درمان جوش بعد از کاشت مو

موهای سر افراد یکی از عضوهای مهم بدن هر شخص به شمار می روند.در نتیجه اگر موها دچار ریزش و طاسی شوند، اعتماد به نفس افراد پایین آمده و این افراد در صدد یافتن راهی برای داشتن موهایی پر و زیبا خواهند بود. همانطور که گفته شد بهترین راه امروزه برای این افراد کاشت مو می باشد.


عوامل محیطی زیادی مانند نور آفتاب، آلودگی هوا و... روی موهای افراد اثرات مخرب می گذارد و باعث ریزش آنها می شود. گذشته از آن استفاده از حالت دهنده های مو مانند ژل، تافت و چسب مو و نیز وسایل گرمایی مانند سشوار و اتو مو یا رنگ کردن و دکلره کردن بیش از حد موها، امر ریزش موها را تشدید می کند.


اما برای رفع مشکل ریزش مو و داشتن موهایی پر افراد می توانند در نواحی خالی از مو و دچار ریزش شده کاشت مو انجام دهند.


کاشت مو یکی از بهترین روش ها به منظور بازگشت موهای از دست رفته و کم پشت می باشد.این روش امروزه با استفاده از متد روز دنیا انجام می گیرد که در این تکنیک ها شاهد کمترین عوارش و مشکلات و بیشترین میزان نتیجه گیری هستیم. کاشت مو به روش SUT از جمله بهترین و جدیدترین روش های شناخته شده پیوند مو در جهان است که با استفاده از آخرین تجهیزات و علم روز دنیا در کلینیک های معتبر انجام می شود.اما همانند هر عمل و درمانی در کاشت مو نیز احتمال ایجاد برخی از مسائل وجود دارد که می توان با راه های درمانی اقدام به رفع آن ها نمود. در این مقاله به بررسی درمان جوش های بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.


کاشت مو به فرایندی گفته می شود که طی آن به پر کردن نواحی خالی از مو با استفاده از بانک موی خود شخص می پردازند. کاشت مو با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که روش های رایج و قدیمی آن FUT و FIT نام دارند و روش جدید و پیشرفته آن SUT و FUE می باشد.


مراقبت های بعد از کاشت مو

شامپوهای مخصوص ، شستشو روزانه تا دو هفته اول ، استفاده از بالش U ، عدم استفاده از دستمال سر یا هدبند در مواقع خارج شدن از خانه ، عدم استفاده از دستمال سر به مدت طولانی و در هنگام خواب ،جلوگیری از وارد شدن ضربه مستقیم به سر که به عنوان یکی از علت های اصلی از بین رفتن ریشه مو بعد از کاشت آن است و... تنها بخشی از مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت مو می باشد. مقاله مراقبت های بعد از کاشت مو به طور کامل مهم ترین نکات را برای افراد بعد از کاشت مو معرفی نموده است.


درمان جوش بعد از کاشت مو

مقوله درمان جوش بعد از کاشت مو از دیگر موارد پس از کاشت مو است که برای افراد زیادی اتفاق می افتد. پیدایش 1 یا 2 عدد جوش بعد از گذشت دوماه از کاشت مو امری طبیعی است ولی تعداد بیشتر آن خطرناک بوده و باید درمان شود .در بعضی مواقع به هنگام رشد موها در ناحیه بیرون آمدن موها یک جوش التهابی قرمز ایجاد می شود. این جوش ها معمولا خود به خود بهبود می یابند .


بهتر است تا زمانی که 40 الی 50 درصد از حجم موها کاسته نشده است ، اقدام به کاشت مو نکنید زیرا در این حالت فضای بین موها برای رشد موهای کاشته شده کافی نیست و ممکن است در هنگام رویش موهای کاشته شده جوش های چرکی ناخوشایندی ایجاد شود که این ضایعات باعث بهم خوردن روند کاشت مو می شود. پس بهتر است کاشت موی طبیعی را زمانی انجام دهیم که حداقل 40 الی 50 درصد از موهای یک ناحیه دچار ریزش شده باشند، تا بتوان بدون مشکل کاشت مو را انجام داد و فرد هم از نتیجه آن راضی باشد.


روش درمان جوش بعد از کاشت مو

به مدت دو هفته ناحیه برداشت مو در پشت سر را بطور مرتب در طول روز و شب گرم و مرطوب نگه دارید. کمپرس با حوله گرم و خیس و یا اسفنج مرطوب و گرم برای این کار مناسب است. گرم و مرطوب نگه داشتن محل برداشت مو کمک زیادی به بهبود سریع تر می کند.


اگر بیمار سرش را به خوبی شست و شو دهد ، 3 تا 4 روز بعد از کاشت مو ناحیه کاشت کاملاً تمیز بوده و فقط کمی قرمز و ملتهب است اما در صورت عدم شستشوی کافی و صحیح، ناحیه کاشت مو پر از پوسته ، شوره و چربی است و احتمال دارد که بعدا گرفتار جوش های چرکی و کیست مویی شود که درمان آن ها بسیار سخت است و احتمال آسیب رسیدن به موهای کاشته شده نیز وجود دارد.


به طور معمول تعدادی جوش چرکی همیشه ایجاد می شود و اهمیت خاصی ندارند. زمان ایجاد این ضایعات از چند هفته تا 2 الی 4 ماه پس از عمل است. برای جلوگیری از ایجاد جوش در ناحیه کاشت مو باید آن محل را به خوبی با شامپو تمیز و بشویید. استفاده از کمپرس گرم و مرطوب و آنتی بیوتیک موضعی و در صورت عدم جواب دهی ، آنتی بیوتیک خوراکی و بازکردن و تخلیه جوش ها از راه های شروع درمان جوش بعد از کاشت مو می باشند.پیش از انجام هریک از موارد اشاره شده می بایست موضوع را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید.