میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

معمولا افرادی که دچار ریزش ابرو شده باشند و یا به طور ژنتیک و ذاتی ابروهایی زیبا و یا پر پشت نداشته باشند، به دنبال راهی برای رفع این مشکلات خود می گردند که امروزه در ایران اکثرا به دنبال روش میکروپیگمنتیشن ابرو رفته و آن را برای درمان استفاده می کنند.اما ما در این مقاله با ارائه ی توضیحات لازم در خصوص میکروپیگمنتیشن ابرو، شما را در انتخاب برای درمان و زیبایی بخشی خود آگاه کرده و کمک کنیم بتوانید بهترین تصمیم را برای خود برگزینید.


میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو، روشی ا ست که در مراکز مخصوص زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و برای اجرای خود نیاز به متخصصی کاملا ماهر و با تجربه دارد، زیرا این روش ظرافت و دقت بسیار بالایی را برای اعمال خود می پذیرد و وجود متخصصی متبحر برای آن ضروری خواهد بود. با گذشت جلسه مشاوره در خصوص معاینه شدن مراجعه کننده وهمچنین روشن شدن هزینه درمان شخص، نوبت به جلسه اجرا می رسد.
در این جلسه نیز ابتدا ابروهای فرد توسط متخصص مورد بی حسی موضعی قرار می گیرد تا کاملا بی حس گردد و سپس میکروپیکمنتیشن ابرو آغاز می گردد. به این صورت که متخصص توسط دستگاه مخصوص میکروپیگمنتیشن و هدایت صحیح و ماهرانه سوزن های بسیار ریز و مخصوص آن، رنگدانه ها را بر سطح پوست با عمق مشخص القا می دهد و رنگدانه ها را به شکل تارهای ابرو بر لا به لای ابروها طراحی می کند و اینگونه ابروهای افراد پر شده و میکروپیکمنتیشن فرد پایان می یابد.


توصیه می شود بعد از انجام این روش به مدت دو هفته از رفتن به سونا و همچنین آفتاب گرفتن اجتناب شود و سطح ابرو از طریق پماد ویتامین آ پوشانده شود تا عوارض جبران ناپذیری برای افراد به وجود نیاید.


معایب میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن یک نوع تاتو است که با استفاده از رنگ های مصنوعی و جوهر روی ابرو، نوعی تاتو انجام می شود که به سادگی نمی شود آن را پاک کرده و در واقع هیچ گونه مویی در ابروها کاشته نمی شود و فقط روی پوست شما رنگ نمایان است که تمامی موارد گفته شده باید با مهارت و ظرافت بالای متخصصین انجام گیرد. اما معمولا در آرایشگاه های زنانه توسط آرایشگران انجام می شود که متاسفانه اکثریت دچار مشکلات پس از انجام میکروپیگمنتیشن می شوند.


میکروپیگمنتیشن ابرو روشی صد در صد تضمینی و دور از عوارض نمی باشد که در همین خصوص بهتر است اندیشه ی بیشتری برای اجرای آن انجام شود.برای مثال میکروپیگمنتیشن ابرو با وجود دستگاهی ویژه با سوزن های یکبار مصرف امکان انتقال بیماری ها را بر افراد گرفته است، اما این تمام ماجرا نیست، بلکه القای رنگدانه ها در برخی موارد مشکلات جدی را به همراه می آورند که علاوه بر حساسیت، تورم، خارش و عفونت، متاسفانه امکان مختل کردن خون رسانی را نیز در بر دارد و با این وجود عواقب سنگینی را برای افراد به وجود خواهد آورد .


از دیگر مواردی که بسیار گزارش شده است تفاوت در رنگ طراحی شده با رنگ ابروهای واقعی شخص می باشد که ظاهرغیر طبیعی و زشت را برای افراد به وجود می آورد .از دیگر مشکلات شایع این روش ایجاد عوارض و آسیب شدید بر تار ابرو های واقعی و طبیعی افراد می باشد که با وارد کردن آسیب جدی بر آن ها مشکلات بسیار بزرگ و متعددی را برای افراد به وجود می آورد .


مورد بعدی در مورد معایب میکروپیگمنتیشن ابرو، درد بسیار زیاد آن است که در اکثر مواقع این درد تا حدی جدی است که مراجعه کننده نمی تواند تحمل کرده و به همین دلیل ادامه کار در جلسات بعدی انجام خواهد شد.


عوارض میکروپیگمنتیشن یا هاشور ابرو

آرایش دائمی به روش میکروپیگمنتیشن، یک فرآیند پیچیده نیست، ولی فقط افراد متخصص و آموزش دیده و مجرب باید این کار را انجام دهند. این روش اگر به درستی انجام نشود یا مراقبت های قبل و بعد از آن مورد توجه قرار نگیرد، معایب و عوارضی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.


عفونت

وسایل و تجهیزات انجام این کار باید کاملا استریل و بهداشتی باشند. بسیاری از آنها یکبار مصرف هستند. سوزن های غیراستریل ممکن است باعث انتقال عفونت و بیماری هایی مثلا هپاتیت شوند.اگر متخصصی باتجربه و آموزش دیده انتخاب کنید، کلینیک مربوطه تمیز و بهداشتی باشد و خودتان هم مراقبت های قبل و بعد از میکروپیگمنتیشن را رعایت کنید، احتمال عفونت به صفر می رسد.البته مقداری سوزش و التهاب و ورم در روزهای اولیه، کاملا طبیعی است. ولی در صورتی که علائم شما شدید تر بود یا ترشحات غیر طبیعی مشاهده کردید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.


