تفاوت کاشت موی زنان و مردان

به دلیل این که کاشت مو برای 90 درصد از مردان طاس گزینه خوبی است، زنان نیز فکر می کنند که کیس مناسبی برای کاشت مو هستند اما معمولا اینگونه نیست. تنها تعداد کمی از زنان نوعی از ریزش مو را دارند که آنها را مستعد کاشت مو می کند در عوض بسیاری از زنان ریزش موی پراکنده دارند بطوری که در تمام سرشان موهای تنکی پراکنده است حتی در قسمت پشت سرشان که برای مردان از موهای این قسمت به عنوان بانک مو استفاده می شود.


در مردان، نواحی دهنده یا همان بانک مو را نواحی ثابت می نامند. چون موهای این نواحی تحت تاثیر دی هیدرو تستوسترون (DHT) که تارهای مو را در هرجای سر جمع می کند، قرار نگرفته اند. این نواحی ثابت برای افرادی که طاسی آندروژنی یا همان به اصطلاح «طاسی مدل مردانه» دارند، مناسب است.


در طاسی مدل زنانه، نواحی دهنده غیر ثابت است و دقیقا مانند بقیه قسمت ها موهای کمی دارد. نواحی دهنده در زنان تحت تاثیر Follicle-Killing DHT هستند. یعنی اگر در کاشت موی زنان ، از این ناحیه ها مو برداشته شود و در ناحیه دیگری کاشت شود، بدون شک به سرعت می ریزد. بنابراین اگر دکتری از یک ناحیه بی ثبات مو بردارد و در قسمت مورد نظر بکارد ، کارش تنها سو استفاده مالی از بیمار می باشد.تفاوت دیگری که بین الگوی طاسی زنان و مردان وجود دارد ، خط موی پیشانی است.برخلاف مردان، زنانی که دچار ریزش مو هستند تمایل دارند موهای جلوی سرشان را حفظ کنند و اصولا زنان برای کاشت مو درصورت شان دغدغه ای ندارند و در عوض درمورد کم شدن موی جلو و پشت سرشان نگران هستند. اگرچه کاشت مو اصولا با هدف افزایش حجم مو انجام نمی شود بلکه مو را از جایی به جای دیگر منتقل می کند.


دلایل ریزش موی بانوان

به طورکلی ریزش موی بانوان به سه دسته تقسیم می شود که دراین مقاله به توضیح انواع ان می پردازیم

1.ریزش موضعی

ریزش موی بانوان به شکلی است که ممکن است به علت شکستگی، ریزش موی طبیعی یا ژنتیکی و ... اتفاق افتاده باشد که اغلب اگر وسعت ریزش پایین باشد می توان کاشت مو انجام داد.

2.ریزش موی ارثی

ریزش موی طرح دار با نام علمی الوپسی اندروژنتیک با شروع یائسگی به وجود می آید و در این دوره در بانوان افزایش می یابد.این نوع ریزش موی بانوان بسیار شبیه به ریزش مو د رآقایان می باشد و به این شکل است که ریزش از جلو سر و طرفین و یا قله سر شروع می شود و دلیل به وجود آمدن آن در بانوان به صورت ژنتیکی است.

3.ریزش موی گسترده و پراکنده

دراین نوع ریزش که یکی از شایع ترین انواع ریزش است ، تمام پوست سر به طور یکدست دچار ریزش مو می شود.د راین حالت علاوه بر اینکه از تعداد موها کاسته می شود ، ضخامت موها نیز کم خواهد شد.این ریزش به صورت پراکنده بوده و موهای پشت سر را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد و به همین دلیل درصورت وجود این نوع ریزش ، کاشت مو برای بانوان مناسب نمی باشد.شایان به ذکراست که با بالا رفتن سن بانوان فرق سر آن ها گسترده ترشده و موها نازک ترمی شود.اما این امر با ریزش مو گسترده تفاوت دارد و این ام ریک مسئله طبیعی می باشد و در دوران یائسگی اتفاق می افتد.برای درمان ریزش مو بهتراست که با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.


چه زنانی مستعد استفاده از عمل کاشت مو هستند؟

بر اساس نظر کارشناسان و محققان ، درصد کمی از زنان مستعد انجام کاشت مو هستند بطوری که حدود 2 تا 5 درصد زنان که دچار ریزش و کاهش مو هستند می توانند از کاشت مو بهره ببرند که این افراد عبارتند از:

• زنانی که ریزش مویشان به دلیل کشیدگی زیاد، و مشکلات غیرهورمونی است.

• زنانی که قبلا جراحی پلاستیک و یا جراحی زیبایی کرده اند و موهای اطراف برش های ایجاد شده در این عمل ها ریخته است.

• زنانی که مدل خاصی از طاسی را دارند که مشابه مدل طاسی مردان است.

• زنانی که بر اثر ضربه خوردن در تصادف و سوختگی بر اثر مواد شیمیایی دچار طاسی شده اند.


