ریزش مو در بانوان و عواملی که باعث ریزش مو در بانوان می شود کدام است

زیبایی یک خانم به موهای وی بستگی دارد و به نوعی می توانیم بگوییم که یک خانم با موهایش زندگی می کند و برای وی مو بسیار حائز اهمیت است حال فکر کنید که مشکلی برای موها بوجود بیاید و دچار ریزش شوند، آنوقت است که فرد حاضر می باشد هر کاری کنید تا ریزش موهایش قطع شده و موها به حالت قبل برگردند.
توجه داشته باشید هر نوع  ریزش مو در بانوان نگران کننده نیست به طور مثال ریزش مو در هنگام روش گرفتن، خوابیدن، سشوار کشیدن طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نمی باشد

دوره رشد مو

در ابتدا سعی در آن داریم که به شکل اختصار دوره ی رشد مو را برای شما عزیزان شرح دهیم:
آناژن :دوره رشد موها بوده و این دوره در موهای سر بین 2 تا 6 سال و در موهای سایر نقاط بدن بین  1 تا 6 ماه میباشد.در هر زمان ؛بطور متوسط 85 درصد موها در مرحله اناژن هستند.
کاتاژن  :دوره کوتاهی است که طی ان تقسیم سلولهای ماتریکسی متوقف و فولیکولهای مو از ناحیه پاپیلا جدا میشوند.
تلوژن :دوره ای سه ماهه که در این دوره همه فعالیتهای سلولی متوقف میشود و موی مرده که همراه فولیکول دژنه شده است موی چماغی نیز نامیده میشود .ضمن شست و شو یا فشار ناشی از ان

چه عواملی باعث ریزش مو در بانوان می شود؟

1- نخستین علتی که امکان دارد اکثر خانم ها آن را تجربه کنند ریزش مو ناشی از بارداری، بیهوشی، استرس، اضطراب و ...
2- بسیاری از افراد در جهان علی الخصوص در ایران از مشکلات تیروییدی رنج می برند، ممکن است تیروییدشان کم کار و یا پرکار باشد و به سبب آن می توان شاهد مشکلاتی در مو و ناخن و ... بود
3- پوست سر وظیفه نگهداری موها را دارد، زمانی که برای پوست سر مشکلی بوجود بیاید بالطبع موها دچار مشکل می شوند و ریزش پیدا می کنند از جمله از این مشکلات می توان به شوره‌ سر، پسوریازیس و عفونت‌های قارچی مثل کچلی و ... اشاره کرد.

4- بالغ بر 90% ریزش مو در بانوان  ناشی از بستن دم اسبی موها و همچنین استفاده از حالت دهنده های شیمیایی می باشد که باعث شکسته شدن و آسیب دیدن موها می شوند.
5-  همانطور که می دانید هر دارویی عوارض های جانبی دارد برخی از داروها هستند که یکی از عوارض های جانبی آن ریزش مو می باشد که در اینجا می توان به داروهای شیمی درمانی، داروهای ضد التهابی و ... اشاره کرد.
6-  بیماری آلوپسی تریکوتیلومانیا یا همان بیماری وسواس کندن مو یک عادتی است که طی آن با کندن تارهای موی خود به آرامش می رسد و طی آن به مرور زمان ریزش مو رخ می دهد که معمولا در خانم ها دو برابر بیشتر از آقایان شایع است
7- بیماری های اتو ایمنی که باعث ریزش مو می شوند یک مقوله کاملا جدایی هستند و علت آن سیستم اتو ایمن بوده که در اینجا گلبول های سفید به موها حمله می کنند و موها را از بین می برند مانند آلوپسی آره آتا.

بهترین راه کار برای درمان ریزش مو در بانوان چیست؟

مرکز تخصصی موی رنسانس با مطالعات و تحقیقات بسیار پیرامون ریزش مو در بانوان  فوق راهکار های مناسبی را با توجه به شرایط و نوع الگوی ریزش خانم ها طراحی و اجرایی کرده است به طور مثال کاشت مو به روش های sut و fue برای خانم هایی که دچار ریزش موی کمی شده اند مناسب می باشد، همچنین ترمیم مو به روش hrt برای خانم هایی که از ریزش مو با وسعت بسیار رنج می برند مناسب است شایان ذکر است پکیجی تحت عنوان پی آر پی، مزوتراپی، لیزرتراپی و ویتامین درمانی به شکل متمرکز برای درمان ریزش مو و همچنین تقویت مو طراحی شده است که خانم ها می توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند.

شما عزیزان در صورتی که سوالاتی در مورد ریزش مو در خانم ها و راههای درمانی آن دارید می توانید با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و به شکل کاملا رایگان مشاوره دریافت کنید همچنین دوستانی که در شهرستان سکونت دارند برای مشاوره آنلاین می توانند با شماره 09122115442 از طریق تلگرام در ارتباط باشند.