معرفی بهترین و جدیدترین روش کاشت مو

امروزه ریزش مو یکی از مواردی میباشد که به طور میانگین اکثر افراد با آن روبرو می شوند. توجه فرمایید که ریزش مو بین 50 تا 100 تار مو به صورت روزانه یک امر کاملا طبیعی است که در موارد جزئی افراد می توانند با دارو و روش های تقویتی آن را درمان کنند. گاهی ممکن است این ریزش بیشتر شود و موها ظاهر نامنظم و خالی به خود بگیرند، در صورت تشدید آن از حد استاندارد ریزش مو (که بیشتر در نوع ریزش مو ارثی می باشد )، بهتر است به پزشک در این امر مراجعه کرده تا بهترین شیوه درمان را با توجه به نوع ریزش مو، با جلسات مشاوره به شما ارائه دهد.


علل ریزش مو

• بیماری های روحی روانی و استرس.

• اختلالات هورمونی ومشکلات تیروییدی.

• رژیم های سخت، مضر و کاهش وزن های ناگهانی.

• جراحی گوناگون، بیهوشی و داروهای مداوم.

• شرایط فیزیکی و نگهداری های نامناسب (محکم بستن موها، شانه کردن مداوم با برس های نا مناسب و خشن، تکرر بیش از حد در شامپو کردن و رعایت نکردن اصول آن، استحمام با دمای نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی یا همان رنگ کننده و حالت دهنده ها، استفاده از وسیله های برقی مو مانند: سشوار، اتو مو و ... ).


کاشت مو چیست؟

کاشت موی طبیعی روشی درمانی برای کم مویی و طاسی مو ها که به صورت مطمئن، موثر و قطعی می باشد .کاشت مو باعث می شود موهای شما پرپشت و پر تراکم تر شود و طراوت و شادابی جوانی را به فرد بازگرداند. در کاشت مو واحدهای فولیکولی مو را از ناحیه اهدا کننده جدا می کنند یعنی پیوند مو به این صورت می باشد که فولیکول های مو را از قسمت های دارای پیاز مو و فولیکول برداشته و در نواحی کم مو یا خالی از مو می کارند. معمولا ناحیه ی اهدا کننده مو پشت سر می باشد و ناحیه ی دریافت کننده ناحیه ی طاس سر می باشد. در مبحث میزان تراکم باید توجه کنید که شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد، به صورتی که هرچقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت .


روش های رایج و سنتی کاشت مو

کاشت مو به روش FUT:در کاشت مو به روش FUT فلپ یا نوار از پشت سر از نزدیکی گوش چپ تا نزدیکی گوش راست برداشته می شود و از آن موها را جدا سازی کرده و کاشت می کنند .این روش دارای عوارضی مانند :جراحی ،بیهوشی ،دوران نقاهت بالا ،خط اسکار و...می باشد.


کاشت مو به روش: FIT در این روش بر خلاف روش FUTبرش و برداشت فلپ وجود ندارد ،ولی از عوارض بالایی مثل درد، خونریزی شدید، پرتی بسیار بالا،حالت عروسکی و پرتقالی مانند برخوردار است و دوران نقاهت طولانی مدت را به دنبال دارد .


کاشت مو به روش BHT :در این نوع متد کاشت مو به جای برداشت مو از پشت سر مو از موهای سایر نواحی بدن همچون کمر، سینه، ران ها و هر جای دیگر که مو قابلیت برداشت را داشته باشد برداشت و در محل مورد نظر کاشت می شود .


هدف از همه روش های مختلف کاشت مو افزایش تراکم مو ها با جنبه درمانی و زیبایی میباشد، باید توجه داشته باشید انتخاب برترین روش کاشت مو باید بالاترین میزان جواب دهی در ترمیم و رشد طبیعی موها در خود داشته باشد. برای کیفیت بیشتر در کاشت مو بهتر است علاوه بر به دست آوردن اطلاعات ابتدائی فرد متقاضی، حتما جلسه ای جهت مشاوره و نظردهی با پزشک داشته باشید که بر اساس وضعیت ریزش مو، بانک مو، وکیفیت موها توصیه مرتبط با کاشت مو اعلام می کند. برای نتیجه گیری بهتر است که به تمامی موارد توجه کنید.


برترین روش کاشت مو

از روش های نوینی که امروز برای کاشت استفاده می شود می توان به FUE و SUT اشاره کرد که جزو جدیدترین متدهای کاشت در دنیا محسوب می شود. در ایران نیز مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس) بصورت انحصاری از این دو روش استفاده می کند.


یکی از الویت های کاشت مو داشتن بانک موی مناسب است که افراد باید از آن برخوردار باشند اما در مواقعی پیش می آید که فرد دارای بانک موی مناسبی نبوده و تمایل به انجام کاشت مو دارد متاسفانه قبلا انجام کاشت مو با روش های سنتی و رایج باعث شده بود نتیجه و تراکم کاشت کم شده و باعث می شد کیفیت کار پایین باشد. اما با مطرح شدن روش های کاشت مو SUT و FUE این ضعف در کاشت مو به حداقل رسیده و کاشت مو با تراکم بالا با وجود بانک موی نا مناسب تحقق یافت.