آیا انجام کاشت مو در مرد و زن یکسان است ؟

کاشت مو دارای روش های مختلف در جهت درمان می باشد و برای درمان مرد و زن از آن ها استفاده می شود و محدودیتی در انتخاب روش ها نخواهد بود . نحوه و تکنیک درمان برای مرد و زن به یک صورت می باشد اما باید توجه داشت که الگوی ریزش در مردان و زنان متفاوت می باشد .به همین دلیل نحوه برداشت و امکان کاشت موها در این دو گروه متفاوت خواهد بود .


هزینه کاشت مو در خانم ها

هزینه کاشت مو بستگی به مقدار ریزش موها و مقدار موهای برداشت شده و کاشت آن ها برای هر فردی می باشد و در آقایان و خانم ها نیز به همین طریق محاسبه می گردد و طبق شرایط مخصوص هر فرد مقدار هزینه برای هر شخص متفاوت خواهد بود .بنابراین جنسیت نقشی در هزینه کاشت مو نخواهد داشت.


نتایج کاشت مو در خانم ها

خانم ها معمولا یک الی دو روز بعد از کاشت مو دوران نقاهت و استراحت کامل را دارند. پس از آن نیز با توجه به نکات گفته شده توسط متخصص می توانند شرایط را کنترل کرده و از ایجاد هرگونه آسیب بر موهای کاشته شده بپرهیزند تا تاثیر عالی را برای درمان به همراه داشته باشند .


رشد موها در خانم ها بعد از این روش پس از 3 ماه اول ، آغاز می شود و در 6 ماه و 12 ماه به رشد خود ادامه داده و تراکم بالایی را به همراه خواهند داشت . در خانم ها به علت داشتن موهایی در نقاط دیگر سر کاشت مو طبیعی تر بوده و امکان تشخیص را برای هیچ شخصی به همراه نخواهد داشت .


بهترین راه حل برای درمان ریزش موی زنان چیست؟

در حال حاضر می توان گفت بهترین راه حل برای رفع ریزش مو و طاسی سر زنانه ترمیم مو می باشد زیرا در ترمیم مو از بانک موی شخص استفاده نمی شود. تنها روش استاندارد ترمیم مو در دنیا ترمیم مو به روش HRT می باشد که به صورت تخصصی و انحصاری در مرکز تخصصی موی رنسانس در حال انجام است .در این روش یک لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان تهیه کرده و موها را روی آن لایه سوار می کنند که با کراتین گیاهی فیکس سر می شود خط رویش و خط فرق ترمیم مو به روش HRT کاملا طبیعی است بطوریکه هیچ فردی نمی تواند موهای ترمیمی شما را تشخیص دهد. همچنین ترمیم مو قابلیت رنگ ، مش ، فر و ... را دارد و با آن می توانید استحمام کرده و از استخر ، سونا ، جکوزی و ... استفاده کنید .افراد پس از انجام ترمیم مو می توانند همانند گذشته به تمام فعالیت های ورزشی و روزمره خود بپردازید.


علاوه بر این زنان می توانند از روش های تقویت مو همچون مزوتراپی ، PRP مو و سایر روش های مشابه جهت درمان ریزش و کم پشتی موی خود استفاده نمایند.


روش های درمان ریزش مو و تقویت مو

PRP مو:در این روش از بدن خود شخص خون گرفته می شود و پس از بالا بردن پلاکت های خون تا پنج برابر بالاتر به سطح سر تزریق می شود که برای رشد موی کم پشت شده کاربرد دارد.


مزوتراپی:یکی ازعلل ریزش مو نبودن گردش خون در سر و کمبود مواد مغذی و ضروری و بهم خوردن تعادل هورمون DHT و فولیکول های مو است.مانند تولید بیش از اندازه اندروژن که باعث ریزش مو می شود.مزوتراپی روشی است که برای جلوگیری از ریزش مواستفاده می شود وهمچنین فولیکول های مو را برای رشد بهترتحریک می کند.دراین شیوه با سوزن های بسیار نازک مواد ویتامینه را به لایه زیرین پوست سر تزریق می کنند(یعنی در لایه میانی پوست سر).سوراخ های ایجاد شده دراین روش بسیار سطحی بوده وهیچگونه دردی را به همراه ندارد.این شیوه به متخصص این امکان را می دهد که بات وجه به نیاز متقاضی به هرکدام از مواد معدنی از جمله: ویتامین ها ، کوانزیم ها ، آمینو اسیدها و اسید های نوکلئیک مقدار آن ها را اصلاح کند.برای رسیدن به نتیجه مطلوب تقریبا 6 الی 8 جلسه الزامیست.


لیزرتراپی:این روش یک روش درمان به صورت غیرجراحی است که هم برای آقایان وهم خانم ها انجام می شود.این کار باعث ضخیم ترشدن و پر پشت تر شدن موها شده و ظاهری سالم و زیبا به موها می دهد.لیزر مورد استفاده لیزر کم توان یا لیزر سرداست.