بررسی نتیجه نهایی کاشت مو

نتیجه نهایی کاشت مو برای افرادی که کاشت مو انجام می دهند بسیار مهم می باشد. در این بخش می خواهیم توضیحاتی در مورد کاشت مو، بهترین روش های کاشت مو، سوالات کلی و نتیجه نهایی کاشت مو اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم .


ریزش مو پدیده ای است که علاوه بر زیبایی ، اعتماد به نفس فرد را هم تحت شعاع خود قرار می دهد و فرد در تمامی لحظات بر این باور است که با توجه به ریزش مو نمی توانند افراد در اجتماع ارتباط مناسبی با دیگران برقرار کنند و بالطبع با مشکلاتی مواجهه می شود.


کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی فرایندی است که در آن به طور معمول یک تیم مجرب پزشکی گرافت های مو را از پشت سر فرد متقاضی بر می دارند و در قسمت های کم پشت سر وی پیوند می زند که معمولا بدون بیهوشی و جراحی انجام خواهد شد و نتیجه نهایی کاشت مو به شکل معمول پس از 9 ماه خود را نشان می دهد.پزشکی درکشور ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم موفق شده بود پیوند مو یا همان کاشت موی طبیعی را اختراع کند اما با شروع جنگ جهانی دوم این اختراع به ثبت نرسید و در نهایت یک پزشک امریکایی با تغییراتی قابل توجه توانست کاشت مو یا پیوند مو را اختراع کرده و به ثبت برساند.


بر اساس تحقیقات و مطالعات کارشناسان ، عمدتا طاسی ها به دلیل مسائل ژنتیکی است اما مسائلی مانند رژیم غذایی، استرس، بیماری و مصرف کردن یکسری داروها نیز می تواند باعث طاسی شود. دو نوع روش کاشت مو وجود دارد که عبارت است از : برداشت گرافت های تکه شده و یا برداشت میکرو گرافت ها. هرکدام از گرافت های تکه شده شامل 4 تا 10 تار مو است و میکروگرافت ها شامل 1 یا 2 تار مو می باشد.

کاشت مو


نتیجه نهایی کاشت مو

همانطور که می دانید نتیجه نهایی کاشت مو به عوامل متعددی بستگی دارد که در اینجا برخی از آن ها را برای شما بیان می کنیم.نخستین عاملی که در نتیجه نهایی کاشت مو تاثیر مثبت می گذارد شرایط فرد متقاضی است که قبل از کاشت مو باید بررسی شود که برخی از این موارد عبارتند از سن ، نداشتن بیماری خاص ، وسعت ریزش مو و... . در صورتی که یکی از فاکتورهای یاد شده وجود نداشته باشد نتیجه نهایی کاشت مو مطلوب و رضایت بخش نخواهد بود.


از دیگر عامل هایی که در نتیجه نهایی کاشت مو موثر است می توان به روشی که برای پیوند زدن موها انتخاب می شود اشاره کرد ، زیرا برخی از روش مانند FIT و FUT جز روش های رایج و سنتی بوده و همچنین در سطح دنیا دیگر انجام نمی شوند و به عبارتی منسوخ شده اند.


بهترین روش های کاشت مو

پس برای رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب کاشت مو نیاز به انتخاب یک روش کامل و مناسب برای پیوند مو می باشد.در چند سال اخیر از بین روش های موجود کاشت مو برخی روش ها طرفدار بیشتری پیدا کرده است. از جمله این روش ها کاشت مو SUT و FUE است که در این روش ها نیازی به بیهوشی نیست و روند انجام آن نیازی به جراحی نخواهد داشت. کاشت مو FUE و SUT با دستگاه مخصوصی برداشت مو را انجام می دهد و در یک روز قابل انجام است. موهای کاشته شده با این روش ها نیز معمولا بعد از 2 هفته می ریزد و پس از گذشت حدودا 3 ماه مجددا جوانه می زند و در نهایت بین 7 الی 9 ماه رشد کرده و به حالت عادی خود می رسند.
شما می توانید با استفاده از روش SUT و FUE شاهد بهترین نتیجه کاشت مو باشید زیرا در این تکنیک تا 60 تار مو را می توان در یک سانتی متر مربع پیوند زد و همچنین خط رویش در این روش بر خلاف روش های رایج و سنتی بسیار طبیعی می باشد.


