مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

امروزه متد های جدیدی جهت انجام کاشت ریش وجود دارد که بهترین و تاثیر گذارترین آن ها کاشت ریش به روش SUT و یا FUE می باشد که تنها مجری انحصاری آن در ایران کلینیک رنسانس می باشد.در این مقاله قصد بررسی مراقبت های مورد نیاز بعد از کاشت ریش را داریم که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم نمود.


کاشت ریش به روش SUT و FUE

ریش و سبیل یکی از رکن های زیبایی آقایان می باشد به نوعی که 99% آقایان علاقه دارند که ریش و سبیل پر پشتی داشته باشند زیرا باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شان می شود بنابراین جهت بازگشت پر پشتی موهای ریش و سبیل خود می توانید از جدیدترین روش های کاشت ریش استفاده نمایید.


کاشت ریش با تکنیک های SUT و FUE بدون جراحی و درد و خونریزی می باشد. همچنین پس از انجام کاشت ریش با تکنیک های فوق دیگر شاهد عوارض جانبی نبوده و دوران نقاهتی را تجربه نخواهید کرد. به طور کلی پس از انجام هر گونه کاشت مو اعم از کاشت موی سر، کاشت ابرو و کاشت ریش باید به نکاتی توجه کرد و سفارش های لازم را رعایت کرد.


چه کسی می تواند از کاشت ریش بهره ببرد؟

هر کسی که آرزوی داشتن موهای ضخیم تر و پر تر صورت را دارد می تواند متقاضی خوبی برای کاشت ریش باشد. مردانی که دچار نازک شدن یا ریزش ناخوشایند ریش خود هستند و ظاهر پر پشت تری برای موهای صورت خود می خواهند، می توانند از این روش بهره مند شوند. کاشت ریش برای مردانی که دارای اسکار پس از جراحی، سوختگی و سایر آسیب ها هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. موهای پیوند شده را می توان به طور مستقیم به اسکارها منتقل کرد تا هر علامتی را که روی صورت قرار دارد و ترجیح می دهید آن را پنهان کنید، را پوشانده و به طور دائم مخفی کند.


یکی از مهم ترین مزایای کاشت ریش و سبیل به روش های SUT و FUE این است که خواب مو و زاویه آن کاملا طبیعی بوده و نیازی به کوتاهی مو ندارد همچنین توسط تیم مجرب کاشت ریش و سبیل انجام می شود .انجام این روش جهت طبیعی به نظر رسیدن پیوند نیازمند مهارت پزشک متخصص می باشد.


فرآیند کاشت ریش چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان انجام فرآیند کاشت ریش به طور عمده به تعداد واحدهای فولیکولی استخراج شده بستگی دارد. در صورتی که وسعت ریزش مو کم باشد مدت زمان کاشت ریش نسبت به وسعت زیاد بالطبع کمتر خواهد بود اما باید توجه داشته باشید که کاشت ریش با تکنیک فوق در یک جلسه انجام می شود.


از دست دادن موهای ناحیه اهدا کننده به طور موقت

حدود دو تا سه هفته پس از جراحی پیوند ریش، موهای پیوند شده می ریزند. این وضعیت طبیعی و موقت است. همین از دست دادن ناگهانی مو در جراحی کاشت موی معمول اتفاق می افتد. سرانجام مو دوباره رشد می کند و ریش شما را پر می نماید. حدود چهار ماه پس از کاشت ریش، فولیکول های پیوند شده دوباره رشد می کنند. رشد موها طبیعی به نظر می رسد و شما ریشی ضخیم، پر و زیبا خواهید داشت.


اکثر افراد متقاضی کاشت ریش و سبیل از ظاهر جدید خود پس از کاشت راضی هستند. اما نکته قابل توجه انجام دادن اقدامات پس از کاشت ریش می باشد که به بالا رفتن کیفیت کار کمک بسیاری خواهد کرد.مراقبت های لازم برای بعد از انجام کاشت ریش را به دو قسمت کاشت ریش به روش قدیمی و رایج و کاشت ریش به روش SUT و FUE تقسیم بندی نموده ایم که فرق این روش ها را از نظر مراقبت بعد از انجام متد بیشتر متوجه شوید.


مراقبت های بعد از کاشت ریش به روش های رایج و سنتی عبارتند از:


نواحی جراحی را تمیز نگه دارید

مهم است که بیماران صورت و محل اهدا کننده روی پوست سر را تمیز نگه دارند تا از عفونت و سایر عوارض جانبی بالقوه جلوگیری شود. دستورالعمل های تمیز کردن ارائه شده توسط جراح خود را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت پس از عمل دنبال کنید.پماد آنتی بیوتیکی باید به صورت تجویز شده استفاده شود تا به روند بهبودی کمک نماید.


روش خوابیدن بعد از کاشت ریش

برای چندین روز بعد از جراحی، حتما صاف به پشت بخوابید و از خابیدن روی شکم یا پهلو اجتناب نمایید. برای کمک به فرایند بهبودی در هنگام دراز کشیدن، سر خود را با چند بالش بالا نگه دارید.


از فعالیت های زیر بعد از کاشت ریش اجتناب کنید:

✔ لمس کردن، مالیدن، و خراشیدن چانه و گونه ها

✔ قرار دادن صورت یا پوست سر در معرض نور مستقیم خورشید

✔ فعالیت بدنی شدید یا قوی

✔ استفاده از رقیق کننده های خون یا داروهای مشابه

✔ سیگار کشیدن و استفاده از دخانیات

✔ نوشیدن مشروبات الکلی

✔ شنا كردن

✔ استفاده از وان حمام داغ

✔ رفتن به اتاق بخار و سونا


دوران استراحت مطلق بعد از کاشت ریش به روش های رایج و سنتی

برای کاشت ریش موفقیت آمیز، بیماران نیاز به زمان اختصاصی برای بهبودی و مراقبت مناسب دارند. بیماران باید چند روز تا یک هفته مرخصی از کار داشته باشند تا اطمینان حاصل نمایند که خطر عوارض جانبی عمده ای که ممکن است ناخوشایند باشندبه اتمام رسیده باشد. در طی فرآیند مشاوره، جراح شما می تواند یک برآورد دقیق تر از میزان زمانی که باید از کار دور باشید، ارائه دهد. شایان ذکر است در روش های جدید و انحصاری مجموعه تخصصی موی رنسانس نیازی به استراحت و دوران نقاهت نبوده و فردای روز کاشت ریش فرد می تواند به کارهای روزمره خود رسیدگی کند.


مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل به روش های SUT و FUE

جدیدترین و بهترین تکنیک کاشت ریش در دنیا تکنیک SUT و FUE می باشد. در این تکنیک ها می توان کاشت ریش را با زاویه طبیعی انجام داد و تمامی مراحل در یک جلسه بدون جراحی، درد، خونریزی، درد، تورم و ... انجام می شود. مزیت این روش نسبت به روش های دیگر در این است که برداشت در این تکنیک با دستگاه انجام شده و همین امر باعث می شود آسیبی به گرافت های برداشت شده وارد نگردد.


در رابطه با مراقبت های کاشت ریش و سبیل به روش های SUT و FUE باید این نکته را بیان کنیم که این تکنیک دوران نقاهت و عوارض جانبی خاصی را ندارد و فقط برای کمک به نتیجه گیری آن باید اقدامات اولیه کاشت ریش و سبیل را که توسط پزشک به شما گفته می شود رعایت نمایید.