت موها می باشد و ترمیم مو در کلیه مناقط سر اعم از شقیه ها ، جلوی سر تا وسط سر قابل انجام است . حتی کسانی که دچار بیماری های خاصی می شوند این روش برای آن ها بسیار مناسب می باشد.

ترمیم مو


انواع ترمیم مو :

ترمیم مو هم همانند دیگر فعالیت های زیبایی دارای روش های مختلفی می باشد که در اینجا به برخی از روش های ترمیم مو اشاره می کنیم:

روش ترمیم مو HRT

✔ روش ترمیم مو سرجری تیپ

✔ روش ترمیم مو نانو

✔ روش ترمیم مو HRP

✔ روش ترمیم مو HRS

✔ روش ترمیم مو نانو ارگانیک

✔ روش ترمیم مو میکرو پوینت

✔ و ...


ترمیم مو در مراکز مختلف به شکل های مختلفی صورت می گیرد که ممکن است دارای نام های مختلفی باشد. اما آنچه مه مطرح است این است که ترمیم مو به روش HRT بهترین و جدیدترین روش جایگزین برای سایر روش ها محسوب می شود و می توان آن را جایگزین سایر روش ها دانست. نکته ای که مطرح است این است که برخی از سایر روی های تقویت و یا حتی کاشت مو را به غلط جز روش های ترمیم مو قرار می دهند که در ادامه به طور کامل درباره آن ها توضیح خواهیم داد.


ترمیم مو به روش HRT

ترمیم مو به روش HRT در کشورهایی نظیر کانادا ، اکراین و ... بعنوان روش استاندارد ترمیم مو شناخته شده است و از سازمان های مختلف کشورهای فوق نشان استاندارد دارد. این روش که در حال حاضر پیشرفته ترین روش ترمیم مو می باشد که توسط مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس) در ایران پایه گذاری شد. همچنین به دلیل تخصصی بودن آن ، اجرای ترمیم مو HRT به این مرکز واگذار شده که و شکل انحصاری می باشد. در ترمیم مو به روش HRT یک لایه ای نازک شبیه سازی شده از پوست سر شما تهیه می شود و در ابتدا موهای شما را برای مطالعات بیشتر (رنگ ، جنس ، حالت) بررسی می کنند. همچنین برای افرادی که به دلیل بیماری های مختلف فاقد مو می باشند ، با توجه به رنگ چشم ها و فرم صورت بهترین و نزدیک ترین رنگ ، جنس و حالت را برای آن فرد تهیه می کنند. در ترمیم مو به روش HRT به شکل فوق حرفه ای به خط رویش و خط فرق توجه شده , هیچ کس نمی تواند موهای ترمیم شده شما را تشخیص دهد. همچنین موهای ترمیم شده با این روش قابلیت رنگ کردن . حالت دادن را دارا می باشند و می توان به وسیله آن اسحمام ، شنا و ... را انجام داد.

ترمیم مو به روش HRT


ترمیم مو به روش SUT

باید عرض کنیم که روشی تحت عنوان ترمیم مو به روش SUT وجود ندارد چراکه روش SUT یک روش کاشت مو می باشد و به ترمیم مو ارتباطی ندارد. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با روش کاشت مو SUT این روش کاشت مو را شرح می دهیم:


کاشت مو به روش SUT از جدیدترین و موفق ترین روش های کاشت مو می باشد که پس از روش کاشت مو FUT و کاشت مو FIT مطرح و به اجرا گذاشته شده است . این روش توسط مرکز تخصصی موی سینا (رنسانس) در ایران نهادینه شده و به صورت انحصاری در حال انجام می باش.د از ویژگی های این روش می توان به کاشت تا 14000 تار مو در یک جلسه اشاره کرد که در صورت داشتن بانک موی مناسب با استفاده از این روش می توان این تعداد تار مو را کاشت کرد. از دیگر ویژگی های این روش می توان به نداشتن دوران نقاهت و عوارض پس از کاشت مو اشاره کرد . یکی از علت هایی که باعث شده کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT منسوخ شوند داشتن دوران نقاهت  زیاد آن ها بوده که فرد پس از کاشت مو در روش کاشت مو FUT به مدت دو هفته استراحت باید انجام دهد و در روش کاشت مو FIT به مدت یک هفته باید استراحت کند اما پس از کاشت مو به روش SUT  فرد فردای روز کاشت می تواند مانند گذشته به محل کار خود رفته و فعالیت هایی که قبل از کاشت مو انجام می داده را انجام دهد.


ترمیم مو به روش PRP:

در اینجا هم همانند مطلبی که در بالا گفته روشی تحت عنوان ترمیم مو به روش PRP وجود ندارد چرا که PRP  یک غربالگری خون محسوب شده و نقش اصلی آن تقویت مو می باشد و به ترمیم مو هیچگونه ارتباطی ندارد. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با پی آر پی (PRP) درباره این موضوع در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.


سلول درمانی یا پلاکت درمانی با نام پزشکی PRP یک فرآورده خونی می باشد که بر اساس آن فاکتور های رشد پلاکت های خون یا سلول های بنیادی که غیر فعال یا در فاز استراحت رفته اند تحریک می شوند که این تحریک باعث می شود پوست و مو دوباره جوانی خود را به دست آورند. به عبارتی دیگر این کار باعث می شود که از ریزش مو جلوگیری شده و حتی در مواردی باعث رشد مو شود.


از روش PRP مو بعنوان ایمن ترین راه غربالگری خون یاد می کنند چرا که بجز پلاکت های خون خودتان هیچ چیز دیگری وارد بدن شما نمی شود.معمولا بعد از استفاده از تکنیک PRP حداقل 2 الی 3 هفته و حد اکثر 2 ماه طول می کشد که اولین نتایج مثبت حاصل از آن را روی موها و پوست سرتان احساس کنید.شایان ذکر است به دلیل اینکه تکنیک پی آر پی یک بازسازی عظیم سلولی می باشد امکان دارد این پروسه و روند سلول درمانی تا 20 ماه هم طول بکشد که نتایج کامل خود را آشکار کند.