پیوند و ترمیم ابرو

با اهمیت قرار گرفتن زیباسازی ابروها و همچنین درمان ریزش ابروها از طریق ترمیم ابرو، در این صفحه به توضیحاتی در خصوص ترمیم ابرو و کاشت ابرو می پردازیم.


ترمیم ابرو

ترميم ابرو روشی برای درمان ریزش ابروها و زیبایی بخشی به ابرو و در نهایت چهره افراد می باشد، این روش در کلینیک و یا در مراکز زیبایی انجام می گیرد.ترمیم ابرو از طریق هاشور زدن و القاء رنگدانه ها در لابه لای ابروها، مناطق خالی ابرو را پوشانده و همچنین مدل ابرو افراد را به شکل دلخواه آن ها تغییر می دهد.


در قدم اول، با توجه به آنالیز چهره شخص و سپس نهادن سلیقه فرد به مدل ابروی مورد نظر، متخصص از طریق ابزار مخصوص مانند خط کش و مداد به زاویه سازی ابروها و سپس مدل دادن به آن ها می پردازد که معمولا این کار نیاز به دقت فراوان داشته و تا بیست دقیقه زمان را به خود اختصاص می دهد، سپس نوبت به بی حس کردن ابروها می رسد تا اینگونه فرد دردی را در زمان ترمیم ابرو احساس نکند. بعد از گذشت یک ربع از بی حسی، متخصص می تواند درمان را آغاز کند . برای اینکار احتیاج به دستگاه مخصوص خواهد بود و متخصص با مهارت خود در زمینه ی کار با دستگاه و به کمک سوزن ها به لقای رنگدانه ها بر لا به لای ابروها می پردازد و از این طریق خطوطی به شکل تارهای ابرو در میان ابروها پدید می آورد. این کار به پرپشت نشان دادن ابروها کمک کرده و فضاهای خالی ابرو را پر خواهد کرد.

ترمیم ابرو


آیا ترمیم ابرو عوارض دارد؟

با تاسف فراوان جواب مثبت می باشد و بهتر است شما عزیزان قبل از آغاز این روش برای درمان ریزش ابرو و یا زیبا سازی ابروهای خود، اطلاعاتی را در این زمینه و برای این روش کسب کنید.


متأسفانه در مواقعی ترمیم ابرو به واسطه ی انتقال رنگدانه ه ا بر سطح پوست موجب حساسیت، آلرژیک شدن، سوزش، خارش وعفونت می شود که این کار را به شدت سخت کرده و مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. از دیگر مواردی که در خصوص همین رنگدانه ها در میان است، تضاد رنگ های القایی با رنگ های اصلی تار ابروهای طبیعی می باشد که ظاهر فرد را تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد و اعتماد به نفس و روحیه ی فرد را بسیار ضعیف خواهد کرد.متاسفانه باید گفت که ترمیم ابرو با تارهای طبیعی ابرو افراد تضاد داشته و سبب مصنوعی نشان دادن چهره ی آن ها خواهد شد که به هیچ وجه مورد پسند هیچ یک از متقاضیان نمی باشد.


برای درمان ریزش ابرو و زیبا سازی آن چه روشی باید انجام داد؟

بهترین روشی که می توان به افراد کمک کند و ضمانت و طبیعی بودن آن مشخص شده و به اثبات رسیده باشد، استفاده از روش کاشت ابرو برای این مشکل هاست که در تمام دنیا شناخته شده است. کاشت ابرو مورد اطمینان است و دارای شناسه بوده و هیچگونه خطر و ریسکی را به خود راه نخواهد داد.بهترین روش کاشت ابرو نیز برای اجرا ، استفاده از تکنیک کاشت ابرو به روش SUT و FUE می باشد. برای اطلاعات بیشتر، مقالات مربوط به کاشت ابرو با این دو روش را مطالعه نمائید.


پیوند ابرو

پیوند مو در علم پزشکی، یکی از روش هایی بوده که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از حوزه هایی که پیوند مو بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، حوزه زیبایی بوده که خواهان و مراجعین زیادی هم دارد. از انواع پیوند ها در زیبایی می توان به پیوند ابرو اشاره کرد. ریزش ابرو متاسفانه درمان قطعی و واحدی از قبیل مصرف قرص ها، دارو ها و غیره ندارد. علاوه بر این، اگر فردی در ناحیه ابرو های خود ریزش داشته باشد، در درجه اول اعتماد به نفس خود را از دست داده و سپس ریزش ابرو ها در دید عموم جلب توجه می کند.


