کاشت مو به روش اتوماتیک یا سیفر

ریزش مو مشکلی شایع در ظاهر و زیبایی افراد در سر تا سر دنیا می باشد که آقایان و خانم های زیادی به آن دچار می شوند.ریزش مو ها علت و شدت متفاوتی دارند . از شایع ترین ریزش ها که آسیب زیادی در افراد ایجاد می کنند می توان به ریزش ارثی و ریزش های شدید اشاره کرد که توسط درمان های دارویی و مراقبتی درمان نمی شوند و تا سال های گذشته هیچگونه درمانی برای این ریزش های شدید وجود نداشت. اما با پیشرفت علم در این روز ها شاهد روشی عالی برای درمان رشد طبیعی موها می باشیم که کاشت مو می باشد و با روش های مختلف و تکنیک های متفاوت خود منجر به رشد طبیعی موها به صورت دائمی می شود .


کاشت مو

کاشت مو روشی است که بدون نیاز به جراحی و خونریزی و بی هوشی می تواند با برداشت فولیکول موهای خود شخص و سپس کاشت آن ها بر سر منجر به رشد دائمی موها شود.همانطور که گفته شده است این روش با تکنیک های مختلفی قابل انجام است که هر یک از این روش ها دارای دستگاه های مختلف بوده و نحوه برداشت و کاشت فولیکول ها در هر روش متفاوت می باشد .


پیوند مو به وسیله متد های مختلف انجام می شود که به مرور با پیشرفت علم ، روش های جدید تر جای روش های قدیمی را گرفته اند و دارای کیفیت و نحوه اجرای بهتری هستند.از مشکلات متعدد و تخریب پذیر در کاشت مو به روش های سنتی FIT و FUT دستی بودن آن و انجام شدن آن توسط تکنسین می باشد زیرا نتیجه این نوع کاشت مو بیش از 90% آسیب پذیر و منفی بوده .اما کاشت موی اتوماتیک با دقت فراوان امروزه جایگزین روش های قدیمی شده که از معروف ترین و بهترین نوع آن کاشت مو به روش SUT می باشد. در ادامه این مقاله ، به کاشت موی اتوماتیک می پردازیم تا با این روش بیشتر آشنا گردید.


کاشت مو به روش اتوماتیک یا سیفر

SAFER مخفف عبارت Soction Assisted Follicular Extraction Replantation است که به معنی پیوند موی اتوماتیک می باشد. کاشت مو سیفر از سال 2008 برای اولین بار در کشور فرانسه ابداع و انجام شد و با انجام آن انقلابی در کاشت مو صورت گرفت.


این تکنیک یکی از روش های کاشت مو می باشد که ممکن است تا به حال کمتر اسم آن به گوش شما خورده باشد. اما کسانی که قصد انجام کاشت مو را دارند ممکن است با این متد برخورد کرده باشند. همانطور که می دانید کاشت مو نیازمند برداشت فولیکول ها از بانک موی قوی و سپس کاشت آن ها به محدوده خالی از موی سر می باشد. حال هر تکنیک می تواند به طور خاصی اقدام به برداشت و کاشت فولیکول ها نماید که این تفاوت سبب تفاوت در نتایج نهایی کاشت مو می شود.


در روش کاشت مو سیفر درمان به روش الکتروپنوماتیک صورت می پذیرد که دخالت دست در آن پایین بوده و بیشتر مراحل توسط دستگاه صورت می گیرد.برداشت مو در این روش توسط پانچ های مخصوص انجام شده و کاشت نیز به همین طریق می باشد. برای درمان از این طریق ممکن است شاهد چند جلسه درمان باشیم چرا که مقدار برداشت فولیکول و کاشت آن ها چندان چشمگیر نبوده و نتایج درمان غیر قابل پیشبینی نمی باشد. این روش می تواند منجر به ایجاد اسکار بر پشت سر و یا برداشت به صورت غیر اصولی باشد که سبب خالی شدن پشت سر و بانک موی افراد شود . به همین دلایل این روش در بیشتر مراکز کاشت مو جز روش های منسوخ شده تلقی می شود و در کلینیک های حرفه ای انجام نمی شود. بنابراین بهتر است افراد روش جایگزین و بهتری را برای کاشت مو خود انتخاب نمایند.