آیا در کاشت مو به روش های FUE و SUT جای سوراخ ها و زخم باقی می ماند؟

در کاشت مو به روش های FUE و SUT به دلیل اینکه از ابزار ها و وسایل های پیشرفته کاشت مو استفاده می شود شکاف های ایجاد شده بسیار ریز و ظریف بوده به طوری که با چشم نمی توان آنرا دید .بنابراین بدون درد و خونریزی و نیاز به جراحی می باشد .


پس از کاشت مو با این روش ها تا چند روز باید استراحت کرد؟

یکی از مزیت های کاشت مو با تکنیک SUT و کاشت مو FUE این است که بدون دوران نقاهت بوده به طوریکه شما عزیزان می توانید فردای کاشت مو فعالیت های روزمره خود را انجام دهید.


بهترین سن کاشت مو چقدر می باشد؟

معمولا کارشناسان امر کاشت مو ، سن 30 را برای انجام کاشت مو توصیه می کنند اما باید بدانید که در صورت انجام کاشت مو با روش های SUT و FUE می توان از سن 23 سال هم اقدام به انجام کاشت مو بدون عوارض جانبی و به صورت مادام العمر نمود.

نتیجه نهایی کاشت مو


نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه

به طور کلی نتیجه ی کاشت مو به صورت دائمی و تکمیلی بعد از گذشت حدود 8 الی 12 ماه سپری شدن زمان قابل مشاهده می باشد و فویکول موها به رشد کامل خود در این زمان خواهند رسید .بعد از انجام کاشت مو شرایط خاصی به وجود می آید که جز فرایند های طبیعی بعد از کاشت می باشد از جمله این موارد می توان به تورم و یا قرمزی پیشانی در طی شش روز اول که بعد از گذشت مدت زمان قید شده از بین خواهد رفت . نکته ی دیگری که در نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه بستگی دارد ، ریزش مجدد موها بعد از گذشت ده روز اول به مدت زمان سه ماه می باشد که ترس و نگرانی را به همراه خود می آورد.اما این امر کاملا طبیعی و الزامی می باشد به طوری که ریزش موها در این حالت رشد بهتر و سالم موها را در پی دارد و با ریزش آن ها ، موها جدیدا قوی تر و با استحکام و به صورت دائمی ظاهر می گردند . این مرحله بدین شکل است که ابتدا موهای کاشته شده می ریزند اما فولیکول مو بر سر جای خود باقی خواهد ماند و رشد مجدد و پر تراکم موها را نوید می دهد . حال نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه چگونه است ؟


نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه ، اینگونه است که چند رشته از مو بر سر افراد نمایان شده و قابل مشاهه می باشد موها در این زمان و در این دوره ، کم جان و نازک می باشند اما اصلا جای نگرنی وجود ندارد زیرا با گذشت زمان بر کیفیت و استحکام موها افزوده خواهد شد .


نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه ، اکثرا با مشاهده آکنه بر سر سطح پوست سر همراه می باشد. این موضوع نوید از رشد مجدد موهای جدید می دهد و پیام خوبی را به همراه دارد. به طور کلی باید گفت که رشد مو پس از کاشت مو در این فاصله در مرحله مقدماتی می باشد و با گذشت زمان رفته رفته ، نتیجه بهتر و موفقیت آمیز خواهد بود .


نتیجه کاشت مو بعد از شش ماه

نتیجه کاشت مو بعد از شش ماه به گذشتن از عوامل و شرایط خاصی بستگی دارد که به آن ها می پردازیم .نتیجه ی کاشت مو بعد از شش ماه به این صورت است که موها از سه ماه اول بعد از کاشت مو کاملا متفاوت می باشند. در آن منطقه از سر زمانی موها کم پشت و ضعیف و کم بوده اند اما در این مرحله می توان به وضوح شاهد رشد سه اینچ از موها بود .موهایی پر تراکم و پر پشت بوده که بیشتر سر را پوشانده است و می توان گفت که رشد مو در این مرحله برای فرد موفقیت آمیز بوده و نصف راه را گذرانده است. اما باید توجه داشت که نتیجه اصلی موها در شش ماهه دوم بعد از کاشت تکمیل شده و به اتمام خواهد رسید .بنابراین مراقبت های بعد از کاشت مو همچنان باید صورت پذیرد و به آن ها دقت شود.