درمان ریزش موی سر با سیر

یکی از معضلات بسیاری از افراد در زندگی امروزی ، مشکل کم پشتی و ریزش مو می باشد.استرس ،عدم رسیدگی درست ، تغذیه مناسب ، رژیم های سخت ، بیماری ها و... همگی جز دلایل ریزش مو می باشند و در صورت جلوگیری از بروز آن فرد به مرور دچار طاسی می شود و تنها راه درمان چنین افرادی کاشت مو یا ترمیم مو خواهد بود.اما روش های خانگی متعددی برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد که امتحان خود را پس داده اند. یکی از این روش ها استفاده از سیر می باشد.


سیر یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو می باشد. سیر سرشار از آنتی اکسیدان است و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد که بسیار مضر هستند محافظت می کند.البته توجه داشته باشید که شامپوهایی که حاوی سیر بی بو هستند، اثر درمانی ندارند.


روش های خانگی برای درمان ریزش موی سر با سیر وجود دارد که می توانید به راحتی موهای خود را تقویت کرده و از ریزش آن ها جلوگیری کنید. در ادامه درباره این روش ها صحبت خواهیم نمود.


مهم ترین خواص سیر عبارتند از:

• کاهش فشار خون

• مفید برای سیستن قلب و عروق

• مناسب برای بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند

• جلوگیری از بیماری های سرطانی از جمله سرطان روده

• جلوگیری از ایجاد آلزایمر در افراد

• تقویت مو ، حفظ شادابی و پر پشت نمودن موهای افرادی که دچار کم پشتی و ریزش هستند

• و...


درمان ریزش موی سر با سیر

روش اول: یک حبه سیر را نصف کرده و هر شب قبل از خواب روی موهای خود بمالید.سیر را تا حدی فشار دهید که آب سیر در بیاید تا خوب جذب سر شود.بعد از یک ساعت با روغن زیتون موهایتان را ماساژ دهید و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا صبح بماند. حتما صبح روز بعد سرتان را با شامپو به خوبی شستشو دهید.


روش دوم : سیرها را پوست کنده و آن ها را له کنید، سپس روغن زیتون را گرم کرده و با سیرها به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را داخل شیشه ای در بسته ریخته و بگذارید 2 الی 3 روز درون شیشه بماند. پس از گذشت این مدت مخلوط حاصل شده را روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.

درمان ریزش موی سر


روش سوم : آب سیر و روغن نارگیل را به میزان مساوی مخلوط کنید.بهتر است روغن نارگیل را به میزان کمی گرم کنید. مخلوط به دست آمده را روی مو و پوست سر به خوبی ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند و سپس شستشو دهید. این کار را دو الی سه بار در هفته می توانید انجام دهید.


روش چهارم : آب سیر را گرفته و به اندازه یک قاشق از آن را با عسل مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی موها ماساژ دهید.سپس با شامپو به خوبی موهایتان را بشویید.این کار را چند بار در هفته می توانید انجام دهید.


خواص سیر برای جلوگیری از ریزش مو

درست است که خوردن سیر فواید زیادی برای بدن دارد اما بسیاری از افراد به دلیل بوی نا مطبوع سیر از خوردن آن خودداری می کنند. اما افرادی که ریزش مو دارند می توانند برای درمان ریزش موی سر خود با سیر از روش های شرح داده شده استفاده کنند و موهای خود را تقویت نمایند.


سیر حاوی سلنیوم، پتاسیم، روی ، آهن و ویتامین B می باشد که برای رشد موها بسیار مناسب است.موادی به نام آلیسین در سیر وجود دارد که برای درمان ریزش مو مفید است.از مزایای مهم سیر تقویت و ترمیم موی آسیب دیده می باشد.امروزه روش های علمی و پزشکی برای درمان ریزش مو جود دارد که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موها می توانید از آن ها استفاده نمایید. بنابراین در صورت عدم نتیجه گیری مناسب از طریق روش های خانگی تقویت مو می توانید با مراجعه به کلینیک های معتبر و اخذ مشاوره از پزشکان متخصص بهترین روش های درمانی ریزش مو را قیل از شدید شدن آن انجام دهید.


به طور کلی درمان ریزش موی سر با استفاده از مواد غذایی یا داروهای گیاهی جز روش های بی ضرر و پیشگیرانه ای محسوب می شوند که در بسیاری افراد جواب مثبت می دهد. اما در صورت عدم پاسخ مثبت موها به چنین مواردی می توان از سایر روش های درمانی و تقویت مو استفاده کرد.


انواع روش های درمانی تقویت مو

در کلینیک های معتبر همچون مرکز تخصصی مو سینا (رنسانس) امروزه روش های مختلف درمانی از جمه مزوتراپی ، پی آر پی PRP ، لیزر درمانی و... وجود دارد که با استفاده از آن ها بر اساس تشخیص پزشک می توان اقدام به درمان ریزش موی خود نمود.استفاده از برخی داروهای همچون محلول ماینوکسیدیل با نظر پزشک می تواند در بهبود ریزش مو موثر باشد.از روش های ذکر شده به منظور تقویت موها پس از کاشت مو نیز می توان بهره برد که البته انجام این کار می بایست توسط تجویز پزشک متخصص صورت بگیرد.