بررسی جامع کاشت مو به روش SUT

بیشتر افراد جهان ، عارضه ریزش مو و کم پشتی موها را تجربه می کنند . این مشکل گاه بر اثر ارث و ژنتیک ، گاه بر اثر بیماری های مختلف و گاه بر اثر سبک زندگی فرد به وجود خواهد آمد که علاوه بر تاثیرات منفی بر ظاهر شخص ، تاثیرات منفی بیشتری را بر روی روحیه و اعتماد به نفس فرد قرار می دهد .نکته ایی که وجود دارد این است که کاشت مو تنها درمان رشد طبیعی موها برای انسان در تمام دنیا می باشد.همه کسانی که تشخیص می دهند دچار ریزش مو شده اند راه های مختلفی را برای درمان آن امتحان و تجربه کرده اند. از جمله این موارد درمانی که به صورت دائمی است کاشت مو می باشد.امروزه در زمینه کاشت مو در سالیان اخیر پیشرفت های چشمگیری مشاهده می شود که از جدیدترین روش کاشت مو در جهان می توان به روش SUT اشاره کرد.


چند سال پیش بود که از طرف سازمان های ذی صلاح اعلام شد که کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT منسوخ شده است (توجه داشته باشید منسوخ شدن دلیلی بر انجام ندادن روش های مذکور نمی باشد) اما به دلایل مختلف دیده شده که در مراکز متعدد جهت کاشت مو از این روش ها استفاده ممی شود اما با نام و روشی دیگر به بیمار گفته می شود. برخی دیگر از مراکز هستند که به نام روش کاشت مو SUT از روش های قدیمی استفاده می کنند که این کار نه تنها از لحاظ علمی هیچگونه اعتباری ندارد بلکه از نظر اخلاقی هم مردود می باشد.

کاشت مو


کاشت مو به روش SUT

پس از سال ها تجربه و تحقیقات در حوزه کاشت مو هم اکنون می توان گفت که تقریبا تمام محققان و دانشمندان این اتفاق نظر را دارند که یکی از اهداف مهم کاشت مو و همچنین الویت های مهم پیوند مو ، حفظ ذخیره بانک موی فرد متقاضی و آسیب ندیدن فولیکول ها در زمان برداشت و همچنین کاشت می باشد . حدود 10 سال پیش پس از تحقیقات فراوان سرانجام روشی نوین و جدیدی عرضه شد که در آن به ذخیره ی بانک موی فرد و همچنین آسیب ندیدن فولیکول ها توجه بسیاری شده است و بر این اساس پایه گذاری شده است . امروزه این روش را به نام SUT می شناسیم. این تكنیك به روز ترین متد روز امریكا واروپا است.


جدیدترین و موفق ترین روش امروزی پیوند مو ، کاشت مو SUT می باشد. این روش آخرین متد کاشت مو به شمار می رود که تفاوت آن با روش های ریج و سنتی همانند FIT و FUT در این می باشد که در این متد تا 14000 تار موی واقعی را در یک جلسه می توان برداشت و اقدام به کاشت نمود.مهم ترین نکته درباره این روش برداشت مو با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک می باشد که سرعت و دقت انجام کار را بسیار بالا می برد.علاوه بر این به کمک این دستگاه می توان بدون جراحی ، درد و بیهوشی اقدام به برداشت مو نمود و همچنین دوران نقاهت و عوارضی با خود به همراه نخواهد داشت . بنیانگذار و تنها مجری این متد پیوند مو در ایران ، کلینیک سینا (رنسانس) می باشد. در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست.


یکی دیگر از معایبی که به روش های گذشته کاشت مو وارد می شد زمان طولانی برداشت مو بود که طول این مدت باعث خستگی تکنسین ها و بیمار شده و نهایتا از اواسط برداشت تا انتهای آن کیفیت کار افت بارزی داشت. با توجه به این مسئله یکی از فاکتور ها در کاشت مو به روش SUT سرعت برداشت همراه دقت بوده که به سبب تکنولوژی به کار رفته در آن سرعت انجام کار 3 برابر بیشتر از روش های قدیمی شده است. کاشت مو به روش SUT تنها روشی است که در آن می توان حداکثر فولیکول ها را برداشت کرد.برداشت در این روش بدین شکل است که فولیکول های مو تک تک برداشت شده و این کار به صورت پراکنده انجام می گیرد. این پراکندگی برداشت باعث می شود که پس از انجام کاشت مو هیچ فردی با دیدن موهای پشت سر شما متوجه انجام کاشت مو نشود. یکی از رکورد هایی که کاشت مو به روش SUT به جا گذاشته است کاشت 60 تار مو در 1 سانتی متر مربع است که این رکورد به خودی خود منحصر به فرد می باشد.


بهترین سن کاشت مو

یکی از مهم ‌ترین مسائل درباره کاشت مو زمان آن است. بهترین سن برای کاشت مو 23 سال به بالا است. به افراد بین سن 18 تا 25 توصیه می‌شود تا کامل شدن روند ریزش موها صبر کنند و پس از آن برای کاشت مو اقدام کنند.در کاشت مو که از ناحیه پشت سر مو برای پیوند برداشته می‌شود، اگر ریزش مو هنوز کامل نشده باشد، ممکن است با برداشتن مو از آن ناحیه برای کاشت مو و پس از آن ریزش آن ناحیه فرد دچار مشکل شود. موها باید از بخشی از سر برداشته شوند که هرگز دچار ریزش نمی‌شوند.


