نکاتی درباره ی پیوند مو به روش SUT

هر انسانی زیبایی را دوست دارد و در هر فردی روحیه ی کمال طلبی و زیبایی وجود دارد. بنابراین افراد به دنبال پوشش نقایص خود برای زیبا دیده تر شدن هستند تا از این طریق اعتماد به نفس بیشتری بدست آورند .یکی از عوامل دخیل در زیبایی ، مو می باشد. مو می تواند زیبایی منحصر به فردی را به افراد ببخشد ، اما افرادی هستند که به دلایل کاملا متفاوت همچون ارثی و یا بیماری های خاص دچار ریزش موی شدید می شوند که این اتفاق زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد . کاشت مو یا پیوند مو و سایر روش های درمانی از جمله بهترین متد ها برای درمان چنین معضلاتی می باشد.


ما در این مقاله به معرفی یک درمان عالی برای این مشکل می پردازیم که به آن پیوند مو می گویند . پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید .


امروزه ریزش مو و طاسی آقایان با نسبت 70 به 30 به خانم ها یکی از موارد بسیارشایع می باشد که طی این ریزش مو علاوه بر از دست دادن جنبه های ظاهری ، افراد را دچار مشکلات روحی و افسردگی می نمید. چنین افرادی همواره به دنبال راه های درمان ریزش مو خود می گردند .ریزش مو می تواند دراثر عوامل متعددی به وجود آید که بیش از نیمی از این موارد را عوامل ارثی و یا بیماری های ژنتیکی تشکیل می دهند. از جمله موارد رایج دیگر به شرح زیر می باشد :


1.استرس و بیماری های روحی روانی .
2.اختلالات هورمونی ومشکلات تیروییدی .
3.رژیم های سخت، مضر و کاهش وزن های ناگهانی .
4.جراحی گوناگون و بیهوشی و داروهای مداوم
5.شرایط فیزیکی و نگهداری های نامناسب یا (محکم بستن موها، شانه کردن مداوم با برس های نا مناسب و خشن، تکرر بیش از حد در شامپو کردن و رعایت نکردن اصول آن، استحمام دمای نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی یا همان رنگ کننده و حالت دهنده ها، استفاده از وسیله های برقی مو مانند: سشوار، اتو مو و ... ) .


پیوند مو

نام این درمان را قطعا بارها شنیده اید و متوجه شده اید که چه مقدار مورد توجه و رضایت افراد قرار گرفته است . پیوند مو تنها روش درمانی موجود در دنیا می باشد که به رشد طبیعی موها به صورت دائمی منجر خواهد شد و از این رو آرزوی قلبی بسیاری از افراد را بر آورده کرده است . پیوند موی طبیعی بدون نیاز به جراحی می باشد و این یعنی انجام این روش درمانی بدون بخیه و برش و زخم مقدور می باشد. انجام این کار با استفاده از فولیکول های طبیعی خود فرد انجام شده بدون اینکه نیازی به بی هوشی فرد باشد .


کاشت مو روشی معتبر و استاندارد در دنیا می باشد که تاکنون تکنیک های متفاوتی را برای نحوه درمان به خود اختصاص داده است .پیوند مو در اصل به معنای برداشت گرافت مو از منطقه انتقال دهنده ، جداسازی بافت موها از ناحیه تعیین شده و آماده سازی منطقه گیرنده و در انتها پیوند موها در سطح ناحیه کم پشت و یا طاس می باشد.


پیوند مو به روش های زیادی برای افزایش تراکم موها و جنبه درمانی زیبایی صورت می گیرد. میزان پیوند موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد به صورتی که هر چقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری را خواهیم داشت .


پیوند مو به روش SUT

طبق تحقیقات صورت گرفته در روش های پیشین ، آخرین متد پیوند مو و یکی از جدیدترین و بهترین شیوه ، کاشت مو SUT می باشد که تمام ایرادات و عوارض روش های دیگر کاشت مو در آن به طور کامل حذف شده است به صورتی که کاشت مو بدون هیچگونه عوارض جراحی از جمله درد ، خونریزی ، تورم ، جای بخیه ، جای اسکار و بدون دوران نقاهت انجام می گیرد. در این روش تراکم کاشت تا 14000 تار مو می باشد و این یعنی 3 برابر روش هایی مانند کاشت مو FUT و FIT است.