مرحله اول در کاشت موی اتوماتیک چگونه است ؟

کاشت موی اتوماتیک ، در ابتدا نیاز به انتخاب یک کلینیک کاشت مو که مجهز به داشتن دستگاه های پیشرفته در خود باشد دارد. همچنین کلینیک منتخب می بایست یکی از بهترین متخصصین ماهر در این زمینه را داشته باشند .افراد پس از انتخاب کلینیک معتبر و مورد نظر خود به جلسه مشاوره در جهت دانستن چگونگی روند درمان ، چگونگی شرایط ، هزینه و انتخاب قطعی متد درمانی خود می روند .در این جلسه متخصص به معاینه دقیق شرایط فرد می پردازد. ابتدا علل ریزش را بررسی کرده و مقدار ریزش را اندازه گیری می نماید .بعد از آن به معاینه جنس فولیکول موها می پردازد تا بهترین نقطه را برای برداشت موها با توجه به استحکام فولیکول انتخاب نماید و با توجه به سطح ریزش و مقدار آن ارزیابی و محاسبه های لازم را صورت خواهد داد که آیا فرد برای درمان و انجام کشت مو به چه مقدار برداشت و پیوند کاشت مو احتیاج دارد . بعد از این مرحله با توجه به شرایط و قدرت مالی مراجعه کننده روش درمانی را به وی معرفی کرده و درمان با اصول و برنامه ریزی آغاز خواهد شد.


مرحله اجرا و درمان کاشت موی اتوماتیک

کاشت موی اتوماتیک یا همان کاشت مو به روش SUT برای اجرا نیاز به بی حسی موضعی دارد و نیازی به بی هوشی کامل افراد نیست .منطقه برداشت نیز در این روش متفاوت تر بوده و علاوه بر برداشت پشت سر و پشت گوش امکان برداشت برای افراد کاملا طاس از دیگر نقاط بدن نیز وجود دارد که بانک موهای مقاوم را برداشت می نمایند .پس از برداشت با تراکم بالا و حرفه ای از طریق دستگاه های اتوماتیک و مخصوص این کار ، متخصص و پرسنل این روش به جداسازی کامل فولیکول ها می پردازند که این کار را با دقت و ظرافت بسیار بالا انجام می دهند سپس فولیکول های به دست آمده بر محل خالی از موی سر فرد کاشته خواهند شد. درمان با استفاده از این روش تنها در یک جلسه و با زمانی کوتاه اتمام می یابد .


مزایای کاشت مو به روش سیفر نسبت به روش های قدیمی کاشت مو

در تكنیک SAFER با استفاده از دستگاه، فولیكول های مو به همان روش FIT ولی با سرعت بالا و بدون دخالت دست یكی پس از دیگری از ناحیه ی دهنده استخراج می شوند. مزیت SAFER نسبت به FIT دستی این است كه بر خلاف آن ،نوک برنده و تیز پانچ به عمق پوست فرو نمی رود، بلكه پانچ های ظریفی كه بین 0.78 تا 1.25 میلی متر قطر دارند، در حال چرخش و مكش همزمان وارد قسمت بالایی پوست (حدود 3 میلی متر) شده و فولیكول مو بدون كمترین آسیبی جدا می شود. مزیت بعدی این است كه همه ی گرافت ها در محفظه ی استریلی كه در خود دستگاه تعبیه شده است، به طور اتوماتیک و بدون دخالت دست جمع آوری شده و پس از اتمام مرحله ی برداشت باز هم به روش اتوماتیک در جهت صحیح در ناحیه ی گیرنده كاشته می شوند و این استریل بودن و سرعت كار، دوام و بقای گرافت ها را بالا برده و خطر عفونت و عوارض بعدی تقریبا به صفر می رسد.


