عوارض کاشت ریش و سبیل

ریش و سبیل یکی از رکن های زیبایی مرد بوده و ریزش و نقص آن علاوه بر اینکه نقصی در زیبایی بوجود می آورد باعث کاهش اعتماد به نفس هم می شود. افرادی که معمولا دچار ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل می شوند به دنبال درمان زود بازده هستند و سعی در آن دارند که با درمان های مختلف ریزش ریش و سبیل را برطرف کرده و آن را درمان کنند اما نکته حائز اهمیت این است که تنها درمان قطعی ریزش ریش و سبیل کاشت ریش و سبیل می باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.


اگر شما نیز ریزش در این نواحی را تجربه کرده ایید و به دنبال راهی برای عادی شدن چهره و رشد طبیعی موهای آن منطقه از صورت خود میگردید باید بدانید که تنها روش درمان در دنیا که میتواند بدون نیاز به جراحی ، بدون نیاز به برش ، بدون نیاز به بخیه و زخم و وجود اسکار و بدون درد و خونریزی موجب رشد ریش و سبیل شود استفاده از کاشت ریش و سبیل می باشد .این روش برای درمان و تاثیر شگفت انگیز خود نیاز به فولیکول موی خود شخص درمان شونده دارد تا به صورت غیر تهاجی درمان طبیعی برای فرد انجام گیرد .


علل ریزش ریش و سبیل

1.عوامل فیزیکی و سوانح سوختگی ، ضربه ، بریدگی ، اعمال جراحی ، جای زخم ،جای اسکار و...

2. طاسی ریش و سبیل از ابتدا و به صورت ارثی و مادرزادی یا هیپوتریکوزیس (عدم وجود فولیکول های مویی ) .

3. کمبود هورمون های مردانه ( آندروژن ) قبل از سن بلوغ و یا بیماری های شایع همچون آلوپیسی ،آکنه چرکی ،عفونت قارچی ، لنفوم پوستی ، لینکن پلان و...

4.التهابات فولیکول های مو .

کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل یکی از شاخه های کاشت مو بوده و برای افرادی که از نقص ریش و سبیل رنج می برند تنها راه حل می باشد.اصول و قوانین کاشت ریش و سبیل همانند کاشت موی سر بوده و در ابتدا گرافت ها را از بخش بانک مو برداشت کرده و در قسمت هایی که کم پشت و یا خالی می باشد کاشت ریش و سبیل انجام می شود.ظرافت انجام این کار بسیار بیشتر از کاشت مو می باشد و مهارت و دقت پزشک متخصص جهت طبیعی ترین حالت ممکن را می طلبد. بنابراین انجام این روش درمانی می بایست حتما توسط کلینیک معتبر و پزشک متخصص انجام گیرد.


به مانند هر روش درمانی و یا زیبایی دیگر ممکن است افراد دچار عوارض بعد درمان شوند. در کاشت ریش به روش های قدیمی این عوارض بسیار بیشتر از روش های نوین امروزی همچون کاشت ریش به روش SUT و FUE می باشد.به طور کلی عوارض کاشت ریش به روش های سنتی و قدیمی عبارتند از:

عوارض و معایب کاشت ریش به روش های سنتی

• جراحی های طولانی مدت در این روش ها

• بیهوشی و خونریزی از دیگر عوارض کاشت ریش و سبیل به روش های رایج و سنتی می باشد.

• مهم ترین علتی که باعث منسوخ شدن کاشت ریش به روش های رایج و سنتی شد تراکم و نخ نما بودن موهای کاشته شده در بخش صورت بود.(غیر طبیعی بودن)بنابراین می توان گفت عدم حصول نتیجه ایده آل بزرگترین مشکل این گونه روش های می باشد.

• از عوارض های جانبی کاشت ریش و سبیل به روش های رایج و سنتی می توان به درد، تورم، کبودی و ... اشاره کرد که تا مدتی پس از کاشت ریش و سبیل به روش های سنتی با فرد همراه خواهد بود.

• خواب نا مناسب و نا منظم موهای کاشته شده یکی از معایب کاشت ریش و سبیل به روش های رایج و سنتی می باشد که برخی از افراد آن را بیان کرده اند و به سبب آن ظاهر غیر طبیعی به وجود خواهد آمد.

• دوران نقاهت طولانی

• تخریب بانک موی افراد و ایجاد زخم و اسکار در قسمت برداشت مو

• و...


در نهایب باید عرض کنیم که موارد یاد شده برخی از عوارض کاشت ریش و سبیل به روش های رایج و سنتی بود که در نهایت باعث شد این روش ها در سطح دنیا منسوخ شوند.


کاشت ریش و سبیل به روش SUT

در حال حاضر بهترین و آخرین تکنیک برای کاشت ریش، کاشت ریش به روش SUT می باشد که در این روش از جراحی، درد، خونریزی، عوارض های جانبی و ... خبری نخواهد بود و خط رویش و خواب موها در صورت کاملا طبیعی می باشد. از آنجایی که تمامی مراحل کاشت ریش با تکنیک SUT در یک جلسه انجام می شود ، به تمامی افرادی که تمایل به انجام کاشت ریش و سبیل دارند توصیه می کنیم کاشت ریش خود را در تهران و در کلینیک های معتبر و بهداشتی به وسیله پزشکان متخصص انجام دهید تا علاوه بر کیفیت بالای انجام کار و حصول نتیجه مناسب ، افراد دچار هیچ گونه مشکل خاص از جمله عفونت و... نشوند.کلینیک تخصصی پوست و مو رنسانس یکی از بهترین مراکز کاشت مو و ماشت ریش در ایران محسوب می شود و با دارا بودن بهترین تجهیزات و کادری مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.