چرا کاشت ابرو انجام دهیم؟

همه ساله حدود 4 میلیون نفر با این واقعیت روبرو می شوند که موی ابروهایشان در حال نازک شدن است. در نتیجه آن ها نقاط کچلی را در ابرو های خود مشاهده می کنند. برای بسیاری از بانوان، طراحی ابرو تبدیل به یک کار غم انگیز هر روزه شده است. کم شدن مو، صرف نظر از اینکه خط موی شما را به عقب می کشاند و یا ابرویتان را محو می کند، عامل مهمی برای از دست دادن اعتماد بنفس است و این امر ناشی از این است که مردم اصولا تمایل دارند ابروهایی با فرم های متفاوت داشته باشند.


وقتی موی ابرو می ریزد و یا کم می شود، یک نقص رخ می دهد و می توان گفت کاشت ابرو، طبیعی ترین و آسان ترین راه حل موجود برای فرد است. شاید برایتان جالب باشد بدانید هر شخصی می تواند نقاط کچلی در ابروهایش داشته باشد. در از دست دادن موی ابرو، تبعیض جنسیت قائل نمی شود؛ در حالی که کاشت موی ابرو برای بانوان یک روش بسیار رایج است، مردان بسیاری نیز از کاشت ابرو استفاده می کنند.


چه عواملی باعث ریزش ابرو می شوند؟

شایع ترین علت ریزش ابروی زنان، برداشتن بیش از حد آن است که در یک دوره زمانی دائمی به فولیکول مو آسیب می زند و باعث ایجاد زخم بر روی بافت و از دست دادن کامل رشد تارهای مو می شود.در حالی که برخی بیماران به دنبال کاشت ابرو هستند تا خصوصیات طبیعی صورتشان را تقویت کنند، برخی دیگر نیز در پی جایگزینی ترمیمی در نقاط کچلی ابرو هستند که بوسیله ضربه ای سخت در کودکی، مثلا بر اثر تصادف یا به دلیل زخم های ناشی از جراحات در ورزش و یا بر اثر سوختگی و فقدان مو به وسیله درمان های پزشکی مانند تابش و شیمی درمانی بوجود آمده است.


از دست دادن موی ابرو می تواند به دلیل Alopecia Areata و بیماری های دیگری مانند کم کاری تیروئید باشد. عمل جایگزاری ابرو اغلب بدین منظور انجام می شود تا ظاهر صاف و زبر ابروهای تتو شده را نرم کند، و ظاهر سه بعدی و طبیعی ابروهای شما را حفظ کرده و صورت را احیا کند.


سایر عواملی که باعث ریزش ابرو می شوند:

• اولین عاملی که باعث می شود ابروها کم پشت شده و ریزش پیدا کنند، افزایش سن می باشد که تغییر رنگ موها را نیز با خود به همراه دارد.

• شایع ترین عامل کم پشتی موهای ابرو، شکستگی ابروهاست که ممکن است طی حادثه ای اتفاق بیفتد.

• ریزش موی ارثی و ژنتیکی در قسمت ابرو، یکی دیگر از عامل هایی است که باعث ریزش ابرو می شود.

• وسواس کندن مو نام یک بیماری است که فرد طی آن موهای سر، ابرو، مژه را می کند و پس از مدت طولانی ریزش موها طی این مورد بیشتر می شود.

• استفاده از رنگ مو و دکلره در طولانی مدت باعث ریزش ابرو ها می شوند و امکان دارد حساسیت هایی را نیز ایجاد کنند.


چرا کاشت ابرو انجام دهیم؟

راه های زیادی برای پر پشت کردن ابرو وجود دارند؛ مانند تتو کردن، آرایش کرن روزانه آن ها و... اما این روش ها ناقص ، مصنوعی و راه حل های موقتی هستند و دائم باید تکرار شوند. اما چون در کاشت ابرو، موهای سر خود فرد برداشته می شود، موهای کاشت شده دائمی خواهند بود و ظاهر طبیعی خواهند داشت.
از مزایای دیگر کاشت ابرو می توان به این موضوع اشاره کرد که کاشت ابرو بدون درد است و بعد از چند روز بهبود می یابد. البته از آنجایی که موهای کاشت شده از ناحیه سر برداشته می شوند، در نتیجه رشد ابروهای جدید زیاد است و باید دائم اصلاح شوند.


