کراتینه کردن مو

یک پروتئین است که به طور طبیعی برای حفاظت و استحکام مو در موها وجود دارد، که با بالا رفتن سن واستفاده از مواد شیمیایی مقدار آن در موها کاهش یافته و موها فر،وز و بد حالت میشوند.در صورت از بین رفتن کراتینه طبیعی موها، به روش های طبیعی وشیمیایی  موها را کراتینه می کنند.

کراتینه کردن موچیست؟

در کراتینه کردن مو یک لایه  پروتئین به موها اضافه میشود که به موها استحکام وآرامش میبخشد.فرایند کراتینه کردن مو زمان بر بوده و در مراحل متفاوتی انجام میشود. کراتینه ماده بسیار قوی است واگر موهای شما خیلی ضخیم یا فر باشند ممکن است به دولایه کراتینه کردن احتیاج د اشته باشد.کراتینه کردن مو میتواند همراه با آلرژی یا حساسیت باشد و یا باعث ریزش ونازک شدن موها شود. اما میتوانیم با روش های طبیعی موهای خود را کراتینه کرده و دیگر خبری از آلرژی و ریزش مو نباشد.

چند روش کراتینه طبیعی مو 

روش اول: یک قاشق غذاخوری سس مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل را درون مخلوط کن بریزید و تا جایی هم بزنید که یک مخلوط یک دست و نرم و به دست آید.
مخلوط به دست آمده بیست دقیقه قبل از حمام روی موهایتان بماند و سپس با شامپو بشویید. فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده و موخوره  دار مفید است. (دو الی سه بار در هفته).
روش دوم ماسک تخم مرغ، عسل، روغن زیتون:
قبل از انجام هرکاری باید بدانید که اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوبی برسید نباید از موارد گفته شده به مقدار زیاد استفاده کنید بلکه طبق دستور و با توجه به اندازه موهایتان، قدم به قدم تمامی مراحل را انجام دهید.
ترکیب اول: 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید. تمام ماسک مو را به موهای خود بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه، موهای خود را بشویید.
ترکیب دوم: مخلوط عسل و روغن زیتون نیز روشی بسیار مناسب برای کراتینه طبیعی مو است. می توانید 2 قاشق غذاخوری عسل و3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و به موهایتان بمالید. مانند روش قبل پس از گذشت 15 دقیقه روی موهایتان، موهای خود را آبکشی کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین را به مخلوط خود اضافه کنید.
نکته:روغن زیتون بهترین ماده برای رشد و سلامت مواست. استفاده از روغن زیتون در موهای خشک، مانند یک معجزه عمل می‌کند. رطوبتی که روغن زیتون ایجاد می‌کند، جنس مو را لطیف تر و پوست سر را محکم تر می‌کند. ترکیب روغن زیتون با عسل، روشی  تضمینی برای از بین بردن خشکی و زبری مو است.

روش سوم: یک عدد تخم مرغ را با یک چهارم  لیوان ماست و یک چهارم  لیوان سس مایونز با یکدیگر مخلوط کنید. این مواد را آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. ماسک آماده شده را به تمام موهای خود مالیده و با انگشتان هر دو دستتان به خوبی پوست سر را مالش دهید. سر خود را با یک پلاستیک پوشانده و پس از یک ساعت توسط شامپو ملایمی موهای خود را با آب سرد بشویید.
نکته: توجه داشته باشید که از آب گرم استفاده نکیند چون تخم مرغ با حرارت کم می‌تواند پخته شود. حداقل هفته ای یکبار این ماسک را به مدت یک ساعت روی سر خود بگذارید.
این توصیه‌ها را  جدی بگیرید، بد نیست به جای کراتینه کردن موها به شیوه های شیمیایی این پروتئین از دست رفته را از طریق مواد سالم و کراتین طبیعی مو با مواد طبیعی در منزل به موهای خود برگردانید.