بهترین سن برای کاشت مو

ریزش مو یکی از مشکلات رایج در خانم ها و آقایان با سنین مختلف می باشد که معمولا با توجه به وسعت ریزش مو، نوع درمان توسط پزشک تعیین می شود. کاشت مو یکی از موثرترین روش های درمان ریزش مو برای رویش مجدد مو می باشد چرا که نتایج آن دائمی بوده و ظاهری طبیعی را برای فرد به همراه می آورد.


کاشت مو امروزه به روش های گوناگون با توجه به شرایط مختلفی همچون سن فرد متقاضی ، نداشتن بیماری، نوع و میزان وسعت ریزش مو و ... انجام می شود .یکی از مهم ترین ملاک ها برای انجام این روش درمانی سن مناسب پیوند مو می باشد.در ادامه این مقاله درباره سن مناسب کاشت مو و بهترین متد کاشت مو (روش SUT) توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.


انواع روش های کاشت مو

کاشت مو پس از اینکه برای اولین بار انجام شد عملی بسیار سخت محسوب می شد و به طور کلی با توجه به مراحلی که داشت یک عمل جراحی به شمار می رفت که با بیهوشی همراه بود. اما رفته رفته کاشت مو هم همانند دیگر روش های پزشکی در حوزه زیبایی پیشرفت کرده و آسان تر و هدفمند تر شد اولین و نخستین روشی که برای کاشت مو مطرح شد کاشت مو به روش FUT بود که در این روش یک نواری از پشت سر فرد برش می دهند و گرفت ها را از روی پوست سر جدا می کنند پس از اینکه گرافت ها برداشت شد نوبت کاشت آن ها بود که در نواحی جلوی سر کاشته می شد.این روش قدیمی ترین روش کاشت مو بوده و متاسفانه عوارضی همچون درد، جراحی، خونریزی، بیهوشی و ... را به همراه داشت .


دومین روشی که برای کاشت مو مورد استفاده قرار گرفت کاشت مو به روش FIT نام داشت . هدف از ابداع این روش بر طرف سازی نقاط ضعف کاشت مو به روش FUT بود یعنی برداشت در کاشت مو به روش FIT به شکل دیگری بود. در این روش برداشت موها به شکل دانه دانه و تک به تک انجام می شد که تکنسین با دست موها را برداشت می کرد و در نهایت باعث شد تعداد گرفت های برداشت شده در روش FIT نصف روش FUT بوده و نتیجه ای جز تراکم پایین کاشت مو نداشت. همچنین اگر بخواهیم عوارض کاشت مو به روش FIT را نام ببریم می توانیم به خونریزی های شدید، دوران نقاهت، عوارض جانبی، تراکم کم موها، برداشت غیر اصولی و ... اشاره کنیم.


با توجه به اینکه این روش هم نتوانست انتظارات را برآورده کند دانشمندان و کارشناسان به فکر روشی افتادند تا بتواند نواقص و عیوب روش های قبل را برطرف سازد که در نهایت کاشت مو به روش SUT معرفی شد.


کاشت مو به روش SUT

یکی از بهترین و جدیدترین روش های کاشت مو که به روزترین تكنیک در آمریكا و اروپا به شمار می رود کاشت مو به روش SUT می باشد. این متد بر خلاف روش های رایج و منسوخ شده که با جراحی و عوارض آن انجام می شوند، بدون هیچگونه عوارض ،دوران نقاهت، درد، خونریزی، جای زخم،جای اسکار و... می باشد. از دیگر مزایای کاشت مو به روش SUT خط رویش طبیعی و تراکم بسیار بالا کاشت مو، برابر با 14000 تار مو (البته شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو یا همان قسمت اهدا کننده آن دارد ، به صورتی که هر اندازه ، بانک موی فرد قوی تر باشد شاهد تراکم موی بیشتری خواهیم بود) و در یک جلسه انجام خواهد شد.
در کاشت مو به روش SUT برداشت فولیکوله ای مو با دستگاه مخصوص و توسط تیم مجرب پزشکی انجام می شود و درصد از بین رفتن فولیکول ها کاهش می یابد. در این متد موها ظاهر کاملا طبیعی داشته و حالت عروسکی و مصنوعی پیدا نمی کند.


بهترین سن برای کاشت مو

یکی از مهم ترین مسائل کاشت مو ،زمان انجام آن است.طبق نظر پزشکان متخصص و بر اساس تجره ، بهترین سن برای کاشت مو 23 سال به بالا می باشد. به افراد پایین تر از این رده سنی توصیه می شود تا کامل شدن روند ریزش موها صبر کنند و یا از روش های تقویت مو و جایگزین مانند PRP، مزوتراپی، ترمیم مو و ... استفاده کرده و پس از آن برای کاشت مو اقدام نمایند.


در کاشت مو که از ناحیه پشت سر مو برای پیوند برداشت انجام می شود، اگر ریزش مو هنوز کامل نشده باشد، ممکن است با برداشتن مو از آن ناحیه برای کاشت مو و ریزش آن ناحیه فرد دچار مشکل شود. موها باید از بخشی از سر برداشته شوند که هرگز دچار ریزش نمی شوند.با توجه به مطالب گفته شده بهترین زمان برای انجام کاشت مو سن 28 سال به بالا می باشد و چنین فرد بهترین کاندیدا از نظر سنی برای انجام این روش درمانی می باشد. بنابراین در کنار سایر مواردی که قبل از اقدام به انجام این روش می بایست به آن ها توجه کرد که شاید مهم ترین نکته در باره این موضوع بانک موی مناسب برای برداشت و کاشت است ، سن جز عوامل و معیارهای مهمی است که در نتیجه نهایی کاشت مو تاثیر بسزایی دارد.