روش حفظ و ترمیم ابروها

بدلیل موقعیت مرکزی ابروها در صورت، ابروها ویژگی تعریف کننده ای برای تقارن و تعادل صورت است. ابروها، چشم های شما را قاب بندی می کنند و زیبایی طبیعی تان را حفظ می کنند. بنابراین هدف اولیه، طراحی و فرم دهی شکل ابروهاست که با ایجاد تقارن بهینه و تناسب کلی صورت و حجم و بعددهی به صورت این هدف را برآورده می سازد.


برای ایجاد دوباره زاویه ی مناسب، دقت و مهارت زیادی برای عمل بر روی تار های موی موجود نیاز است. در حالت پزشکی موها به سمت بالا شروع می شود و در حالیکه اصولا ابرو از نزدیک بینی شروع می شود. پس از آن، موها از بالا به سمت پایین و از پایین به سمت بالا زاویه پیدا می کنند، بطوریکه در نزدیک خط وسط، به یکدیگر می رسند و به تدریج از سمت صورت به سمت چشم تغییر جهت می دهند. اعمال ظرافت هنری برای زیبایی و ایجاد تعادل و همچنین ابعاد مناسب شکل و قوس ابرو ها بسیار ضروری است که بر اساس جنسیت و تناسب صورت فرد از لحاظ زیبایی شناختی ایجاد می شود. بطور کلی، ابروی بانوان بطور طبیعی قوس بیشتری دارد، در حالی که ابروی آقایان مسطح تر و به شکل T است. این مساله در عمل ترمیم ابروی همه بیماران لحاظ می شود.


بهترین روش کاشت ابرو چیست؟

بهترین فضا برای برداشتن موها جهت کاشت ابرو، موهای بغل گوش می باشد؛ در این منطقه موها از لطافت خاصی برخوردار بوده و شبیه موهای ابرو هستند. کاشت ابرو به روش SUT برای انواع ابروها مناسب اند، حتی ابروهایی که شکسته شده و یا ابروهایی که قبلا هاشور و یا تتو شده باشند، ابروهای نازک و یا ابروهایی که نیاز به پرپشتی دارند. در این روش خواب مو به دلخواه شما می باشد و حتی تراکم آن نیز می تواند به انتخاب شما انجام شود. در کاشت ابرو به روش SUT محدودیتی از بابت برداشت و کاشت نداریم البته تا حدی که بانک مو اجازه دهد.


کاشت ابرو چگونه انجام می گیرد؟

عمل کاشت ابرو، مستلزم استفاده از 150 تا 300 مو است که تعداد این موها به حجم ابروی ریخته شده و طرح کاشت ابرو دارد. نواحی گیرنده با توجه ویژه به زاویه تعیین شده و جهت هر ناحیه ی گیرنده ایجاد شده است. یکی دیگر از مزایای استفاده پیوند موی بلند برای حفظ و ترمیم ابرو این است که هدف آن تعیین نواحی دریافت کننده در زوایای دقیق تریست، زیرا کل خصوصیات هر مو محسوس است. همچنین هدف دیگر، جایگزاری پیوندهاست، چون ما می توانیم هر مو را به صورت ارادی و عمدا بچرخانیم تا ساختار قوس ابروی جدید را بر اساس ویژگی هر کدام از موها تقویت کنیم.


کاشت ابرو بر ابرو نیز نیاز به بی حسی موضعی دارد تا فرد هیچگونه دری را از سوراخ های ریز ایجاد شده احساس ننماید و به همین راحتی درمان تنها در یک جلسه انجام می گردد .بعد از کاشت ابروی طبیعی، وقتی موهای کاشته شده وارد مرحله ی استراحت می شوند، بعد از 2 الی 3 هفته می ریزند. سپس تارهای موی ابرو طی 4 ماه وارد فاز رشد می شوند و رشد خود را در قسمت ابروی طراحی شده آغاز می کنند. طی هفته ی دوم و سوم، ابروها بسیار زیبا بنظر می رسند، گویی اصلا دچار ریزش نشده اند. همچنین بعد از 6 ماه ابروها بتدریج پرپشت تر می شوند و تا 9 ماه پس از کاشت ابرو، کامل می شوند. لازم است که ابروهای کاشت شده مرتب آراسته شوند چون آن ها بیش از حد نرمال موی ابرو رشد می کنند. ما در کلینیک رنسانس یک کیت آراستن ابرو به بیمارانمان پیشنهاد می دهیم تا از آن برای مراقبت های پس از عمل استفاده کنند. اغلب بیماران بین 3 تا 4 روز به روال عادی زندگی شان باز می گردند.