احتمال گرانولوم

توموری که از جوانه های گوشتی درست شود گرانولوم نام دارد. گرانولوم یک نشانه التهابی است و ممکن است بر اثر فعالیت سیستم دفاعی بدن در برابر پیگمنت های تاتو ایجاد شود.


زخم و گوشت اضافی

اگر مستعد باقی ماندن جای زخم باشید یا اینکه احتمال ایجاد گوشت اضافه در پوست تان وجود داشته باشد،میکروپیگمنتیشن ممکن است باعث لک شدن و گوشت اضافه شود.اگر سابقه ایجاد گوشت اضافه بر اثر زخم دارید، یا اینکه روی صوت تان بر اثر زخم لک شده و این لک باقی مانده است، احتمال اینکه بر اثر میکروپیگمنتیشن هم دچار این مشکلات شوید وجود دارد. برای حصول اطمینان می توانید با پزشک مشورت کنید.


آلرژیک

واکنش های آلرژیک به جوهری که در آرایش دائم مورد استفاده قرار می گیرد گرچه بسیار کم اتفاق می افتد ولی می تواند شدید باشد. چون از بین بردن همه پیگمنت ها بسیار سخت است و تا زمانی که آلرژن یا عامل ایجاد آلرژی باقی بماند، علائم آن نیز باقی خواهد ماند.


کاشت ابرو یا میکروپیگمنتیشن ابرو؟

امروزه با پر اهمیت تر قرار گرفتن زیبایی در جامعه، همه افراد به دنبال پوشش ضعف های ظاهری خود بوده و یا به دنبال راهی برای زیباتر دیده شدن می باشند. در همین خصوص روش های مختلفی در زمینه ی زیبایی به وجود آمده است که بر خلاف ظاهر آن آسیب های بسیاری به چهره فرد زده و معایب آن بیشتر از مزایای آن می باشد و یکی از آنها میکروپیگمنتیشن ابرو است.


میکروپیگمنیشن ابرو، دستگاهی است که مجهز به سوزن مخصوص و کاملا ریز بوده که رنگدانه های طبیعی و استاندارد را در لا به لای ابروها به شکل تار ابرو تزریق می کند و با هاشور زدن ابروها سبب پر پشت شدن ابروها می شود و ظاهری شیک و خاص به ابرو ها می دهد.


راه های زیادی برای پرپشت کردن ابرو وجود دارد و راه هایی مانند تتو کردن، میکروپیگمنتیشن ابرو، یا آرایش کردن روزانه آن وجود دارد، اما این روش ها ناقص و مصنوعی هستند، چون راه حل موقتی اند و دائم باید تکرار شوند، اما چون در کاشت ابرو، موهای سر خود فرد برداشته می شود، موهای کاشت شده دائمی خواهد بود و ظاهر آن طبیعی است.از مزایای دیگر کاشت ابرو می توان به این قضیه اشاره کرد که کاشت ابرو بدون درد است و بعد از چند روز بهبود می یابد که با خواب موی طبیعی می باشد.


کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو امری پزشکی و هنری می باشد که باید توسط تیم مجرب با ظرافت بالایی انجام شود از این جهت که باید قبل از کاشت ابرو فضاهای کاشته شده از پیش طراحی شود تا با مدل و حالت دلخواه فرد یکسان باشد. کاشت ابرو با تکنیک FUE و SUT روشی ا ست در یک جلسه، کاملاً بدون درد، عوارض و بدون کوتاهی موهای شخص در قسمت برداشت انجام می شود و از مهم ترین تفاوت های آن با روش های دیگر، استفاده از تیم مجرب و انجام آن با خواب طبیعی ابرو است که دیگر همانند روش های رایج و قدیمی بصورت سیخ سیخ و نا منظم نخواهد بود.


کاشت ابرو با تکنیک FUE و SUT در یک جلسه انجام می شود و بدون جراحی، درد، خونریزی و ... می باشد. از مهم ترین مزایای این تکنیک این است که بر روی ابروهای تاتو شده هم قابل انجام است. شایان ذکر است کاشت ابرو با تکنیک SUT و FUE با خواب موی بسیار طبیعی بوده و با مدل دلخواه انجام می شود.کاشت ابرو یکی از حساس ترین نوع عمل زیبایی می باشد که در صورت و زیبایی شخص نقشی بسیار دارد و باید در انتخاب مرکز و نوع تکنیک دقت لازم را داشته باشید و مهم تر از همه انجام آن توسط تکنسین های تجربی و نابلد در مراکز غیر مجاز، ممکن است جبران ناپذیر باشد.


قیمت و هزینه کاشت ابرو بستگی به شرایط و خواسته های فرد متقاضی در این نوع روش دارد. یکی از این شرایط ناحیه ای است که باید کاشت در آن انجام شود و اینکه به وسعت محل خالی بودن ابرو و یا فضایی که موها باید روی آن کاشته شود بستگی دارد.