در کلینیک کاشت و ترمیم مو رنسانس ، ما کاشت مو شما را با روش SUT بدون کوچکترین آسیب رسانی و عوارض ناشی از کاشت مو، فولیکولهای مو را به ظریف ترین شکل و به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک برداشت و توسط مجرب ترین تیم کاشت مو پیوند زده خواهیم داد .


ابزار درمان پیوند مو چیست ؟

برای پیوند مو و یا همان کاشت مو به روش SUT جهت درمان احتیاج به فولیکول موی خود فرد می باشد . به همین منظور روشی غیر تهاجمی شناخته شده است چرا که بدن از طریق فولیکول موی خود فرد هیچ واکنش غیر طبیعی و آلرژیکی را از خود نشان نمی دهد و نتیجه ی طبیعی و رشد مجدد موها را به همراه دارد .


بنابراین فولیکول مو بخش اصلی در این درمان می باشد. در گذشته و در روش های اولیه کاشت مو ، امکان درمان برای افراد کاملا بی مو فراهم نبود چرا که این افراد دارای فولیکول مو نبودند اما در روش جدید کاشت مو می توان از موهای نقاط دیگر بدن برای درمان استفاده کرد. اما با این حال باز هم بهترین کاندیدای برداشت مو ، موهای پشت گوش و پشت سر افراد می باشد که در تکنیک های مختلف پیوند مو از آن استفاده می شود و سپس فولیکول های جدا شده با توجه به روش منتخب بر سر سطح فرد کاشته خواهند شد .


نحوه درمان و اجرای پیوند مو چگونه است ؟

وقتی که شما وارد جلسه درمانی می شوید ، ابتدا ناحیه ی برداشت موی شما بی حسی موضعی دریافت می نماید تا شما دردی را از برداشت موها احساس نکنید. نکته ای که در اینجا وجود دارد نحوه برداشت موها می باشد. همانطور که گفته شد پیوند مو تکنیک های مختلفی را به خود اختصاص داده است که این تکنیک ها در مدل برداشت و مدل کاشت فولیکول با توجه به دستگاه های مخصوص خود متفاوت می باشند.


برای مثال در روش های اولیه کاشت مو ، برداشت موها به صورت برش دادن بخشی از پوست سر بود که متاسفانه بر جای ماندن اسکار را به همراه داشت و یا اینکه برداشت به صورت نواری انجام می گرفت و موجب غیر طبیعی نشان دادن ظاهر فرد می شد. اما در روش نوین کاشت مو SUT که مورد توصیه کلینیک های معتبر کاشت مو می باشد ، برداشت موها را به صورت تصادفی انجام می دهند و نقصی را در ظاهر به وجود نخواهد آورد ، چرا که این برداشت با دستگاه هایی پر از سوزن های ریز انجام می دهند و زخمی را بر سر ایجاد نمی نماید .


پس از برداشت موها ، پزشک متخصص سطح سر خالی از موی فرد را بی حسی نموده و سپس با جدید ترین دستگاه کاشت مو به صورت ایجاد سوراخ دو میلی متری فولیکول ها را بر روی آن قسمت می کارد و سپس درمان در همان روز پایان می پذیرد. اما در روش های اولیه ما شاهد یک روز درمان نخواهیم بود و نیاز به تکرار جلسات می باشد .در صورتی که برداشت موها کمتر باشد ، امکان آسیب به فولیکول ها وجود دارد و به همین منظور تراکم کمی برای کاشت مو وجود دارد و موجب کم پشتی موها خواهد شد.


بهترین تکنیک پیوند مو

امکان برداشت مو در کاشت موبه روش SUT زیاد بوده که فولیکول های زیادی را به همراه دارد و با کاشت آن ها بر سر شاهد تراکم 3 برابر بالاتر از روش های دیگر خواهیم بود .این روش سبب پر پشتی و زیبایی موها خواهد شد.همچنین در این روش متخصص طراحی خط کاشت مو را انجام می دهد که ظاهر طبیعی تری را نسبت به سایر روش ها برای جلوی موها دارد . این روش به دوران نقاهت کمتری نسبت به سایر روش ها احتیاج دارد و موها در زمان کمتری رشد می نمایند و علاوه بر این نتایج زود تر قابل رویت می باشد .