کاشت مو در افراد مشهور

به طور کلی الگوی بسیاری از جوانان در سطح دنیا افراد مشهور یا همان سلبریتی ها هستند که به نوعی رویه زندگی فردی یا مشخص کرده و همچنین باعث می شود ظاهر فرد به سمت و سوی سلبریتی مورد علاقه اش تغییر کند. همانطور که می دانید مو یکی از مهمترین عناصر زیبایی بوده و همچنین تاثیر به سزایی در ظاهر فرد ایجاد می کند همچنین علاوه بر این داشتن مو باعث می شود اعتماد به نفس در فرد بالا رود، به تازگی روش های جدیدی برای انجام کاشت مو در عرصه پزشکی معرفی شده و انجام می شود که در ادامه پیرامون این موضوع و همچنین بازیگران ایرانی که مو کاشته اند.


اخیرا ریزش مو در بین افراد مشهور به یکی از مسائل مورد توجه در بین افراد مشهور تبدیل شده و به این ترتیب تقاضا برای ایجاد ظاهر مناسب برای این افراد و نیز رفع مشکل آن ها افزایش یافته است. در حقیقت در سال های اخیر بسیاری از افراد مشهور خارجی و ایرانی همچون جانی دپ، یحیی گل محمدی، جلال حسینی، احسان علیخانی، مل گیبسون، و دیوید بکام با مشکل ریزش مو مواجه بوده اند و جهت رفع آن اقدام به کاشت مو کرده اند. کاشت مو توسط این افراد احتمالاً به این خاطر انجام می شود که آن ها در معرض دید عموم قرار دارند و می دانند ظاهر آن ها از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین خاطر افراد مشهور از روش هایی همچون جراحی پلاستیک و کاشت مو استفاده می کنند. علاوه بر این بازیگران تلویزیون نیز تحت تاثیر این شرایط بوده و ممکن است پیوند مو را برای درمان مشکل خود انتخاب نمایند. به هر حال توجه داشته باشید استفاده از روش های جراحی کاشت مو ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.


میزان طبیعی بودن کاشت مو

علاقه مندی به کاشت مو در بین افراد مشهور فقط محدود به بازیگران فیلم ها و هنرپیشگان نیست، بلکه تمام افراد حرفه ای همچون بازیکنان فعال در ورزش های حرفه ای، طراحان مد، نوازندگان و سایر اشخاص مانند آن نیز که در معرض دید عمومی قرار دارند، می توانند متقاضیان این درمان باشند. به همین خاطر در هنگام استفاده از کاشت مو مهم است تغییرات ایجاد شده در ظاهر فرد کاملا طبیعی باشند و از ایجاد نتایج مصنوعی و غیر طبیعی برای بیمار خودداری شود.


طبیعی بودن کاشت مو و به ویژه خط رویش جلوی سر اهمیت زیادی دارد و با مشاهده عکس های هنرمندان و افراد مشهور می توان به اهمیت این موضوع پی برد. عوامل تاثیرگذار شامل روش کاشت و میزان گرافت های استفاده شده و همچنین جهت قرار دادن آن ها در سر می باشند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است پیوند مو تحت نظر متخصص مجرب انجام شود.


نسبت موفقیت عمل جراحی کاشت مو در افراد مشهور

موفقیت یا شکست جراحی کاشت مو در صورت انتخاب کلینیک معتبر و پزشک متخصص ، تا حدود زیادی به عملکرد خود فرد بستگی دارد. در حقیقت اگر بیمار از یک کلینیک شناخته شده و تیم متخصصان و جراحان مو ، ابزارهای پیشرفته، و پرسنل درمان مناسب جهت کاشت مو استفاده کند، احتمال موفقیت در نتایج درمان بسیار زیاد است.


