تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در تمام کشورهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و کاملا کاربردی و تضمینی می باشد .این روش به دو صورت اجرا می شود: مورد اول تزریق بوتاکس از طریق فلج کردن خطوط صورت و نوع دیگر تزریق بوتاکس برای پر کردن نواحی بدن که از طریق تزریق ژل ها صورت می گیرد .


مورد اول به این صورت است که ، ابتدا محل مربوطه توسط بی حسی موضعی بی حس می شود و سپس با تزریق سم بوتولیسم بر ناحیه چین و چروک و خطوط آن ناحیه از بین می رود مانند خط لبخند ، خط اخم پیشانی ، خطوط دور چشم و... که همگی برطرف شده و زیبایی ، شادابی ، طراوت ، جوانی و اعتماد به نفس در فرد نمایان می شود . این متد روشی غیر تهاجمی بوده زیرا ماده استفاده شده تزریق بوتاکس مطابق با ساختار بدن بوده و هییچگونه آلرژی و حساسیت را برای افراد به وجود نمی آورد و در مدت زمان کوتاهی اجرا شده و نتیجه ای فوری بر جای می گذارد .


نوع دوم تزریق بوتاکس مانند روش اول اجرا می گردد با این تفاوت که نیاز به تزریق ژل مخصوص می باشد و برای پر کردن مناطق کاربرد خاص بدن دارد مانند : پر کردن تمامی چین و چروک و خطوط ، افزایش جم سینه ، افزایش لب ، افزایش گونه ، افزایش باسن ، پر کردن سالک ، رفع گودی زیر چشم ها ، پرکردن دست ها ، درمان شلی پوست و...اما این روش علاوه بر نکات گفته شده در کاربردهای دیگری دارد. از تزریق بوتاکس در زاویه دادن به بینی نیز استفاده می شود و قادر است چین و چروک های نواری روی گردن را رفع کند و همینطور خطوط افقی پیشانی را نیز از بین ببرد .این روش علاوه بر زیبایی بر مسائل دیگر نیز اثرات مثبتی بر جای می گذارد که به اتفاق هم به این موضوع خواهیم پرداخت .


تاثیر تزریق بوتاکس بر زیبایی

از این روش برای رفع کامل و قطعی تعریق بدن استفاده می شود و کاربردی مناسب برای افراد پر نعریق خصوصا در کسانی که در نواحی دست و پاهای خود همیشه عرق می کنند می باشد و راه حلی مناسب به شمار می رود. با تزریق داروی بوتاکس در نواحی تعریق غدد عرق سمپاتیک فرد متوقف شده و فرد دیگر تعریق نخواهد کرد .


شاید این نکته کمتر به گوش شما آشنا باشد اما استفاده از این روش برای درمان سر درد های میگرنی امری مرسوم می باشد و درمانی مفید را در بر دارد و مسئله ای اثبات شده می باشد. این روش در تعدادی از افراد به طور کاملا قطعی ، میگرن را قطع کرده و در افرادی ، تعداد دفعات را کم و فاصله بین دفعات را بسیار طولانی می کند .از تزریق انواع بوتاکس برای درمان اسپاسم ماهیچه های بدن نیز استفاده می شود و همینطور می تواند به درمان پرش پلک در افراد و درمان لوچی چشم نیز اشاره کرد .

مزایای تزریق بوتاکس

این روش علاوه بر کاربرد در زیبایی و سلامتی ، روشی کاملا استاندارد و تضمنی می باشد .تزریق بوتاکس غیر جراحی و تحت تاییدیه FDA می باشد و این موضوع ، مزیتی پر رنگ برای این روش است. افراد به همین دلایل از این روش استقبال می کنند زیرا هیچگونه ریسک و خطری را در بر ندارد . مواد تزریقی برای این روش معمولا از پروتئین خالص می باشد که بیشتر حالت تقویت کنندگی داشته و تنها در محدوده ی تزریق شده فعالیت دارد و بر نقاط دیگر پوست هیچگونه سرایتی ندارد. این روش بدون عوارض و بدون هیچگونه دردی در فرد تنها در یک جلسه انجام می شود و زمان بسیار کمی را برای اجرا نیاز دارد. لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس به مدت 6 الی یک سال ماندگاری کامل دارد و بعد از آن نیاز به ترمیم پیدا می کند . این روش تنها در کلینیک های مخصوص و مجهز باید انجام شود تا استریل کامل صورت گیرد. خوشبختانه سوزن تزریق بوتاکس یکبار مصرف می باشد و سبب انتقال بیماری از شخصی به شخص دیگر نخواهد شد . مقدار مواد تزریقی در این روش بسته به تشخیص متخصص و در نهایت سلیقه بیمار می باشد .خوشبختانه تزریق بوتاکس سبب احساس سنگینی و احساس غیر طبیعی در افراد نمی شود و افراد حجم زیاد و غیر طبیعی را در خود احساس نمی کنند . این روش ظاهری طبیعی اما زیباتر به شخص می دهد و چهره افراد را مصنوعی نخواهد کرد که از مزایای خوب تزریق بوتاکس می باشد .


آیا تزریق بوتاکس سبب آسیب می شود ؟

تا کنون هیچگونه گزارشی حاکی از آسیب تزریق بوتاکس در صورت آقایان و یا بانوان به فردی در هیچ کجای دنیا ثبت نشده است ، اما نکاتی برای رعایت مراجعین الزامی می باشد نکته اول انتخاب کلینیکی معتبر و استاندارد می باشد تا تمامی شرایط استریل و مواد اصل و استاندارد برای انجام کار استفاده شود . مورد بعدی استفاده نکردن افراد باردار از این روش می باشد و می بایست انجام تزریق بوتاکس را به آینده موکول کنند . خوشبختانه این روش تضمینی و بی خطر بوده و هیچگونه ریسکی را به همراه ندارد .


هزینه در تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس بسته به میزان بوتاکس مور نیاز در هر اجرا دارد زیرا هر ناحیه مقداری از مصرف حجم مواد را به خود اختصاص می دهد که در هر فردی متغیر می باشد . اما به طور کل تزریق بوتاکس نسبت به مزایای بالای خود هزینه ای بسیار اندک و مقرون به صرفه داشته که هزینه جزئی در هر فرد در جلسه مشاوره با توجه به محاسبه مقدار حجم مورد نظر در فرد محاسبه و به اطلاع فرد خواهد رسید .