در کاشت مو به روشFIT برای خارج كردن گرافت ها، معمولا از پنس های ظریفی استفاده می شود كه علیرغم ظرافتشان باز هم احتمال آسیب رساندن به ناحیه ی زایای فولیكول را دارند و زمان بیرون ماندن فولیكول ها پس از برداشت از ناحیه ی دهنده نیز طولانی بوده و گاها تا چندین ساعت هم به طول می انجامد. به همین دلیل اكثر متخصصین پیوند مو شانس آسیب رسیدن و از بین رفتن 15 تا 20% فولیكول های برداشته شده را با روش FIT محتمل می دانند. حال اینكه با روش SAFER این عوارض وجود نداشته و براحتی می توان بقای گرافت ها را تا 100% تضمین كرد.


تراکم موهای ایجاد شده پس از جراحی پیوند مو یکی از مسائلی است که اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان کاشت مو در مورد آن حساسیت و نگرانی دارند و خواهان ایجاد تراکمی بالا و نزدیک به حد طبیعی موهای کاشته شده هستند. در روش SAFER به دلیل ظرافت پانچ های به کار رفته ، استخراج فولیکول های ظریف و همگن به تعداد بالا و سرعت اعجاب انگیز میسر شده و می توان تراکمی بسیار بالا با نمایی طبیعی در ناحیه ی طاسی ایجاد کرد و به جرات می توان گفت تراکم ایجاد شده با این روش را نمی توان با هیچ روش دیگری مقایسه کرد. در روش سیفر ناحیه ی دهنده ی پیوند با سرعت بالائی طی چند روز ترمیم شده و با گذشت 7 تا 10 روز از انجام کاشت، هیچ اثری از سوراخ های ریزی که ناشی از برداشت فولیکول های مو در ناحیه ی بانک مو (پس سر) هستند، باقی نمی ماند و به همین دلیل می توان از ناحیه ی بانک مو دو تا سه بار دیگر نیز برای ترمیم و زیاد کردن موها در نواحی مورد نظر استفاده کرد. کبودی، تورم، درد پس از جراحی و خون مردگی دور چشم ها یا پیشانی که جزو عوارض احتمالی روش های کاشت قبلی محسوب می شدند اما به هیچ وجه در این روش این موارد وجود ندارند و فرد پس از گذشت تنها یک روز از کاشت مو می تواند مجددا به فعالیت های روزمره خود بازگردد و مراقبت ویژه ای پس از عمل وجود ندارد.


روش برتر کاشت مو در کلینیک تخصصی سینا (رنسانس)

کاشت مو به روش SUT بهترین روش کاشت مو بوده که این تکنیک پیشنهاد اکثر پزشکان متخصص می باشد. این روش با رعایت کلیه استاندارد های لازم و رفع کلیه نواقص توانسته است مورد توجه متخصصین قرار گیرد و بهترین روش کاشت مو شناخته شود.کاشت مو به روش SUT در مراکز تخصصی کاشت مو در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.


کاشت مو SUT تنها در کلینیک های فوق پیشرفته اجرا می شود. این روش برای درمان نیازمند بی حسی موضعی داشته و برعکس سایر روش ها نیازی به بیهوشی نمی باشد.با این اقدام افراد در هنگام درمان دردی را احساس نخواهند کرد. مقدار برداشت مو بسیار زیاد تر از سایر روش ها خواهد بود و سپس پس از جدا سازی فولیکول ها نوبت به کاشت فولیکول ها توسط سوزن مخصوص می باشد. کاشت مو با تراکم بالا به صورت اصولی با رعایت حفظ جهت رویش موها انجام می گیرد تا طبیعی ترین حالت ممکن را داشته باشد.


این روش نیازی به بخیه و برش سر نداشته و بدون ایجاد اسکار و خونریزی با نتایج عالی سبب رشد مجدد موها با تراکم بالا و ایجاد ظاهری زیبا و طبیعی برای افراد می شود.