مزایای کاشت ابرو

کاشت ابرو نیز تنها نیاز به یک جلسه درمان دارد بنابراین وقت زیادی را به خود اختصاص نمی دهد، همچنین این روش بدون نیاز به بی هوشی است و جراحی و خونریزی و زخم و اسکار در این روش وجود ندارد . هزینه کاشت ابرو بسیار مناسب و به صرفه است و با توجه به درمان طبیعی و عالی خود مزیت مهمی محسوب می شود.


اگر هر فردی خواهان رشد طبیعی ابروها و زیبایی و پر پشتی ابروهای خود است، بهترین روش کاشت ابرو خواهد بود؛ زیرا می تواند رشد طبیعی، پر پشت با جلوه ایی طبیعی را به افراد هدیه دهد. انجام این درمان نیز مانند کاشت مو طبق روش های متفاوت کاشت ابرو انجام می گیرد که توصیه می شود برای کاشت ابرو نیز از روش های نوین کاشت استفاده گردد تا نتیجه ی زودتر و عالی تری را برای آن ها داشته باشد.


معایب کاشت ابرو

هر فرد متقاضی نسبت به عوارض کاشت ابرو کنجکاو است تا دریابد که این روش مناسبی برای درمان اوست یا خیر؟کاشت ابرو روشی ا ست که نتیجه ی زودرسی را به همراه دارد و اگر در مراکز معتبر انجام گردد ، یک روش دائمی و فوق العاده به شمار می رود .


اما با انجام دادن کاشت ابرو در مراکز غیر استاندارد، امکان دارد از روش های ابتدایی کاشت ابرو استفاده شود که ممکن است تراکم کم ابروها و جلوه ی مصنوعی آن ها را به همراه داشته باشد. هیچ روش کاشت مو و کاشت ابرویی آسیب و بیماری و آلرژی را به همراه خود ندارد چرا که روش غیر تهاجمی بوده و فولیکول موی بدن خود شخص برای درمان استفاده می شود. اما امکان دارد با رعایت نکردن نکاتی در این زمینه و مراقبت های بعد از کاشت ابرو ، درمان به درستی انجام نگیرد و جلوه ی غیرحرفه ایی را به همراه داشته باشد .


بنابراین کلینیک انتخابی و متخصص بسیار مهم می باشد تا بتواند رویش ابروها را در مسیر درست بکارد و ابروهایی قرینه و پر پشت با خط رویش مناسبی را برای افراد در نظر بگیرد.


کاشت ابرو بر روی اسکار

متاسفانه تعداد زیادی از افراد وجود دارند که علاوه بر کم پشت بودن ابروها و نازک بودن آن ها که صورت را تحت تاثیر خود قرار می دهد، دارای خط اسکار نیز بر روی ابرو های خود هستند که ظاهر خوبی نداشته و رنگی متضاد با رنگ پوست دارد و متاسفانه ابرو در آن قسمت نیز رشد نخواهد کرد. حال باید دید درمان چگونه ممکن است. آیا می توان زیبایی را به چنین افرادی بازگرداند؟ جواب با صراحت مثبت است؛ زیرا از طریق کاشت ابرو بر روی اسکار می توان مشکل را به راحتی حل نمود.


کاشت ابرو بر روی اسکار چگونه است؟

با کاشت ابرو بر روی اسکار علاوه بر پرپشت نشان دادن ابروها، می توان موجب کم رنگ شدن خط اسکار شد و ضعف و عیوب وارده بر آن شد و به چند منظور به زیبایی و منعفت دسترسی پیدا کرد.برای درمان اسکار هم بر روی ابرو درمان مشخصی وجود نداشته و در صورت وجود، هزینه بسیار بالایی را طلب می کند. بنابراین بهترین روش کاشت ابرو بر روی اسکار خواهد بود .