زمان مناسب برای کاشت مو و ابرو را می‌ توان این گونه تعریف کرد که وقتی فاصله موها به خصوص روی سر از 3 میلی متر بیشتر باشد، می ‌توان در میان آن ها اقدام به کاشت مو نمود.


نحوه اجرای کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT نیاز به جلسه مشاوره اولیه برای بررسی دقیق و نتیجه ای بهتر دارد .در جلسه مشاوره متخصص مربوط این روش به معاینه کامل فرد می پردازد ، بنابراین مقدار ریزش موی فرد را بررسی و اندازه گیری می نماید و سپس به بررسی این که چه مقدار برداشت مو برای او لازم است خواهد پرداخت. با توجه به ریزش و ظاهر شخص ، میزان تراکم ایده آل مو در سطح سر فرد محاسبه شده و محل برداشت مو ها نیز با توجه به بانک موی قوی فرد در این جلسه مشخص خواهد شد. پس از اتمام این مرحله فرد آماده انجام مراحل برداشت و کاشت می شود.بر اساس توضیحات ذکر شده روند برداشت مو بدون دخالت دست و به وسیله دستگاه اتوماتیک انجام شده و بعد از آن توسط پزشک متخصص در محل های از قبل مشخص شده کاشته خواهد شد.

کاشت مو به روش SUT


مزایای کاشت مو به روش SUT

✔ طبیعی بودن خط رویش

✔ مهندسی آن توسط تیم مجرب كاشت مو

✔ تراكم بالای مو (3 برابر بیشتر از سایر روش ها)

✔ انجام پروسه درمان تنها در یک جلسه

✔ عملی غیر تهاجمی و عدم نیاز به جراحی

✔ عدم هرگونه درد ، خونریزی ، به جا ماندن جای زخم و اسکار و بدون نیاز به بیهوشی

✔ دوران نقاهت برای بیمار وجود ندارد و فرد بعد از کاشت مو می تواند به فعالیت های روزانه و عادی خود ادامه دهد .

✔ مشاهده كردن موهای كاشته شده بعد از كاشت موی طبیعی

✔ سرعت رشد مو و حصول نتیجه نهایی بیشتر نسبت به روش های رایج

✔ از بین رفتن فولیكول های برداشت شده در این روش به صفر می رسد.

✔ عدم آسیب به موهای مجاور محل برداشت با استفاده از دستگاه اتوماتیک

✔ در این روش برای برداشت مو از بی حسی موضعی کمک گرفته می شود تا فرد هیچگونه دردی را احساس نکند . برداشت نیز به صورت دانه دانه می باشد که زخم و جراحتی را برای فرد به همراه نخواهد داد .

✔ فولیکول ها از طریق بی حسی موضعی بر سطح سر کاشته خواهد شد .

✔ و...


معایب کاشت مو به روش SUT

این روش کلیه مشکلات و عوارض سایر روش ها را بر طرف کرده و عملا از هیچ عیب و نقصی برخوردار نمی باشد. بعد از انجام کاشت مو با استفاده از این روش ممکن است در محل کاشت و برداشت احساس درد بسیار خفیف ، خارش و یا مقدار کمی تورم نمایید که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.دوران نقاهت بعد از کاشت مو در این روش زیر یک هفته و تنها چند روز می باشد و پس از گذشت آن می توان به کارهای روزمره خود رسیدگی کرد.


امروزه کاشت مو یکی از موثرترین راه های درمانی دائمی و مادام العمر محسوب می شود. البته همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند مثلا به افراد زیر 25 سال کاشت مو پیشنهاد نمی شود .به چنین افرادی معمولا پزشکان استفاده از روش های تقویتی همچون PRP مو را پیشنهاد می دهند. همچنین برخی از افراد که دچار بیماری های خاص هستند و یا بانک موی قوی ندارند روش ترمیم مو HRT پیشنهاد می شود.


هزینه کاشت مو به روش SUT

از مهم ترین و متداول ترین سوالاتی است که بیماران قبل از کاشت مو بیان می کنند هزینه کاشت مو می باشد به طور کلی هزینه کاشت مو به عوامل متعدد همچون وسعت ریزش مو، شرایط بیمار و ... بر می گردد که در هزینه کاشت مو تاثیر گذار است و توصیه می کنیم قبل از انتخاب کلینیک و همچنین روشی که با استفاده از آن کاشت مو انجام می دهید تحقیق کنید و بعد تصمیم بگیرید.


مرکز تخصصی کاشت مو سینا (رنسانس) با استفاده از کاشت مو SUT موهایی طبیعی و پرپشت به شما هدیه می کند و به دلیل مزایای بسیار خود، روز به روز به شمار مخاطبان خود اضافه می کند.با توجه به مزایا و درمان روش SUTهزینه مناسبی دارد تا هر فردی بتواند آرزوی خود را که داشتن موهایی زیبا و طبیعی است را فراهم کند.کاشت مو، هیچ عوارضی برای فرد به همراه ندارد و خوشبختانه تا به حال هیچ عارضه مهمی از آن برای بیماران گزارش نشده است و افراد از رضایت کافی برای کاشت مو، برخوردار بوده اند.این روش زیبایی و اعتماد به نفس افراد را به آنان باز می گرداند و باعث می شود بتوانند از داشتن موهای طبیعی لذت ببرند.