همانطور که گفته شد یکی از برترین روش کاشت مو و به روزترین تكنیک آمریكا و اروپا روشSUT می باشد. این متد بر خلاف روش های رایج و منسوخ شده که با جراحی و عوارض جراحی انجام می شوند، بدون هیچگونه عوارض ،دورن نقاهت ، درد ،خونریزی ، جای زخم و اسکار و دوران نقاهت می باشد. از دیگر مزایای کاشت مو به روش SUT خط رویش طبیعی و تراکم بسیار بالای کاشت مو، برابر با 14000 تار مو (البته توجه فرمائید شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد،به صورتی که هرچقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت) در یک جلسه، یعنی 3 برابر روش های منسوخ شده ای مانند FUT و FIT می باشد. در متد کاشت مو به روش SUT برداشت فولیکول های مو با دستگاه های تمام مکانیزه و پیوند مو به صورت دستی توسط پزشک انجام می شود و درصد از بین رفتن فولیکول ها به صفر می رسد. در این متد موها ظاهر کاملا طبیعی بوده و حالت عروسکی و مصنوعی را به خود نخواهد داشت.


جدیدترین روش کاشت مو در جهان چیست؟

روش معرفی شده یعنی پیوند مو به روش SUT جز بهترین و جدیدترین متد های کاشت مو در اروپا و آمریکا می باشد. بنابراین با خیالی آسوده می توان از این روش برای بازگشت موهای از دست رفته خود استفاده نمایید.


مزایای استفاده از جدیدترین روش کاشت مو SUT

✔ پیشرفته ترین روش کاشت مو در دنیا می باشد.

✔ این تکنیک بدون جراحی و عوارضی مانند: تورم، خونریزی، درد، جای زخم، جای اسکار، دوران نقاهت و...می باشد.

✔ در این متد تمامی مراحل برداشت گرافت ها از ناحیه انتقال دهنده به ناحیه گیرنده با دستگاه های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین پوست و مو انجام می شود.

✔ مکان برداشت و کاشت مو در همه نقاط بدن با این روش میسر می‌باشد.

✔ این روش دارای خط رویش کاملا طبیعی است.

✔ انجام کاشت مو SUT در یک جلسه است و موهای كاشته شده بعد از كاشت، به صورت موی طبیعی و یک سانتی مشاهده می شوند و ظاهر عروسکی نخواهد داشت. در این روش خط رویش طبیعی است و موها به دلیل غیر منظم بودن، فرمی طبیعی می گیرند.

✔ در تکنیک کاشت موبه روش SUTهیچ مویی هدر نخواهد رفت و از بین رفتن فولیکول های برداشت شده به صفر خواهد رسید.

✔ در روش کاشت SUT پیاز مو به صورت دستی برداشت و کاشت نمیشود بلکه به وسیله پانچ لیزری از محل اهدا کننده که معمولاً پشت سر می باشد جدا می شود.

✔ از مزیت های مهم این روش، استفاده از دستگاه که منجر به ایجاد كیفیت بالا در خط رویش و تراكم بالای 14000تار مو یعنی 3 برابر روش های منسوخ شده ای مانندFUTو FITدر یک جلسه می باشد.

✔ در کاشت مو به این روش، دوران نقاهت برای بیمار وجود ندارد و فرد بعد از کاشت مو می تواند به فعالیت های روزانه و عادی خود ادامه دهد .

✔ در کاشت مو به روش SUT تمامی مراحل کاشت مو در یک جلسه بطور کامل انجام می شود ولی در کاشت مو به روش FUTو FIT کاشت مو به حداقل چند جلسه نیاز دارد.


قیمت برترین روش کاشت مو

قبل از انجام کاشت مو بهتر است از روش های کاشت مو، کلینیک ها، دکتر متخصصی که در مراکز کاشت مو فعالیت دارند و هزینه کاشت مو اطلاعات کامل به دست آورید.
هزینه کاشت مو به روش SUT با توجه به دستمزد پزشک (براساس تجربه، مهارت، تخصص، شهرت و سوابق پزشکی )، تكنیک انجام کاشت مو، کلینیک کاشت مو ( مکان کلینیک، تجهیزات کلینیک و خدمات) و تعداد گرافتی که نیاز است تا کاشته شود محاسبه می شود و این امری بسیار مهم و تعیین کننده در هزینه کاشت مو می باشد. به یاد داشته باشید که این هزینه یک بار فقط در طول عمر پرداخت می شود که قطعا انتخاب بهترین موارد تاثیر مستقیم بر نتیجه نهایی کاشت مو می گذارد و همه این موارد دست به دست هم داده تا فرد پیوند مو موفق و پر تراكمی را شاهد باشد.


آیا در کاشت مو به روش SUT جای سوراخ ها و زخم باقی می ماند؟

در کاشت مو به روش های FUE و SUT به دلیل اینکه از ابزار ها و وسایل های پیشرفته کاشت مو استفاده می شود ، شکاف های ایجادد شده بسیار ریز بوده به طوری که با چشم نمی توان آن ها را دید و بدون درد و خونریزی و جراحی می باشد .


پس از کاشت مو با این روش ها تا چند روز باید استراحت کرد؟

یکی از مزیت های کاشت مو با تکنیک SUT و کاشت مو FUE این است که بدون دوران نقاهت بوده به طوریکه شما عزیزان می توانید فردای کاشت مو فعالیت های روزمره خود بپردازید.