میزان موفقیت در این درمان در بهترین حالت توسط بیمار با توجه به میزان دستیابی به اهداف درمانی مورد نظر ارزیابی می شود. به این ترتیب در جلسه مشاوره یعنی زمانی که بیمار برای اولین بار با پزشک معالج خود ملاقات می کند، معمولا سوال های مناسب از بیمار درباره اهداف درمانی مورد نظر وی پرسیده و سپس بر اساس این اهداف و کیفیت ناحیه اهدا کننده مو، از دستیابی به بهترین نتایج ممکن اطمینان حاصل می شود.موارد اشاره شده در کاشت مو افراد مشهور با سایر افراد هیچ تفاوتی نمی کند.


روش های عادی کاشت مو عبارتند از:

کاشت مو با روش اسکالپ ریداکشن (Scalp reduction)

این درمان یکی از اولین روش های کاشت مو است که در نتیجه آن امکان دستیابی به نتایج موفقیت آمیز برای بیمار وجود دارد. در این روش، ناحیه سر که دچار ریزش مو شده با استفاده از عمل جراحی برداشته می شود. در اکثر موارد، این ناحیه شامل بخش روی سر بیمار است. هنگامی که این ناحیه برداشته شد، پوست سر بر روی ناحیه دچار طاسی کشیده شده و جایگزین ناحیه برداشته شده خواهد شد.


کاشت مو به روش FUT

در طول دهه های گذشته، ترمیم مو به روش FUT به یکی از معروف ترین و موفق ترین روش های کاشت مو تبدیل شده است.موفقیت این درمان را می توان به خاطر ایجاد ظاهر طبیعی بر روی سر و نیز بازیابی عملکرد عادی مو در ارتباط با فرآیند رشد آن نسبت داد.در روش کاشت موی FUT، کاشت مو با استفاده از پیازهای موی طبیعی روی سر انجام می شود. به این ترتیب ابتدا یک نوار از ناحیه اهدا کننده مو بر روی سر برداشته شده و پیازهای موی آن جدا می شود. در نهایت این پیازها به صورتی در نواحی دچار ریزش مو کاشته می شود که در نتیجه آن ایجاد ظاهر طبیعی درباره رشد موها را برای فرد امکان پذیر نماید. (امروزه این روش جز متد های منسوخ شده می باشد)


کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE کاملا شبیه به روش FUT است. به هر حال، تفاوت این دو روش به خاطر عدم نیاز به برداشتن یک نوار کامل از ناحیه دور سر بیمار است. در حقیقت، در هنگام استفاده از روش کاشت موی FUE، پیازهای مو به صورت جداگانه از دور سر بیمار گرفته شده و در نهایت در نواحی دچار ریزش مو یا طاسی کاشته می شود.(امروزه این روش جز متد های منسوخ شده می باشد)


کاشت موی بدن بر روی سر (BHT)

در روش های عادی کاشت مو معمولا مو ناحیه سر در نواحی هدف کاشته می شود. به هر حال، گاهی اوقات افراد بیمار موی کافی بر روی سر خود برای دستیابی به نتایج مطلوب در اختیار ندارند. در این موارد، پزشک می تواند از کاشت موی بدن بیمار مشابه موی سر برای دستیابی به نتایج مورد نظر استفاده کند. این موها را می توان از ناحیه پا، دست، شکم، سینه، کمر، زیر بغل، یا حتی صورت بیمار گرفته و بر روی سر بیمار برای از بین بردن مشکل ریزش مو و طاسی مورد استفاده قرار داد.


کاشت مو به روش SUT

روش SUT کاشت بدون بیهوشی، جراحی و برش که خط رویشی طبیعی و با تراکم بالا فراهم می کند. در این روش خونریزی و اسکاری وجود ندارد و در یک جلسه پیوند مو انجام می شود. امروزه این روش جز بهترین روش های کاشت مو در دنیا شناخته می شود . کلینیک پوست و مو رنسانس به صورت انحصاری و برای اولین با از این روش درمانی در ایران استفاده کرد و طی سالیان گذشته بر اساس موفقیت های حاصل شده از این روش ، می توان گفت کاشت مو SUT کم عارضه ترین و بهترین روش برای رسیدن به موهای طبیعی و پر پشت می باشد.