کاشت ابرو بر روی اسکار چگونه انجام می گیرد؟

روش کاشت ابروی آقایان و خانم ها به دلیل دقت فراوان و مهارت بالایی که لازم دارد، دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. چه بسا اینکه کاشت ابرو بر روی اسکار نیاز به مراقبت بیشتری نیاز دارد در این صورت انتخاب یک کلینیک عالی، اولین و مهم ترین قدم به شمار می رود .


برای انجام این روش مانند کاشت ابرو به صورت عادی نیاز به برداشت فولیکول موها می باشد که اکثرا برداشت از موی سر و در موارد خاص از موهای بدن برای ابرو استفاده می شود. برداشت موها با هوشیاری فرد و از طریق بی حسی موضعی انجام می گیرد و با جدا سازی فولیکول ها و انتقال آن ها روی ابرو و خط اسکار، درمان صورت می گیرد.
کاشت ابرو در چنین شرایطی و با وجود مهم بودن درمان و محو شدن اسکار، دارای پیچیدگی و دقت فراوان است و به همین دلیل کاشت ابرو بر روی اسکار نیاز به چند جلسه داشته و انجام آن به صورت تخصصی و ماهرانه با نتیجه ای قابل پیش بینی در یک جلسه توصیه نمی شود.


نکاتی در خصوص کاشت ابرو بر روی اسکار

این روش به دلایل بسیار زیادی نیاز به انتخاب یک کلینیک کاملا استاندارد و پیشرفته دارد که با متخصصی آگاه ، درمانی عالی و منحصر به فردی را بر جای بگذارد. کاشت ابرو در قسمت اسکارها بسیار دشوار است، زیرا در این قسمت بافت عروق خونی وجود ندارد؛ بنابراین کاشت در این منطقه مهارت بالایی را نیاز دارد. در این شرایط کاشت ابرو می بایست عمیق انجام گیرد تا دسترسی به عروق خونی امکان پذیر باشد که قطعا مهارت بالای متخصص حرف اول را در چنین اجرایی خواهد زد .این روش نیاز به چند جلسه برای درمان دارد و به دلیل شرایط ویژه خود، درمان آن در یک جلسه نمی گنجد .


بهترین دکتر کاشت ابرو

از مهم ترین مواردی که برای کاشت ابرو باید به آن دقت کنید، دکتر کاشت ابرو و یا مرکز و کلینیکی که در آن کاشت ابرو انجام می دهید. اولین قدم در این موضوع سابقه کاری آن مرکز است که ترجیحا سابقه کار بالای 10 سال داشته باشد. دلیل آن این است که داشتن سابقه کاری بیشتر باعث تجربه کاری بیشتر و در نهایت کیفیت مطلوب کار می شود. نکته بعدی که در این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است به روز بودن و همگام سازی اطلاعات و علم پزشکی با سطح دنیاست. در این بخش روشی که آن مرکز برای کاشت ابرو استفاده می کند اهمیت دارد که این روش بهترین و جدیدترین روش کاشت ابرو در دنیا باشد. در نهایت میزان رضایت فرد از اولین لحظه حضور او تا زمانی که موهای کاشته شده ی آن رویش پیدا کند و به حالت مطلوب برسد اهمیت دارد که این این میزان از نحوه برخورد گرفته تا در اختیار گذاشتن امکانات و رفاه حال عمومی شامل می شود.


به طور کلی می توان گفت، بازسازی ابرو تاثیر فوق العاده زیادی بر کل صورت دارد. در مجموع بانوان بخش عمده ای از بیماران ما را تشکیل می دهند و عمل جایگذاری ابرو سریع ترین روش برای رشد مجدد موهای ابرو محسوب می شود.علاوه بر پیوند موی ابرو، عمل بازسازی مژه نیز به بیماران توصیه می شود. کاشت مژه با بی حسی موضعی انجام می گیرد و شامل کاشت حدود 25 تک مو برای پلک بالایی می شود.