پوسته شدن سر بعد از کاشت مو

احتمالا تا به حال اطلاعات زیادی درباره کاشت مو داشته باشید و می دانید این روش بهترین راه درمان کم پشتی و ریزش مو در جهان می باشد.به طور کلی کاشت مو هیچگونه عوارضی ندارد و روشی معتبر و تضمینی در سرتاسر دنیا شناخته شده است . با این حال در مواقعی انگشت شمار ، گزارشی حاکی از برخی مشکلات در افراد را شاهد هستیم که در این مقابه قصد داریم درباره پوسته شدن سر بعد از کاشت مو به عنوان یکی از نادرترین عوارش کاشت مو درباره آن صحبت نماییم.


لازم به ذکر است که پوسته شدن سر بعد از کاشت مو ، تنها برای برخی از افراد اتفاق می افتد و شایع نمی باشد. در همین خصوص در جلسه مشاوره قبل از کاشت مو احتمال این موضوع و یا سایر عوارض دیگر توسط پزشک متخصص به فرد گفته می شود تا متقاضی با آگاهی بیشتری شروع به درمان خود نماید. اما مراجعین باید توجه کنند که بروز پوسته شدن سر بعد از کاشت مو هیچگونه عوارضی برای پوست فرد یا خود فرد به همراه ندارد . این مسئله تنها یک مشکل جزئی بوده که با مراقبت و رعایت اصلی آن ظرف مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.


پوسته شدن سر بعد از کاشت مو چگونه است ؟

بعضی از افراد ، بعد از گذشت چند مدت از کاشت مو خود ، در محلی که اقدام به پیوند مو نموده اند و یا برداشت مو از آن جا صورت گرفته اس ، دچار پوسته پوسته شدن و احساس خشکی سر را دارند . این اتفاق در کاشت مو غیر طبیعی نبوده و برای برخی از مراجعین کاشت مو پیش می آید که به هیچ عنوان موضوع نگران کننده ای نمی باشد .شرایط بدنی و موی هر فرد با سایر افراد متفاوت است و به همین دلیل می توان گفت بروز این اتفاق موضوع نگران کننده ای نمی باشد.


پوسته شدن سر بعد از کاشت مو به دلیل تحلیل رفتن چربی پوست می باشد و این موضوع در افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر دیده می شود. زیرا محلول و بی حسی های موضعی برای بی حس کرد سر، بخاطر اجرای بی درد کاشت مو ، در افرادی که پوستی خشک دارند یا از چربی کمتری برخوردارند واکنش منفی نشان داده و سبب پوسته شدن سر بعد از کاشت مو می گردد .


افرادی که دچار این مسئله می شوند معمولا در قسمت سر احساس خارش می کنند اما این افراد حتما باید توجه داشته باشند که به هیچ وجع محل برداشت و کاشت مو را نخارانند زیرا با این کار نه سبب بهبود پوسته شدن می شود و نه کاشت مویی با کیفیت را تجربه خواهند کرد. بر اثر خاراندن محل کاشت امکان آسیب به فولیکول های کاشته شده بسیار بالا می باشد ، بنابراین باید از خارش دادن محل کاشت مو پس از انجام این روش درمانی جدا بپرهیزند .


از دیگر دلایل پوسته پوسته شدن موی سر پس از پیوند مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ پس از کاشت فولیکول ها ، به منظور تطبیق با بدن و رشد پیاز مو ، مایعاتی از محل سوراخ های ایجاد شده برای کاشت به بیرون از سر آمده که شبیه به جوش های سر سفید هستند. با تخلیه این مایعات و تماس آن ها با هوای پیرامون تبخیر و آن چه که از آن ها باقی می ماند پوسته های سفید رنگی هستند که می توانند این مشکل را به همراه داشته باشند.

✔ زخم هایی که در هنگام ایجاد سوراخ در سر ایجاد می شود ، پس از ترمیم و با گذشت مدت زمان کوتاهی خود را به شکل پوسته هایی نشان می دهند.


درمان پوسته شدن سر بعد از کاشت مو

برای درمان پوسته شدن سر بعد از کاشت مو ، در قدم اول نیاز به یادآوری عدم خارش سطح توسط فرد می باشد. در صورت بروز چنین علائمی فرد می تواند موضوع را با پزشک خود مطرح کرده و سپس با تجویز پزشک متخصص مربوط به کاشت مو ، دارو هایی تجویز می شود که سطح سر می بایست به آن آغشته گردد.با انجام این کار و رعایت موارد اشاره شده توسط پزشک بعد از مدت بسیار کوتاهی سر شروع به چربی سازی کرده و پوسته شدن به کلی در فرد از بین می برد .


همانطور که می دانید روش کاشت مو ، فاقد هرگونه عوارض می باشد ، وجود این مسئله نیز که در برخی افراد نمایان می شود جای هیچ گونه نگرانی ندارد و تنها با چند روز مراقبت و رعایت نکات ، از بین خواهد رفت و افراد هیچگونه مشکلی را احساس نمی کنند .


استفاده از داروی تجویز شده توسط پزشک تا 3 روز بعد از کاشت مو می توانید بیشتر پوسته ها را از بین ببرد.همچنین شما می توانید با مشورت پزشک متخصص خود از مقادیر کمی شامپو بچه جهت شست و شوی موی سر خود و پاکسازی این پوسته ها استفاده نمایید. یکی دیگر از راه حل های درمانی پوسته های سر بعد از کاشت مو استفاده از اسپری ای به نام سالین می باشد که تنها توسط پزشک شما تجویز می شود.مصرف برخی از مواد طبیعی خوراکی همچون چای سبز سبب رطوبت رسانی بهتر به بدن شده و وجئذ آنتی اکسیدان موجود در آن در بهبود پوسته های سر موثر می باشد.