انجام بدنسازی بعد از کاشت مو میسر است؟

ریزش مو از گذشته تا امروز یک موضوع حساس و مهم برای افراد خصوصا آقایان تلقی می شود چرا که مو زیبایی چهره را به خود اختصاص داده است و نبود و ریزش شدید آن می تواند در چهره افراد اختلال ایجاد کند. با استفاده از متد هایی از قبیل کاشت مو که به عنوان بهترین روش بازگشت موهای از دست رفته شناخته می شود می توان اقدام به حل این معضل نمود. اما سئالی که مطح است این است که بعد از انجام کاشت مو می توان همچون گذشته به فعالیت های روزمره خود همچون فعالیت های ورزشی سنگین مانند بدن سازی اقدام نمود؟در این بخش می خواهیم مطالبی را در مورد ریزش مو ، درمان ریزش مو و همچنین کاشت مو و بدنسازی را به شما عزیزان شرح دهیم.


ریزش مو و درمان آن

ریزش مو دلایل متفاوتی دارد و هر فرد به دلیل مشخصی دچار این مشکل می شود.بیماری ها ، مشکلات وراثتی ، افسردگی و...برخی از دلایل ریزش مو هستند. ریزش های شدید و ریزش های ارثی که معمولا طاسی های منطقه ای را به همراه دارند ، درمان های گیاهی و دارویی را شامل نشده و نمی توان آن را از این طریق تحت درمان قرار داد. خوشبختانه پیشرفت علم سبب شد تا این مشکل نیز حل شود و افراد زیبایی چهره خود را با رویش طبیعی موهای خود مجددا داشته باشند که این کار از طریق استفاده از روش کاشت مو میسر خواهد شد.


کاشت مو روشی است که می تواند منجر به رویش مجدد موها به صورت طبیعی شود بدون اینکه نیازی به بی هوشی ، جراحی و خونریزی باشد و افراد می توانند به راحتی صاحب رشد موهای طبیعی خود شوند . در رابطه با کاشت مو افراد ورزشکار و بدنسازان سوالات زیادی را از این روش می پرسند و مایلند بدانند آیا ممانعت از این روش برای آن ها وجود دارد؟ و باید چه کار کنند؟


کاشت مو

کاشت مو روشی نیمه تهاجمی برای رشد مجدد موها می باشد که در مراکز تخصصی و معتبر کاشت مو توسط متخصصین این زمینه انجام می گیرد.افراد با مراجعه به کلینیک های تخصصی تحت معاینه پزشک قرار خواهند گرفت که در این معاینه متخصص مقدار ریزش و مقدار مورد نیاز تراکم مو را مشخص می سازد . بهترین روش استفاده از کاشت مو را برای فرد مشخص کرده و با معاینه بانک موی شخص مشخص می کند که از چه منطقه چه مقدار فولیکول برداشت شود و سپس فرد برای جلسه مراجعه آماده خواهد شد.


در جلسه مراجعه شخص تحت بی حسی موضعی در منطقه برداشت مو قرار خواهد گرفت .بهترین روش کاشت مو که امروزه در بسیاری از کشورها انجام می شود ، روش کاشت مو SUT می باشد و برای افراد بدنساز به علت فعالیت حرفه ای و تخصصی آن ها این روش پیشنهاد می شود .کلینیک های تخصصی همچون مرکز کاشت مو سینا (رنسانس) برای درمان از این روش حرفه ای جهت داشتن درمانی عالی و نتایج قابل قبول استفاده می نمایند.


در این روش پس از بی حسی ناحیه برداشت ، برداشت مو از طریق سوزن های مخصوص به صورت تصادفی انجام خواهد گرفت و برداشت فولیکول ها صورت می گیرد. پس از آن نیز فولیکول های به دست آمده بر نقاط خالی از موی سر توسط سوزن های مخصوص این روش کاشته خواهند شد و درمان برای افراد پایان می یابد . کاشت مو برای ورزشکاران و افراد بدنساز ممانعتی ندارد و اگر این افراد نیز دارای بانک مویی کافی و قوی باشند ، می توانند از این تکنیک برای درمان ریزش موی شدید خود استفاده نمایند.


کاشت مو و بدنسازی

بعد از کاشت مو همه افراد باید به مدت یک هفته از موهای خود مراقبت کرده و فعالیتی را نداشته باشند. مدت زمان رشد مو ها در استفاده از روش کاشت مو به روش SUT از 4 الی 9 ماه طول خواهد کشید که در زمان های اولیه فولیکل موها حساس تر می باشند و نباید دراین مدت به ورزش به خصوص ورزش های سنگین از قبیل بدن سازی پرداخت چرا که ورزش و فعالیت های سنگین علاوه بر فشار بر سر ، سبب تعریق بسیار شدید سر شده که می تواند برای فولیکول موها آسیب رسان باشد .در همین خصوص کاشت مو برای افراد بدنساز می تواند انجام شود.


در صورتی که فرد به مدت 45 روز از ورزش کردن اجتناب کند تا آسیبی به فولیکول های کاشته شده شخص وارد نشود ، پس تنها با حدود دو ماه ورزش نکردن می تواند صاحب موهای پر پشت شود و کرده و تراکم مناسبی برای موهای خود داشته باشد . پس از گذشت این مدت زمان فرد می تواند ورزش خود را با ظاهری جذاب تر دنبال کند. از این رو باید در نظر داشته باشید که روش انتخابی کاشت موی شما در نتیجه درمان تاثیر بالایی خواهد گذاشت. بنابراین باید کلینیک معتبر و فوق حرفه ای را انتخاب کنید که با در اختیار داشتن بهترین امکانات روز و استفاده از آخرین روش کاشت مو یعنی کاشت موی SUT به درمان شما بپردازد تا شما بتوانید با درمان و نتایج عالی به ورزش حرفه ای خود بپردازید.