نکاتی مهم درباره مو و نگهداری از موی سر

 قطعا  هر فردی مایل به داشتن موهایی سالم ، پر پشت ، بدون موخوره ، بدون ریزش و شکنندگی می باشد و داشتن موهایی نرم و براق برای هر فردی مطلوب است ، حال شما میتوانید با  ادامه دادن مطالب این صفحه به نکاتی مهم درباره مو و نگهداری از موی سر دست  پیدا کنید و با رعایت این موارد موهایی  سالم را داشته باشید . با کاشت موی رنسانس همراه باشید

 موارد ضروری برای نگهداری از موی سر 

پوشاندن مو 

 برای اینکه از پوسیدگی موها و ایجاد عفونت بر ریشه و پوست سر جلوگیری نمایید  توصیه میشود در آفتاب شدید ، در باران ، گرد و غبار و . . . از  کلاه برای پوشاندن موهای خود استفاده کید تا از آسیب به موها جلوگیری کنید .

 موهای خیس 

 موها وقتی خیس هستند بسیار حساس و شکننده خواهند بود بنابراین در هنگام شست و شو و شامپو زدن به موهای خود چنگ نزنید ،  موهای خیس خود را با برس شانه نکنید ،  موها را با حوله به صورت خشن خشک نکنید  چرا که انجام این کار ها شکننده شدن  و موخوره زدن موها را به همراه خواهند داشت .

 نرم کننده 

 استفاده از نرم کننده برای موها مفید می باشد در صورتی که از زدن نرم کننده به پوست سر جلوگیری شود و مقدار کمی از نرمکننده به پایین و ساقه موها  زده شود .

 شامپو 

 برای مصرف شامپو  توصیه میشود آن را ابتدا با آب رقیق کرده و سپس بر موها بریزید  تا مانع از ریزش موها گردد .

 آب 

 آب حمام بری شست و شوی موها می بایست سرد باشد و افراد باید از استفاده آب های گرم و داغ پرهیز نمایند  چرا که آسیب مستقیم بر ریشه و ساقه ی مو را به همراه دارد .

سشوار 

 مصرف سشوار و اتوی مو  میتوانند سبب سوختن موها گردد در این صورت توصیه بر آن است که  از مصرف این دو مورد کاسته شود و به حداقل برسد 

 بستن مو 

  بستن موها با کش  ان هم به صورت سفت مانند دم اسبی به هیچ وجع توصیه نمیگردد چرا که  آسیب به ریشه به صورت مستقیم رخ داده و متاستفانه ریزش شدید را به همراه دارد  

 خوابیدن 

  در هنگام خواب موها با برخورد کردن به بالش دچار گره خوردگی های شدید و  شکننده میشوند در این خصوص  توصیه میشود  از بالش هایی با روکش ساتن استفاده شود تا اصطکاک کمتری را بر موها ایجاد نمایند .

 خشک کرن موها

خشک کردن موها باید به آرامی همراه با حوله ایی نرم نوازش وار صورت گیرد و از چنگ زدن و فشردن موها جلوگیری شود .
 راهای خانگی برای سلامت مو 

 غذا 

 غذا ها بر سلامت پوست و مو تاثیر بسیار بالایی خواهند گذاشت ، هر چه غذای مصرفی سالم تر و پر فیبر تر باشد  قطعا به سلامت موها بیشتر تاثیر میگذارد مصرف میوه ها و سبزیجات برای موها مفید هستند همچنین مصرف غذهایی با آهن ، ویتامین دی ، ویتامین بی  و پروتئین  نیز برای سلامت موها ضروری می باشد .

خوردن آب 

 آب مهم ترین عاملی است که  برای داشتن موهایی سالم ضروری می باشد ، مصرف روزانه هشت لیوان آب سلامت پوست و مو را تضمین داده و موهایی زیبا ، نرم ، براق با رشد مناسب را به همراه دارد .

 روغن 

روغن های طبیعی از روش های سنتی تقویت و سلامت مو می باشند که میتوان از آن ها با نام هایی مانند روغن زیتون ، روغن بادام و روغن  نارگیل نام برد که استفاده و ماساژ ان ها تاثیر های عالی را بر روی مو مییگذارند .
 با رعایت این نکات ساده میتوان  به سلامت موها دسترسی پیدا کرد و از آسیب رساندن بر موها جلوگیری نمود .

 نکات دیگری که برای حفظ سلامت موها وجود دارند  شناختن جنس کف سر و موها می باشند ، که موهایی خشک دارید و یا چرب ، تا مناسب با جنس موی خود ماسک های خانگی متناسب با آن شرایط را درست کرده و بر موهای خود قرار دهید . ماسک ها تاثیر فوق العادی را بر موها گذاشته و تقویت مو را به همراه دارند ، مانند : 
 ترکیبات سرکه و آب لیمو برای تقویت موهای چرب  و ترکیب زرده تخم مرغ  با عسل و ماست برای موهای خشک  معجزه آسا می باشند  .