بهترین و جدیدترین روش پیوند ابرو چیست؟

بهترین و جدید ترین روش پیوند ابرو که تا به حال معرفی شده و همچنین در سطح دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، پیوند ابرو با تکنیک FUE است. روش کاشت ابرو FUE معایب و مضرات روش های قبلی را از بین برده است و آن ها را به نقطه قوت تبدیل کرده. در تکنیک پیوند ابرو به روش FUE، شما هر مدل ابرویی که دوست دارید را می توانید داشته باشید و دیگر نگران دوران نقاهت پس از کاشت ابرو و همچنین عوارض های جانبی آن نباشید، چرا که در این روش تمامی عیوب برطرف سازی شده است. از دیگر مزیت های پیوند ابرو به روش FUE، می توان به خواب منظم مو اشاره کرد که باعث شده امروزه به عنوان محبوب ترین روش کاشت ابرو به شمار رود.

آیا شما کاندید پیوند و ترمیم ابرو هستید؟

بطور کلی اغلب بیماران مراجعه کننده، کیس های مناسبی برای پیوند ابرو هستند. مهیا بودن شرایط خوب و منطقی برای به حداقل رساندن خطر و عوارض جانبی بسیار اهمیت دارد. بیمارانی که موهای ابروی خود را به دلیل مسایل ژنتیکی، استفاده بیش از اندازه از موچین و یا بر اثر زخم یا آسیبی از دست داده اند، اصولا کیس های خوبی برای ترمیم ابرو هستند.افرادی که به دلیل امراض پوستی مثل Alopecia Areata، Frontal Fibrosing Alopecia و یا شرایط دیگری، ریزش ابرو های خود را تجربه کرده اند، می توانند کاندید های مناسبی برای پیوند ابرو باشند.اینکه شما کیس مناسبی برای ترمیم ابرو هستید یا نه، توسط پرشک شما تعیین می شود که ممکن است بافت برداری از ناحیه ای خاص توسط پزشک متخصص امراض پوستی توصیه شود.


در پایان پرسش هایی عنوان می شود که معمولا توسط افرادی که برای کاشت ابرو به ما مراجعه می کنند، مطرح می شوند. بد نیست شما نیز به عنوان یک متقاضی کاشت ابرو، از پاسخ این پرسش ها آگاه شوید.

کاشت ابرو


طول مدت انجام عمل پیوند ابرو چقدر است؟

طول مدت انجام این روش به این بستگی دارد که چه تعداد مو کاشته می شود. اگر عمل کاشت در انتهای سمت پایین ابرو صورت بگیرد، معمولا 2 تا 3 ساعت به طول می انجامد و اگر در انتهای سمت بالای ابرو کاشت شود، بین 3 تا 5 ساعت طول می کشد. علت این تفاوت زمانی این است که هر مو بایستی به دقت و به صورت تک تک درون ابرو قرار داده شوند.


بعد از انجام پیوند ابرو باید منتظر چه پیامدهایی باشیم؟

اصولا زمان بهبود این روش 5 تا 7 روز است. در حالی که ناحیه های کوچک در اطراف هر مو در طول اولین هفته بصورت صورتی رنگ نمایان می شوند و پس از ریزش موهای این نواحی، این رنگ صورتی نیز در طول هفته های بعد محو می شود و به تدریج این نواحی طبیعی به نظر می رسند.


چه مدت پس از پیوند ابرو می توانیم به سرکار برگردیم؟

بطور کلی، می توان گفت شما می توانید 3 روز پس از انجام عمل کاشت، به کار خود برگردید. هرچند این امکان وجود دارد که اگر در این 3 روز، همه علامت هایی که بر اثر عمل کاشت روی ابروی شما بجا مانده به طور کامل محو نشده باشند، ترجیح اینست که 5 تا 7 روز دیگر نیز استراحت و از حضور در محل کار خود امتناع کنید.بنابراین با توجه به این نکات دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو کوتاه مدت و ناچیز می باشد.