کاندیدای مناسب PRP مو

پلاسمای غنی از پلاکت (پی آر پی) یک روش درمانی طبیعی است که از فاکتورهای رشد و سلوله ای بنیادی متعلق به بدن خود شما برای تسریع در رشد موهایتان استفاده می کند. ما با بهره گیری از تجهیزات پزشکی پیشرفته و تلفیق آن با تجربه و تخصص بالای پزشکان متخصص در این زمینه، روش پی آر پی با بالاترین کیفیت برای شما قابل انجام است. این بهترین فرصت برای شماست تا امکان رشد مجدد موهای خود را فراهم کنید. روش پی آر پی (PRP) یک روش بسیار مؤثر در درمان طاسی و نیز کمک به پرپشت شدن موها و حفظ نتایج عمل کاشت مو می باشد.


مزایای روش پی آر پی برای درمان ریزش مو

مزایای روش پی آر پی (PRP) برای درمان ریزش مو عبارتند از:

• روشی ساده و بدون جراحی

• شامل چند تزریق: کل مدت این عمل حدود 60 تا 90 دقیقه طول میکشد

• نتایج ایمن و مطمئن

• دوره بهبودی بسیار سریع

• نتایج زیبا و فوقالعاده طبیعی

• و...

PRP مو


آیا نتایج عمل پی آر پی بلافاصله بعد از پایان آن قابل مشاهده خواهد بود؟

خیر. دقت کنید که پی آر پی معجزه نمی کند و ظهور نتایج آن مدتی طول خواهد کشید. اثرات پی آر پی در افزایش رشد موها از حدود 3 تا 4 ماه بعد از پایان این عمل شروع به ظاهر شدن می کند و بیشترین ضخامت و تراکم موها بعد از این مدت قابل مشاهده خواهد بود. عوامل رشدی که در ترکیب پی آر پی وجود دارند به مدت زمانی نسبتا طولانی برای تأثیرگذاری کامل بر رشد فولیکول های مو نیاز دارند. این فرایند در طی ماه های آینده و بعد از پایان موفقیت آمیز تمام جلسات درمانی انجام خواهد شد. در واقع برای مشاهده بیشترین رشد موها باید حداقل 8 ماه صبر کنید.


دستورالعمل های توصیه شده برای عمل موفقیت آمیز پی آر پی بیان میک ند که این عمل باید در یک دوره اولیه به مدت 3 ماه و شامل چند جلسه تزریق انجام شود و پس از آن، تزریق پی آر پی به فاصله هر 3 تا 6 ماه یک بار برای حفظ و تقویت نتایج عمل، تکرار شود.


کاندیدای مناسب برای عمل پی آر پی (PRP) چه کسانی هستند؟

از روش پی آر پی برای درمان عارضه آلوپسی آندروژنتیک یا همان طاسی ارثی که هم در مردان و هم در زنان با الگوهای مختلفی مشاهده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. متخصصین پی آر پی معتقدند که از این روش می توان برای درمان کم پشتی مو در زنانی که از آلوپسی ترکشن رنج می برند نیز استفاده کرد. آلوپسی ترکشن عارضه ای است که در اثر کشیده شدن شدید موها برای بستن آن به حالت دم اسبی یا بافتن مو و سایر مدل های مو که نیاز به کشیده شدن موها دارد، به وجود می آید. تحقیقات نشان داده است که بهترین کاندیدا ها برای عمل پی آر پی افرادی هستند که به تازگی دچار ریزش مو شده اند. در واقع این روش برای افرادی که به طور کامل طاس شده اند، کارآیی ندارد و باعث رشد مجدد موها در افرادی که تمام موهایشان ریخته است، نمی شود.جهت اطلاعات بیشتر مقاله کاندیدای مناسب پی آر پی مو را مطالعه نمایید.


چه کسانی نباید از روش درمان ریزش مو با پی آر پی PRP استفاده کنند؟

افرادی که دارای بیماری هایی همچون موارد زیر هستند، نباید از روش پی آر پی برای درمان ریزش مو استفاده نمایند:

• افرادی که دارای انواع دیابت هستند.

• افرادی که به بیماری های خونی مانند: سرطان خون و یا اختلالات انعقادی خون مبتلا می باشند.

• افرادی که دارای بیماری های کبدی مزمن مانند: سیروز کبدی

• افرادی که به مصرف دارو های آسپرین و یا دارو های ضد انعقاد خون مانند پلاویکس، هپارین و وارفارین نیاز دارند.

• افرادی که از الکل، سیگار و مواد مخدر استفاده می کنند.

• افرادی که دارای عفونت های شدید هستند.

• افرادی که دارای اختلال در گردش خون و یا بیماری های مزمن پوستی هستند.

• افرادی که دارای پرکاری شدید تیروئید و سندروم عملکرد پلاکت می باشند نیز نباید از این شیوه استفاده کنند.

کاندیدای مناسب PRP مو


نتایج عمل پی آر پی تا چه مدت دوام خواهد داشت؟

نتایجی که از یک سری جلسات تزریق با محلول ProPlasmaTM حاصل می شود، حالت دایمی و همیشگی نخواهد داشت زیرا این محلول فقط موهای موجود را در فاز رشد نگه می دارد. بنابراین اگر جلسات درمانی تکمیلی برای حفظ نتایج آن انجام نشود، تراکم موها به حالت اولیه خود در قبل از درمان باز خواهد گشت اما با انجام جلسات تکمیلی به فاصله هر 3 تا 6 ماه یک بار می توان نتایج را به خوبی حفظ کرد.


آیا پس از درمان ریزش مو با استفاده از روش پی آر پی، از کار افتادگی و دوره نقاهت وجود دارد؟

در رابطه با این پرسش که ممکن است سوال افراد بسیار زیادی باشد، باید گفته شود که این شیوه فاقد هر گونه محدودیت فعالیت می باشد و بیماران تا چند ساعت پس از درمان می توانند مانند گذشته موهای خود را شست و شو کنند و به انجام فعالیت های ورزشی و  روزمره خود بپردازند.تنها مساله ای که بعد از درمان با پی آر پی نباید به مدت 72 ساعت انجام شود، استفاده از دکلره و رنگ مو به علت داشتن مواد شیمیایی است.


از پی آر پی برای چه قسمت هایی از بدن می توان استفاده کرد؟

تزریق محلول  ProPlasmaTM را می توان در ناحیه ابرو و برای تقویت رشد ابروها در خانم هایی که مشکل کم پشتی و ریزش ابرو دارند نیز انجام داد.


آیا برای پیشگیری کردن از ریزش مو نیازی به تکرار درمان در روش پی آر پی وجود دارد و یا خیر؟

درمان هایی که توسط روش پی آر پی انجام می شوند، برای رشد مجدد موها به صورت دایمی نمی باشد و تا کنون راهی برای درمان دایمی ریزش موی ارثی و ژنتیکی پیدا نشده است. به همین دلیل در صورتی که درمان های مراقبتی انجام نشود، ریزش مو به صورت مجدد بر می گردد.به همین ترتیب بانوان و آقایانی که دارای مشکل الگوی ریزش مو هستند، باید پس از 12 الی 24 ماه پس از درمان اولیه به تکرار درمان بپردازند. اما لازم به ذکر است که بعد از ترمیم مجدد نیز ممکن است که به مدت 3 الی 6 ماه طول بکشد تا بهبود قابل توجهی در موها ایجاد شود.در این خصوص باید خدمت شما عزیزان بگوییم که در حین ترمیم مو با استفاده از پی آر پی شیوه ممکن است که درد مختصری برای فرد وجود داشته باشد.