آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

همه افراد به ویژه خانم ها از داشتن موهای زائد بدن اللخصوص موی زائد صورت خود رنج می برند و همیشه به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستند.در ابتدا این مقاله باید به این نکته اشاره داشت که هر مویی در بدن موی زائد محسوب نمی شود.بیشتر خانم ها به طور ذاتی بدن پر مویی دارند که این مسئله هم برای زنان مناسب نمی باشد.اما به طور کلی موی زائد را به موی صورت،چانه،گلو،سینه و دور ناف می گویند که خانم ها به دنبال راهی برای از بین بردن آن ها هستند زیرا ظاهری نا خوشایند برایشان ایجاد می کند. استفاده از روش لیزر موهای زائد بهترین پیشنهاد برای چنین افرادی می باشد.


روش از بین بردن موهای زائد

رفع موهای زائد مسئله ایست که همه افراد به دنبال آن هستند خصوصا خانم ها که برای رفع تمام موی بدن خود به دنبال روشی دائمی تر و بهتر می گردند.چندین روش برای انجام این کار وجود دارد از جمله تیغ زدن که راحت ترین کار است. این روش سریع ترین کار و دم دستی ترین کار است اما باید توجه داشت که موها را زبر تر می کند و پوست بدن را به مرور تیره کرده و می تواند باعث بیماری های تناسلی شود .مورد بعدی استفاده ار انواع وکس و اپلاسیون است،که بدن را تیره نمی کند، موها را هم از قبل کمتر و نرم تر می کند اما به سبب استفاده از آن مشکل جدی تر می شود.این روش شل شدگی و افتادگی پوست را به همراه دارد که صد در صد بعد آن باید به دنبال روش های درمانی برای سفت شدن پوستتان باشید و هزینه چند برابر را پرداخت کنید .


روش بعدی که از بهترین روش های درمانی طولانی مدت است لیز درمانیست. این روش موها را از بین می برد ، به پوست آسیب نمی رساند و پوست بدن را روشن تر می کند .علاوه بر این انجام لیزر موهای زائد بدون درد است و قابل انتقال بیماری و عفونت نمی باشد.


لیزر موهای زائد چیست؟

انتخاب لیزر یک انتخاب با ارزش برای شماست. این روش موثر ترین روش برای رفع موهای زائد است.لیزر مو برای از بین بردن ریشه تمام موهای بدن استفاده می شود، لیزر موهای زائد یک اشعه ی نوری نسبتا زیاد و جهنده است که برای حذف موها استفاده می شود.اشعه ی لیزر از طریق پوست به فولیکول مو می رسد در نتیجه پیاز مو را می سوزاند و از روییدن دوباره مو جلوگیری می کند .گرمای اشعه لیزر به فولیکول مو آسیب می رساند تا رشد آینده مو را مهار کند.


افراد با هر رنگ پوستی می توانند از لیزر استفاده کنند و نتیجه مناسبی با استفاده از آن بگیرند.استفاده لیزر بر عکس اپلاسیون بدون درد می باشد و اکثر افراد موهای خود را بعد از 6 الی 8 جلسه از دست می دهند. توجه داشته باشید که فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد باید یکسان باشد.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

خیر این امکان وجود ندارد. شایعه های زیادی در این مورد به وجود آمده است که همگی کذب است و جهت عوام فریبی گفته می شوند.انرژی نور لیز، در واقع سطحی است و در سطح پوست باقی می ماند و در عمق پوست نمی رود این امواج تا پیاز مو سرایت دارند و نه بیشتر.البته که استفاده از دستگاه های استاندارد نقش مهمی در این روش دارد.تا به حال هیچ گزارشی حاکی از آن که نشان دهد لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان یا نازایی شده باشد وجود ندارد.تنها عوارضی که این روش دارد کمی قرمزیست که با استفاده از ژل های خنک کننده از بین می رود.نفوذ لیزر فقط تا ریشه مو است و نفوذ بیشتری ندارد و با این عمق کم احتمال آسیب رسیدن به اندام های داخلی بدن صفر می رسد.


ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر یک نفر گزارش ناباروری و سرطان از طریق دستگاه لیزر را داده بود در اولین اقدام تولید آن در آمریکا توسط سازمان غذا و دارو متوقف می شد و ضررهای دستگاه لیزر از طریق رسانه ها اعلام می شد.پس با خیال آسوده از این روش برای رفع موهای زائد خود استفاده کنید و از داشتن بدن نرم و صاف بدون موی خود لذت ببرید.توجه داشته باشید که جلسه اول لیزر موهای زائد بسیار مهم بوده و پر اهمیت می باشد.


هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر بستگی به نوع دستگاه آن دارد. امروزه دستگاه های مختلفی در کلینیک ها به منظور لیزر موهای زائد استفاده می شود که هریک دارای مزیت های خاصی می باشند. استفاده از دستگاه های استاندارد و انتخاب کلینیک معتبر برای انجام این کار جز مهم ترین و ضروری ترین موارد انجام این کار می باشد و تاثیر بسزایی در هزینه لیزر موهای زائد دارد. همچنین استفاده هر قسمت بدن با قسمت دیگر تفاوت دارد. مثلا هزینه لیزر موهای زائد زیر بغل با لیزر موهای زائد مردان متفاوت می باشد .